1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shffldrllshn

    shffldrllshn Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook dezelfde TV? Want dat is een specifiek probleempje van de X20, ze hebben geen anti-reflective spul gebruikt wat ze bij bijvoorbeeld de G20 wel hebben gedaan.
     
  2. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    heb de oudere variant (volg het met de serienummers niet meer zo) de px80 versie, weet niet hoe het daar met de laag zit.
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb een 37X10 (voorloper van de X20) en ik heb geen last van reflectie, maar ik game dan ook zonder (kunstmatige) verlichting aan. :9
     
  4. shffldrllshn

    shffldrllshn Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ook s'middags enzo als de zon je woonkamer binnenvalt is het gewoon goed te doen? En vergeleken met de CRT, hoe is de reflectie dan?
     
  5. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Als er teveel licht binnenvalt op mijn kamer, doe ik de gordijnen gewoon dicht :+ Wordt hier sowieso al heel snel warm, dus is ook wel noodzakelijk om het enigszins aangenaam te houden.

    Het enige dat ik erover kan zeggen is, dat de plasma niet meer weerspiegelt dan de CRT. Voor mijn gevoel zelfs een stuk minder maar in jouw situatie kan dat natuurlijk anders zijn.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dan heb je sowieso je woonkamer verkeerd ingedeeld want je zet je TV toch altijd op een plek waar geen zonlicht binnenvalt? :+
     
  7. shffldrllshn

    shffldrllshn Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja, ik kan hem niet echt anders neerzetten dan schuin tegenover een raam, en de luxaflex die er nu hangt houdt niet al het licht tegen.Maargoed, je zegt al dat de plasma niet meer weerspiegelt dan een CRT, en mijn CRT is eigenlijk gewoon een spiegel... :p dus ik denk dat ik me niet al te veel zorgen moet maken.
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf een Panasonic Plasma die ook 'verkeerd' staat en die reflecteert best aardig moet zeggen.

    En dat terwijl de tv richting zuid staat, dus licht vanaf het noorden krijgt (geen volle zon dus). Door de indeling van de kamer heb ik echter weinig keus. het is een rechthoekige kamer waarvan 1 lange kant een heel groot raam is en andere kant lange muur waar de tv staat.

    In de beide korte kanten zitten meerder deuren, dusja daar neer zetten is ook niet een optie :p TV voor een raam zetten is ook niet echt alles.
     
  9. shffldrllshn

    shffldrllshn Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb dus ook niet echt een keuze, mijn banken kunnen niet anders staan :p dus de enige plek voor de TV is... schuin tegenover beide banken.. durr

    Het gaat hem toch worden, want tbh, er is altijd wel iets... voor de rest ziet deze Panny er prima uit, dus ik stop met twijfelen (dat doe ik nu al 2 maanden ongeveer)! Ik heb destijds bijna een Samsung B550 (LCD) gekocht, maar LCD's zijn over het algemeen gewoon vervelender om naar te kijken dan CRT's..
     
  10. Jeffreyxbox

    Jeffreyxbox Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    50 Hz/ 60 Hz

    Sorry maar alweer een vraagje omtrent de 50/60 Hz tv O-).
    Ik heb sinds gister eindelijk een Xbox 360 (elite)! Helemaal gelukkig, en gelijk Fifa 2010 gehaald. Deze werkt prima. Alleen bij de aankoop (aanbieding E-plaza/Bart Smit) zijn ook vier andere spellen bijgeleverd.
    Tot mijn grote verbazing komt bij 3 van de 4 spellen te staan dat ik de beeldinstelling moet veranderen naar 60 Hz ipv 50 Hz. Maar wanneer ik dit doe wordt het beeld zwart-wit..|:-.
    Ik heb een televisie van Medion. Dit zijn de technische gegevens volgens de handleiding:
    Systeem: PAL/SECAM B, G, D, K, K1, L, L', I, NTSC 3,58 MHz via Scart aansluiting 4,43 MHz RF / via Scart-aansluiting

    Netspanning: 230 V - 50 HZ

    Nu is mijn vraag of het mogelijk is met deze TV alsnog mijn Xbox-spelletjes te spelen (in kleur!).. Want heb 5 games, en de enige die werken zijn Fifa en Lego Badman :confused:. Pure, Forza Motorsport en Halo werken niet met 50 Hz.
    Zou super zijn als iemand een oplossing weet. Bijvoorbeeld een andere scartkabel etc.?
    Want ben bang dat een nieuwe tv er niet inzit..

    Bedankt!
     
  11. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben bang dat het met de TV te maken heeft.:eek:
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat je kan proberen is de Scart Advanced RGB kabel.
    De RGB signalen zijn vele malen kleurrijker dan de standaard-kabel met gele stekkertje.
    Veel oude tv's ondersteunen wel 60hz via de RGB.

    Ik bedoel deze kabel !
    http://www.bol.com/nl/p/games/rgb-scart-av-kabel/1004004000034788/index.html

    Voor de originele Xbox360 versie betaal je ongeveer € 30
     
  13. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan iemand mij helpen met mijn keuze voor een mooie HDTV?
    Ik weet namelijk totaal niet waar ik moet beginnen met zoeken uberhaupt.
    Als iemand mij wat handvatten toe kan reiken zou dit mooi zijn. Welke merken bijvoorbeeld juist zijn.

    De TV gaat primair voor gamen gebruikt worden en vervangt hiermee mijn 19 inch Samsung Syncmaster 940BW. Maximale afstand in mijn kamer zal zo'n anderhalf tot 2 meter worden, al valt hier nog wel wat meer van te maken. Mijn budget gaat ongeveer tot de 650/700 euro. Ik speel heel veel shooters en voetbalgames.

    Thanks alvast!
     
  14. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je al een beetje hoe groot ongeveer? En LCD of Plasma?
     
  15. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk LCD, maar dat is omdat ik een beetje biased ben daarvoor. Aangezien ik altijd in mijn gedachten had dat Plasma niet mooi full HD kon zijn ofzo?

    Grootte, ik dacht dat jullie me daar een beetje bij konden helpen. Omdat ik al eerder aangaf hoe ver ik van de TV af kon gaan zitten. Heb laatst een mooie TV gezien van zo'n 101 CM, die zag er echt wel nice uit. Alleen vraag ik me af of dat niet veel te groot gaat zijn?
     
  16. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Bullshit natuurlijk.
    En grootte, tja dat went erg snel. Kies je nu bijvoorbeeld een 32", denk je over een week goh had ik maar een 37" gekozen. :9
     
  17. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dat geld te besteden had zou ik een 42 inch plasma van Panasonic kopen.;)
     
  18. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    +1:9
     
  19. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    maar hebben die panasonic s echt zo n goed beeld ook zonder full hd?
     
  20. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    ligt zeker ook aan de grootte van de tv of de kijkafstand. Ik persoonlijk heb een HD-ready pana plasma en denk niet dat het in mijn geval veel zou uitmaken als ik een Full HD pana zou hebben, puur omdat ik redelijk ver van mijn 37 inch afzit en dat detail (als het al te zien is) verloren zou gaan. Het enige waar een full HD voor mij nut zou hebben, is bij het aansluiten van mijn laptop op mijn tv. Lettertjes en gehele beeld zou daar denk ik scherper kunnen. Als ik echter een film via mijn laptop afspeel, heb ik natuurlijk nergens last van :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina