1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA World Cup 2010 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 28 jun 2010.

  1. Munnie

    Munnie Guest

    Net de cup title binnengehaald in div 1.
    Maar ga je daarna weer naar de cupfinals ofzo? Want er is net 2x bij me gequit en allebij staat het niet in het klassement.
    En omdat de wedstrijden gequit zijn kan ik niet zien waar ik nu zit...
    En bij spelershub staat wel gewoon dat ik ze allebij met 3-0 gewonnen heb.

    Haha net in div 1 iemand ingemaakt met 15-0. Hij quitte na de 67 min.
    WTF man, zit in div 1 en dan moet ik tegen iemand die zooo slecht is.
    Wel grappig, elke keer als ik de bal kreeg scoorde ik. :9
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2010
  2. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Iemand die misschien potje kan doen vandaag?
     
  3. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik moet echt wat tips hebben van de Fifa pro's hierzo. Ik speel vrijwel nooit voetbal games (op de WK games na), maar toch met deze eens besloten een gok te wagen. Helaas bak ik er echt helemaal niets van.

    Ik kan bijvoorbeeld met moeite 1 doelpunt scoren (zover ben ik al ;)), maar vervolgens krijg ik er als straf gelijk alweer drie tegen. Mijn spelers pakken zelf de bal niet af en lopen maar een beetje gezellig naast de andere spelers van de tegenpartij. Ik moet altijd zelf een speler selecteren om daarmee te bal af te pakken, klopt dit?

    Zijn er tips voor beginners zoals ik? Ik heb de game al ingesteld op het makkelijkste niveau op snelheid sloom. Ik heb de andere World Cup games in het verleden ook altijd gespeeld en hier had ik veel meer plezier mee. Ik krijg het idee dat dit allemaal veels te omslachtig is, maar ik doe vast iets niet goed. =(
     
  4. Munnie

    Munnie Guest

    Dan zou ik online nog maar niet proberen.
    Wist je al dat je spelers van de tegenstander kunt volgen al je op (A) drukt?
    Anders kun je er zelf ook nog naar toe rennen om de bal te onderscheppen (slidings gebruik ik nauwelijks).
    Verder scoor ik vaak als ik alleen op doel af ren en dan de bal iets naar rechts/links tik en hem dan in de hoek schiet.
    Dat gevoel krijg je vanzelf wel bij deze game.
     
  5. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ballen afpakken is niet moeilijk, hoor.

    Je moet eerst natuurlijk het mannetje selecteren waarmee je de bal wil afpakken. Je kan dit met (LB) doen, maar ook met de rechter pook. Het nadeel van (LB) is dat je een random poppetje krijgt. Wanneer je met de rechter pook bijvoorbeeld naar links boven doet, krijg je het poppetje wat links boven staat. Zo krijg je dus 'altijd' het poppetje wat je ook wilt selecteren.

    Eenmaal geselecteerd en naar de speler toe loop druk je op (A), hiermee gaat hij druk op de speler zetten en de bal afpakken. Je moet daarentegen niet de hele tijd (A) inhouden, want dan blijft ie de tegenstander volgen.. maar dan komen er grote ruimtes en het is ook niet moeilijk om zo'n speler alsnog af te schudden als tegenstander zijnde. Loop er dus zelf op af en druk dan op (A) op de bal af te pakken.

    Het scoorsystem is inderdaad anders als de voorgaande FIFA's, hij is verbeterd. Het is moeilijker om goals te maken, vooral als je begint. Schoten zullen ook langs gaan enzo, daar hebben zelfs de besten nog last van. Wanneer je met een linkspoot schuin van rechts komt, kan je proberen de bal in de lange hoek te krullen met (RB) + (B). Andersom, als je met een rechtspoot van schuin links aan komt lopen, geldt dat natuurlijk ook.

    Één-op-één met de keeper is inderdaad vrij lastig als je net begint, dat vond ik zelf ook niet al te gemakkelijk. Je moet sowieso proberen de speler met z'n goede been te laten schieten, dus leg de bal met een tikje naar zijn goede been toe (geen 90º draai, gewoon een heel-klein-beetje-schuin naar voren). En dan is het gewoon, kort (B) indrukken en in de hoek richten (niet te ver naar binnen, niet te ver naar de buitenkant). Of je doet het met (RB) + (B) en dan schiet je de bal met de binnenkant langs de keeper, wat ik altijd doe.

    Het schieten krijg je vanzelf wel onder de knie wanneer je het een aantal keer gespeeld hebt, dat komt wel goed hoor!

    Succes!
     
  6. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Net met Zuid Korea de online world cup gewonnen:)
     
  7. kingjustice

    kingjustice Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand enig idee waar de actuele content (Story of The Finals) blijft?

    Op de achterkant van de box staat dat er een Xbox Live service tijdens het toernooi actief zou moeten zijn die wedstrijden en momenten van de World Cup naar je 360 brengt??
     
  8. Munnie

    Munnie Guest

    Ahh damn, de gast waar ik nu tegen speel is zoooo triest.
    Ik kom in de 20e min ofzo al met 3-0 voor. Nu zit hij al een tijdje eigen goals te maken.
    Komt geen eind aan, sta nu met 30-0 voor ofzo, en hij kijkt alle herhalingen enz dus zo gaat het wel heeeel lang duren. We zijn nu al 3 kwartier bezig.
    Wat een trieste vent.

    Achja me laptop erbij en het gaat wel, me doelgemiddelde stijgt flink hahahah.

    //edit: 88 min nu, komt gelukkig nog wel een eind aan. ( NA BIJNA 1 UUR )
    Het staat nu 38-0 wahhahah.

    Hehe, afgelopen!
    43-0 gewonnen. (vu)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2010
  9. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Heeft er iemand nog tips voor het nemen van vrije trappen als het gaat om de knoppen? Ik beun ze er allemaal metershoog over, terwijl veel van mijn online tegenstanders ze wel precies weten te plaatsen, dus ik doe in ieder geval iets fout. De tips van Siemenn waren in ieder geval al heel handig om mijn spel naar een hoger niveau te tillen.

    Mijn doel is nu het winnen van de Online Cup. Drie keer de halve finale gehaald (met Ghana, Spanje en Nederland), maar kom steeds net tekort. Ach, het zorgt er wel voor dat ik de game voorlopig nog wel even blijf spelen.
     
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444

    Je moet kijken naar het favoriete been. Is het een linksbenige, dan zal de been meer naar rechts draaien (binnenkant voet). Rechtsbenige, meer naar links (binnenkant van voet).

    Houd (B) tot ongeveer het 3e streepje vol (tussen 2e-3e) en houd de linker pook naar voren gericht, hiermee kan je curve geven. Als je hem naar voren houd, zal de bal sneller dalen. Naar achter, gaat de bal omhoog. Naar links (het beeld zal zich dan verschuiven totdat je (B) inhoudt) zal de bal naar links draaien, handig voor om de muurtjes te krullen.

    Met (LB) kan je hard schieten, let wel op de nauwkeurigheid van de vrije trappen nemer. Het kan soms lijken alsof je goed richt, maar de bal dan alsnog meters langs gaat. Curven, qua om-het-muurtje-heen, is niet mogelijk. De bal sneller laten dalen wel.
     
  11. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Thanks. De verschillende in rechts of linksbenige spelers maakt een groter verschil dan ik dacht.
     
  12. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Hartelijk dank weer Siemenn, hopelijk binnenkort in de praktijk brengen, hoewel ik net al wel een enorme pegel op de lat had, maar dat was meer geluk dan wijsheid ;)
     
  13. Munnie

    Munnie Guest

    GVD. Ging net zo lekker en komt er opeens van die KUT LAGG.
    Volgens mij wel door me eigen connectie, denk omdat dat tering zusje van me veel te veel zit te downloaden ofzo?
    Maarja 3 potjes achter elkaar verloren omdat ik door de connectie eruit gegooit wordt.
    Fucking irritant, alle 3 de potjes had ik anders wel gewonnen.
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Heb je nog geluk dat hij niet in de 90ste minuut besluit te 'quiten'... ;)
    Wat een hufter in ieder geval.

    Anyway, heb de game sinds vorige week, maar soms wordt je er wel echt helemaal gek van. Ballen die je zomaar bij de verkeerde inleverd, of van die tegenstanders die gewoon echt ALLE 50-50 duels winnen (hoe de fuck lukt ze dat!?)

    Het ging vandaag sowieso echt RUK. De eerste dagen ging het nog wel (zodra ik doorhad dat ik even mijn verdediging wat verder terug en compacter moest zetten), maar vandaag verloor ik vrijwel alles, en vaak nog met grote overmacht van de tegenstander ook. Op de een of andere manier borduren ze zich een weg dwars door mijn incompetente verdediging en leggen de bal naast de falende keeper. Ik speel met NL trouwens. Lijkt wel alsof ik opeens tegen allemaal betere tegenstanders speel ofzo.

    Het eerste potje was trouwens het hoogtepunt (dieptepunt): Ik was de hele wedstrijd veruit het beste (en dat gebeurt zelden), en kans na kans na kans na kans wisten mijn spitsen op alle mogelijke manier naast, over, onder, whatever te schieten, maar niet in de goal. In de 2de helft weet ik ein-de-lijk te scoren. Tegenstander is 0x bij mijn keeper geweest, en heeft 1 schot richting mijn doel gelost. Helemaal aan het einde van de wedstrijd, mijn keeper heeft de bal, en schopt het recht tegen het mannetje dat voor zijn neus staat 8) 1-1. Aan het einde van de wedstrijd had die tegenstander dus 2 schoten, waarvan 1 op doel, en die ging er in... :'-(
     
  15. Munnie

    Munnie Guest

    Als ze dan quiten dan win je alsnog met die cijfers hoor.
    Dus gewoon met 43-0. :p
     
  16. Robben

    Robben Guest

    Toenet ook een potje gespeelt, 1-0 in de 6e minuut en hij maakte vanaf toen eigen doelpunten, tot en met 73-0, daarna ging hij rode kaarten halen en toen hij er genoeg had eindigde het spel met 3-0.
     
  17. Munnie

    Munnie Guest

    Ja oke, dat is een uitzondering.
    Als je ongeveer 5 (?) rooie kaarten hebt gehaald staakt het spel net als in het echt. Dan verlies je gewoon met 3-0.
     
  18. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Bij de meeste spelers maakt het bij schieten veel uit ja, behalve bij spelers met vijf-sterren bij 'weak foot', die schieten ook goed met het andere 'zwakkere' been. Maar bij vrije trappen maakt het inderdaad wel veel uit ja.

    Alsjeblieft! :)
    Vraag maar gewoon als je iets wil weten.
     
  19. Robben

    Robben Guest

    Wie wilt er een potje zo?
     
  20. Munnie

    Munnie Guest

    Ik wel, zeg maar wanneer..
     

Deel Deze Pagina