1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Fable 3

Discussie in 'Games' gestart door Juunanagou, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Eigenlijk wel...

    Fable (TLC) is beter dan Fable 2.
    Ninja Gaiden (Black) is beter dan Ninja Gaiden 2.
    Kingdom under Fire (Crusaders/Heroes) is beter dan KuF: Circle of Doom.
    Amped 2 is beter dan Amped 3.
    Ghost Recon 2 (Summit Strike) is beter dan GRAW (2)
    Grand Theft Auto Vice City / SA is beter dan GTA 4.
    Hitman 2 is beter dan Hitman Blood Money.
    Star Wars KotOR is beter dan welke latere Star Wars game dan ooit
    Er is nooit een next-gen vervolg gekomen op Mechassault dus daar kan ik niks over zeggen.
    Prince of Persia (de trilogie) is beter dan The Forgotten Sands of die rare remake.
    The Lord of the Rings: Two Tower is het beste LOTR spel ooit gemaakt (helaas :+ ).
    Na Chaos Theory is er nooit een betere Splinter Cell geweest.
    Tony Hawk Underground (1) is nooit verbeterd.
    X2: Wolverine's Revenge is het beste Wolverine spel.

    Tja...
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Er is niks mis met de vervolgen van die games. Nostalgie is meestal het enige wat men tegenhoudt om van die nieuwe games te genieten. Niet de kwaliteit van de vervolgen.

    imo
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Mwah, de sterke verhaallijn miste ik in Fable 2, niet echt iets met nostalgie te maken :)
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik doel niet alleen op Fable, maar ook op de kritieken van vervolgen in het algemeen.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    I agree.
    Hoeveel mensen vinden Smash Brosh op de cube wel niet beter dan Brawl bijv.
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    In mijn ogen wel. Elk spel dat ik daar noem is een topper, de vervolgen waren nooit net zo goed of beter (wat je natuurlijk verwacht van een vervolg!) dan de door mij genoemde voorganger. Je kan bijvoorbeeld Ninja Gaiden 2 toch niet superieur noemen aan deel 1?
     
  7. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Quoted for truth....... dit vat het helemaal samen. En je ziet het bij (bijna) elke serie. En het verschuift ook steeds, toen GTA 4 uit kwam was GTA San Andreas beter. Als GTA 5 straks komt vinden mensen GTA 4 binnen. Toen Warcraft 3 uitkwam vond men Warcraft 2 beter.

    Het is iets waar sommigen gevoelig voor zijn, in sommige gevallen is het terecht bv: (Gears of War 1 vs Gears of War 2) maar in de meeste gevallen zijn de vervolgen gewoon de vorige delen en dan geperfectioneerd.
     
  8. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    =( = niet mee eens
    =( =( = helemaal niet mee eens, vooral bij Return of the King vs Two Towers, verder is GTA 4 mijn all time favo GTA. Ja zelfs veel beter dan de 2d GTA's vroeger. Die vond ik vermakelijk maar niet erg super. GTA 4 heeft mij bijna het New York laten zien zoals ik het een paar jaar terug echt zag!

    Beiden uitgespeeld, en ik vind ze ongeveer even goed :)
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2010
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Er zijn sowieso genoeg vervolgen die beter zijn, daar kan ook makkelijk een lijstje van gemaakt worden. Bovendien blijft zo'n lijstje natuurlijk subjectief. Ik vind bijvoorbeeld GTA IV met kop en schouders boven zijn voorgangers uitkomen.

    Klopt helemaal. Mensen beginnen heel erg te zeiken op Max Payne 3, alleen omdat de drie of vier gepubliceerde screenshots niet de sfeer hebben van de eerste delen. Die oordelen zijn inderdaad door nostalgie ingegeven.
     
  10. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso nostalgie, mensen boven de 20 kunnen wellicht al soms denken dat in hun jeugd alles beter was onder het motto van "toen speelde je alleen maar". Als je echter kritisch bent ontdek je dat er toen ook dingen waren die je niet leuk vond enzo.
     
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    gameplay

    Heb niet goed gekeken, maar volgens mij is het een ander filmpje dan het vorige dat ik plaatste :eek:
     
  12. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Het gaat hier helemaal niet om nostalgie,

    het gaat er hier gewoon om dat fable 2 minder goed was vergeleken met fable 1.
    Misschien waren de graphics wel mooier, maar wees nou eerlijk..

    alle controls en missies en inhoud van het spel is er ver op achteruit gegaan.
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Begrijpend lezen niet je sterkste punt?
     
  14. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    I second that. Er zijn behoorlijk wat games (die Willen opnoemt) die op de Xbox beter en vetter waren dan hun vervolgen op de 360. Heeft niks met sentiment te maken, maar met beoordeling en feitjes naast elkaar leggen. Het is gewoon te onderbouwen zelfs, maar dat laat ik aan Willem over.
     
  15. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Project Gotham had met 3 en 4 last van hetzelfde syndroom. Deel twee is ongeëvenaard. Fable 2 vond ik ook minder dan het eerste deel. Het was te gladjes, miste (een deel van) de prachtige sfeer die zijn voorganger wel had. Donker, grimmig, en toch op de een of andere manier heel erg sympathiek en sprookjesachtig. Unieke mix. De mededeling dat deel drie nog kariger bedeeld zal zijn op het gebied van RPG-elementen doet de mate van mijn hoop weinig goeds. Time will tell.
     
  16. melvinvdb

    melvinvdb Professional

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    .....
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2010
  17. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Muaa ik ken juist heel veel games waarbij ik het tegenovergestelde waar vind, van Warcraft 2 genoot ik voor tientallen uren, van Warcraft 3 genoot ik voor honderden uren. Toen natuurlijk ook door de online support etc. Diablo 1 vond ik niet zo, Diablo 2 vond ik super. Fable 1 vs Fable 2, snap echt niet dat mensen Fable 1 leuk(er) vinden. Toen ik dat speelde op de xbox werd ik gek van de laadtijden. Spel was in no-time uitgespeeld. Met Fable 2 was ik veel langer bezig, meer mogelijkheden qua het maken van je eigen personage.

    Alleen bij Ninja Gaiden heb ik iets van hmmz, maar dan vind ik beiden toch ongeveer even goed. Bij NG1 vond ik 't saai worden toen de tanks kwamen etc, aan de andere kant waren locaties zoals de Zeppelin enzo wel heel vet gemaakt. NG2 had minder hoogte en dieptepunten. Een minder fluctuerende lijn.
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Een aantal vervolgen die jij noemt MetalSonic, zijn op de pc. Ik heb het puur over vervolgen waarvan het origineel op de oude Xbox verscheen. Van bijna elke serie die gestart is op de oude Xbox, vind ik de next-gen delen minder goed.
    Wat mij betreft bevat Ninja Gaiden 2 bijna alleen maar dieptepunten. Ik vind NG2 net als Fable 2 geen slecht spel, gewoon een goed spel. Maar Fable: TLC (de 'normale' is wat snel uitgespeeld) en Ninja Gaiden (of nog meer, NG: Black) zijn echt geweldige spellen.
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Peter Molyneux: Fable II was "rubbish"

    Five things the designer hopes to do better for Fable III


    Words: Charlie Barratt, GamesRadar US

    Peter Molyneux, the creator of Fable, is famous for enthusiastically overhyping his games to the point that they cannot possibly live up to players' expectations. This is the man who made the simple addition of a dog in Fable II sound like an industry-changing revolution.

    So imagine my surprise, when I meet Molyneux for a Fable III demo during E3 last week, and the first thing he says to me is: "Fable II's story was rubbish." He wasn't done. Before the end of our half-hour together, Molyneux had used that same word to trash the maps, menus, visuals, weapons and co-op in his last game as well.

    Whether you agree or disagree – I work for a site that scored Fable II a 9 for "Awesome," after all – Peter Molyneux wants us to know that these things will be vastly improved for Fable III. Here are five of his examples…

    Improving the story

    [​IMG]

    Beyond the significant moral choices they made during the game, most players can't recall the plot of Fable II. When quizzed by Molyneux, I could describe only the broadest of details, and he wasn't insulted. He wasn't even surprised.

    If you saw the E3 trailer for Fable III, you already know how this important issue is being addressed. Rather than go on a generic hero's quest, filled with generic fantasy moments, you will now live through two distinctive and dramatic narrative arcs. The first casts you as a people's revolutionary, attempting to overthrow a tyrant who happens to be your brother. After stepping in as ruler, you must then choose how to lead, and how to deal with the threat of a rival nation.

    Improving the menus and maps

    [​IMG]

    Albion is a bright and beautiful land… until you hit the start button. Then the entire screen is replaced by cluttered menus, leading to labyrinthine submenus, full of endless lists and pointless text descriptions. An accessible action-RPG suddenly transforms into a Microsoft Excel sheet.

    In Fable III, the menus aren't menus at all, but a full 3D space called Sanctuary that you can wander at your leisure, taking as much time as needed to explore the map, browse your wardrobe, test out weapons and seek advice from your John Cleese-voiced butler. But if you're just looking for a quick health boost, stuff like potions can be mapped to the D-pad to save time.


    Improving the weapons

    [​IMG]

    Speaking of weapons, there sure were a bunch of them in Fable II. The franchise's fans, according to Molyneux, were clamoring for even more in Fable III. But quality was being sacrificed for quantity, and the various swords, guns, axes and crossbows were growing indistinguishable from one another.

    In Fable III, your weapons will be completely unique to you, evolving the same way that your hero does. Enjoy killing innocents? Watch as your sword takes on a sinister curve. Finish off enemies with fancy flourishes? Notice how, as time passes, your gun's design becomes more and more ornate. Eventually, your weapons will be so special that the game will give them their own names, tied to your gamertag.

    Improving the visuals

    [​IMG]

    The whole point of playing a Fable game is hero evolution - witnessing his or her transformation based on the specific choices and actions you, as the player, make. Only in Fable II, our characters rarely changed how we wanted or expected them to, and there was no reliable way to predict their final look. Go evil and you'd end up with a giant horned beast, when you might have wanted a slick assassin.

    Fable III's hero evolution can be planned to a certain degree. Use a lot of magic and your character's complexion will change. Use a lot of guns and your character will grow taller. Use a lot of swords and your character will grow stronger and bulkier. Mix and match as you see fit.

    Improving the co-op

    [​IMG]

    Inviting a second hero into your version of Albion for quests and adventures seemed like such a promising concept in Fable II. The reality was incredibly disappointing. Visiting players couldn't bring their own customized hero, but had to settle for being a premade male or female "henchman," and their impact was only noticeable if they happened to murder their friends' spouses of children.

    In Fable III, however, the second player can be the first player's spouse. The two can have children together, and make decisions about ruling the kingdom together. Or they can split up and explore the same world separately. Best of all, the second player can import their own, unique hero instead of acting as a generic sidekick.

    So, are you sold? Do you think Fable III will improve what was wrong with Fable II? Or did you like the Fable formula exactly the way it already was? Discuss in the comments. Here's the Fable III E3 2010 trailer to get you started:

    [yt]KsZHaAbCV_c[/yt]
     
  20. Harry Henkel

    Harry Henkel Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar gaan ze nou die hersendode NPCs ook verbeteren? Dat was mijn grootste punt van ergernis in deel 1 en 2.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina