De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals hierboven al gezegd heeft de refresh rate niks met input lag te maken. Wel heb ik slecht nieuws voor je, De 32PFL7603D heeft blijkbaar veel input lag. Dit is natuurlijk een ander model dan de 32PFL7803D/10, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt. Maar als je deze tv al hebt, kun je toch gewoon zelf uitproberen?

    Bron: http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-3474.html
    (wel in het Duits + geeft niet betrouwbare pop-up)
     
  2. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Panasonic loopt op dit moment uiteraard voorop als het om Plasma (PDP) technologie gaat, maar dat heeft meer te maken met Pioneer's afwezigheid. Samsung daarentegen domineert de LCD markt. Panasonic zijn nieuwste LCD series kunnen nog niet eens meekomen qua zwartwaarde en contrast met de Samsung M86 series een paneel van bijna 4 jaar oud.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  3. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    LED tv's zijn gewoon LCD tv's met ledjes die voor de verlichting zorgen, In plaats van de CCFL lampen die ze in normale LCD tv's gebruiken.
    LED tv's hebben dus net zo goed last van input lag en response times als LCD tv's.

    Eigenlijk is het dus LCD en LCD-LED TV, Maar de heren van de marketing bij samsung, sony en anderen tv bouwers vonden het een veel beter idee om te doen alsof het een geheel nieuw soort tv is.
     
  4. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het probleem, ik wil de xbox kopen maar heb em nog niet :p. Om nou een nieuwe tv ervoor te kopen, dan koop ik liever geen xbox.
     
  5. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het eerder juist andersom, hoe nieuwe de serie, hoe meer foefjes ze erop bouwen voor betere beeldkwaliteit. Daarbij vergeten ze of vinden ze het niet erg dat de input lag daardoor toeneemt. Ik weet niet of dit bij Philips ook zo is, maar bij de Sony Bravia serie weet ik dat de input lag verslechterde naarmate de serie nieuwe was.
     
  6. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ergens een oude console liggen die je op je tv kunt aansluiten en dan kunt kijken of er lag optreed?
    Anders kun je ook op je tv kijken of je een 'Game Mode' hebt. Bij Philips heet dit geloof ik 'PC Mode', zo'n modus zet de meeste 'beeldverbeterprocessen' uit waardoor input lag minimaal hoort te worden. Dit is in de praktijk niet altijd het geval, maar helpt wel. Wel even kijken of je beeldkwaliteit daardoor niet té slecht wordt.
    Een andere optie is een VGA-kabel, als je TV zo'n uitgang ondersteund dan zou zo'n kabel ondersteund en je verbind je xbox via zo'n kabel met je tv, dan hoor je vrijwel geen last te ondervinden van input lag.
    Maarja, dit is allemaal 'internetkennis', ik heb me een tijd lang heel erg verdiept in het onderwerp via internet, maar ook daar spreken ze elkaar soms tegen. Net zoals de verkopers in winkels. Jammer dat fabrikanten hier niet meer aandacht aan besteden...
     
  7. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja, ik vind het allemaal maar vreemd. Elke nieuwe tv kan toch gewoon zonder hinder games draaien op de Xbox. Bedoel, hoe oud is de Xbox nou, als ze dat nog steeds niet goed kunnen.

    Is er nog iemand die ervaring heeft met de 32pfl780? Geen zin om te gamen op een *** scherm.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2010
  8. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerlijk gezegd denk ik dat het allemaal wel mee valt als je beeld op PC of Game Mode zet, input als PC labelt en een VGA kabel gebruikt. Bij heel veel mensen gaat het namelijk wel gewoon goed en het is natuurlijk zonde om vanwege lag niet op next-gen te gamen.

    Als ik jou was zou ik gewoon een xbox kopen en zelf testen of je tv het aankan. (evt. met bovengenoemde maatregelen) Ik geloof dat je als consument het recht hebt om het gekochte product binnen 14 dagen van aankoop in te leveren en je geld terug te vragen. Even kijken dus of de winkel deze regel ook toepast, anders kun je dat nog altijd gebruiken.
     
  9. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wordt niet HD gamen dus :)
     
  10. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom niet?
     
  11. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    VGA kabel is toch geen HD?
     
  12. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is moet VGA kabel in ieder geval 720p en 1080i signaal afgeven. 1080p weet ik niet, maar verschil tussen 720p en 1080p is op een 32 inch televisie naar mijn idee nauwelijks tot niet te merken. Alledrie de signalen zijn HD, dus moet gewoon lukken lijkt mij. Bovendien heb je VGA niet nodig als blijkt dat je tv geen lag heeft/dat je geen lag merkt...
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    tuurlijk kan een VGA kabel nog steeds HD-Resoluties mee sturen. Alleen staat het er dan als resolutie. Dus 1280x1024 enz enz. Component, HDMI en VGA zijn allemaal HD.
     
  14. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat maakt het uit, HDMI is mooier right?
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Laat je niet gek maken.
    Je kan HD-gamen via VGA , Component en HDMI.

    Onthoud wel dat er maar weinig tv's zijn die 1080p (FullHD) ondersteunen via VGA en Component !
     
  16. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe gamen jullie trouwens? Last van input lag?

    Zijn er overigens nog mensen met een philips beeldscherm die wel of niet last hebben van input lag?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik last van input-lag dan lag de tv allang op de vuilnisbelt :+

    Ik heb 2 Xbox360 (Bravia=HDMI) en (LG monitor=VGA).
    Beide zijn FullHD schermen.
     
  18. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf heb een LG weet niet meer precies welk type en ben te lui om op te zoeken, sorry...:9
    Maar ik zou je er niet teveel zorgen over maken, pakt vaak denk ik wel goed uit (anders zouden veel meer klachten zijn).
     
  19. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben gewone HD LCD schermen hier ook last van? Of alleen de tv schermen?
     
  20. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    Ik heb een kameraad van mij met dezelfde tv (zoals ik eerder al vermeldde) even gebeld voor je en hij zegt er helemaal geen last van te hebben. HDMI kabeltje erin gamen maar zou ik zeggen!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina