1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerste game met Dolby Suround Pro Logic II

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Micro$oft, 28 sep 2001.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja heren, hoorde ik nog gelul dat de Gamecube niet goed om kon gaan met geluid... Dan moeten jullie dit nu even lezen.

    "Publisher LucasArts and developer Factor 5 announced today that their jointly developed Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron 2 would incorporate Dolby Laboratories' Pro Logic II sound technology. The title, which will ship with the launch of GameCube November 18, is the first videogame to utilize the Dolby format.

    Dolby Pro Logic II delivers uncompressed, proprietary real-time five-channel sound separation for movies, music and videogames. Audio receivers with Pro Logic II technology are currently available to purchase."

    Bron IGN.

    Dus over de kwaliteit van geluid zal de Gamecube er niks voor onderdoen als de X-box.


    En ze zijn nog de eerste ook, die DSPLII (5.1 word het ook wel genoemd) gebruiken in een game....

    En hier nog wat uitgebreide achtergrond informatie: http://cube.ign.com/news/38637.html

    Het mooiste is dat Factor 5 een techniek heeft ontwikkeld dat zonder de dure hardware (die wel in de X-box)toch volledig DSPLII kan produceren en door de kabeltjes kan krijgen... Lees verder op IGN
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2001
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ja ten eerste wil ik zeggen dat je dan wel een supersoundsystem moet hebben he thuis, en wie heeft dat nou, misschien 1% van de consolegamers.. Maar de Xbox heeft nog altijd wel de betere audio-hardware en -controllers, En volgens mij is rogue leader niet de 1e game die met dolby shit gaat werken.. ik bedoel : misschien wel de 1e game die ermee uitkomt, maar er zijn al meer games die deze technologie inzich hebben maar die nog niet zijn uitgebracht..

    enne die link gaat naar IGN - Members Only troep.. en dara heb ik geen zin in, deze mag dan wel gratis zijn maar je krijgt wel elke dag dikke spamzooi in je mailbox..
     
  3. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry?? X-box een betere configuratie voor geluid??? De Gamecube heeft gewoon een aparte procesor daarvoor inzitten (een programmeerbare sound-procesor), de X-box niet.... Die heeft zelfs niet eens een sound-procesor erin zitten, daar moet het geluid allemaal berekent worden door de main-procesor, DSPLII ondersteunt de X-box ook, alleen zal dan een flinke inpact hebben de main-CPU, dus zullen veel games het niet ondersteunen, omdat op langere termijn dat de kwaliteit van de games gaat aantasten op AI en graphics. Bij de Gamecube is er geen belemmering, de sound-procesor doet het allemaal zelf...

    en inderdaad, maar weinig mensen hebben het, maar ook DSPLI odersteunt de game, en gewoon stereo, maar over een paar jaar zal het wel meer gebruikt worden dan nu.

    En inderdaad.... De site is voor members only, wel gratis.... Moet je gewoon een fals e-mail adres opgeven, ben je ervan af...
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    kijk ik zal het verschil niet horen denk, ik heb beneden wel een aardige TV staan met wat dolby troep erin.. dus daar ff proberen :D maar dat is natuurlijk nog lang niet zo mooi als met zo'n echte dolby set..
     
  5. Paul S.

    Paul S. Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, jongens... Ik zie dadelijk al de argumenten van: Maar de Xbox heeft Dolby Digital deconding, enz, enz. Daar heeft iedereen grrot gelijk in, MAAR... DOLBY DIGITAL KAN NIET IN GAMES GEBRUIKT WORDEN!!!

    Het decoderen duurt namelijk zo lang dat je geen interactive geluidseffecten meer kunt hebben. Explosie geluiden zouden ongeveer een halve seconde (of nog iets langer) na da dat je de explosie ziet uit je boxen komen. Het enigste waar eventueel AC3 voor ebruikt zou kunnen worden is de muziek, maar dat is de moeite niet...

    Dolby Digital zit in de Xbox voor de DVD films, meer niet.
     
  6. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

    Topic closed!!
     
  7. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg Paul S, lees nou maar dat stukie, daar word alles haarfijn uitgelegt, kijk maar opIGN Dolby Digital is wat anders dan Dolby Surround Pro Logic II..., geeft wel het zelfde resultaat, en het mooie is, het is van Factor 5 second-part-developer Nintendo Only...

    Oja, ik heb het even geknipt en geplakt, veel mensen zijn niet lid van IGN:

     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2001
  8. Paul S.

    Paul S. Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Uuhm M$, ik heb nooit gezegd dat het hetzelfde is... Want dat is het niet. De GameCube kan helemaal geen Dolby Gigital weergeven, gewoonweg omdat Nintendo dit niet nodig vond (en groot gelijk hebben ze trouwens). Dolby digital zit in de Xbox voor de DVD films.
     
  9. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

  10. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een of andere manier begin ik Paul S al een toffe gozer te vinden...
     
  11. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja hij lijkt tot nu toe wel open minded. Dit in tegenstelling tot anderen die erg zwart-wit denken.
     
  12. Paul S.

    Paul S. Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ja. Hoe open minded ik ook lijk te zijn, ik ben gewoon een die-hard Nintendo aanhanger. De Xbox heeft zijn sterke kanten en de GameCube heeft dit ook. Ik koop een Cube voor de games, het zijn de games die me meer aanspreken.
     
  13. Steev!

    Steev! Xbox Fanaat

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Games zoals Pokémon?
     
  14. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    a joh zit niet zo te zieken :D
     
  15. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Wie heeft mij post gedelete? :mad:
     
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ehm ik niet :? en wie heeft er hier admin/mod rechten? Martijn, Ik, Jorrit en nu ook Mirik in dit forum..

    of er is gewoon wat vout gegaan :)
     
  17. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Damn het was nog wel een post waar ik echt over na had gedacht. :mad:
    Forum deed beetje vaag gister ja. Zal het wel geweest zijn
     
  18. Paul S.

    Paul S. Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ook games als pokémon. ik weet niet of je dat spelletje ooit weleens hebt gespeeld, maar het is echt een van de origineelste RPG's ooit gemaakt. Al die kleine kinderen die voor de TV die serie zitten te kijken weten niet waar dat spel over gaat. Ik bedoel: In dat spel zitten bijna 70 urr van mijn leven! Het is echt een van de beste spellen ooit gemaakt! Na een tijdje (70 uur dus) begint het alleen te vervelen.

    En de andere games die ik bedoel: Zelda, Mario, Mario Kart, Perfect Dark, RS2, Dinosaur Planet, Luigi's Mansion, Pikmin, Eternal Darkness, enz, enz.

    Nintendo geeft me wat ik wil. Daarom koop ik een GameCube. Simpel...
     
  19. !LUKE!

    !LUKE! Guest

    Pokemon was wel leuk ja.. Nu kunnen jullie wel gaan bitchen over dat het voor kinderen is, dat is het ook, maar het is wel gewoon geniaal.. Je had het ook met realistischere monster kunnen maken (zoals Magic cards enzo) maar dan zou het dus minder verkopen, en dit past meer bij Nintendo..
    Het is gewoon een leuke RPG, maar door de tekenfilm is het meer kiddy inderdaad..
     
  20. Vegeta

    Vegeta Guest

    Pokemon sucks, die teringbeesten zijn een zwarte bladzijde uit de geschiedenis van Nintendo
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina