1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Klacht Microsoft Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door Hacktor, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hacktor

    Hacktor Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag een klacht tegen Microsoft Xbox360 willen indienen omdat het volgende mij is overkomen.
    Mijn zoon Delano is 10 jaar oud en speelt op een Xbox360 online op het netwerk van Microsoft Xbox Live. Ik betaal hier meer dan 50 Euro per jaar voor.
    Op donderdag 24 juni 2010 omstreeks 15.30 uur probeerde mijn zoon in te loggen en er verscheen een mededeling op de Xbox360, in de Engelse taal, op het scherm
    “You have been suspended from Xbox Live. You will not be able to sign in to Xbox Live until 25/6/2010. Email with more information has been send to the Windows Live ID emailaddress for this account”.

    Vervolgens heb ik op mijn computer ingelogd en gekeken of er onder het Xbox360 account een email is binnengekomen van Microsoft Xbox360. Helaas dit wat niet het geval.
    Vervolgens heb ik telefonisch contact opgenomen met de helpdesk (0800-233894) van de Xbox360 Live.
    Ik kreeg een medewerker aan de telefoon en ik wilde graag weten wat deze Engelstalige mededeling betekende en voorts wilde ik weten:
    - naar aanleiding van wat?? is het account niet meer toegankelijk om online te kunnen gamen?
    - door wie? en wanneer? is er een klacht ingediend?
    - waarom heb ik geen email ontvangen waarin de klacht gespecificeerd werd?
    - wie bepaalt de duur van de zg “schorsing”?
    - is er een procedure waarin je hiertegen in beroep kunt gaan?
    - heeft Microsoft een politie afdeling die naar eigen inzicht accounts kan uitschakelen?
    - wat zijn de gronden van de “schorsing”?

    Als verantwoordelijke ouder wil ik graag weten wat er precies gebeurd is.
    Mijn zoon is 10 jaar oud en beheerst nog niet de Engelse taal. De enige mededeling die de Microsoft medewerker kon doen was verwijzen naar de gebruikersovereenkomst.
    In deze overeenkomst staan wel meer dan 100 overtredingen die men kan plegen maar de medewerker van Microsoft kon niet exact aangeven hetgeen er daadwerkelijk gebeurd is
    en waarom het online account van mijn zoon uitgeschakeld werd. Ook heb ik van Microsoft geen email ontvangen met een specificatie van de klacht en/of uitschakeling van zijn account.
    Ik vertelde de medewerker dat het gevoel bij mij overkwam dat ik een bekeuring had gekregen en dat mijn rijbewijs voor een dag was ingenomen.
    Op was van mijn werk op weg naar huis heb ik ergens een overtreding gemaakt en ik moet zelf in het Wetboek voor de Verkeersregels maar kijken welke overtreding mogelijk voor mij van toepassing zou kunnen zijn.
    Ik zou graag van Microsoft openheid van zaken willen hebben over het hoe en waarom.
    Ik vind dit als ouder nodig want mocht mijn 10 jaar oude zoon daadwerkelijk iets fout hebben gedaan ik hem daarvoor kan straffen en/of daarover terecht wijzen.
    Nu weet ik als ouder niets maar betaal wel duur de rekening van een Xbox Live en wordt van iets beschuldigd waarvan ik niet weet wat het is.
    Dit soort zaken kunnen voor mij niet door de beugel en mogelijk dat u hierin iets kan betekenen of van het juiste advies voorzien.
     
  2. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Je zou nog een keer kunnen bellen. Vaak genoeg gehad dat ik dan wel iemand aan de lijn kreeg die er meer van snapte. Of je vraagt daar aan diegene of je ook een hoger iemand kan spreken.

    Maar aangezien je zoon nog maar 10 is, lijkt het me vrij sterk dat hij heel erg heeft gedaan. Hij zou misschien hebben zitten schreeuwen in de microfoon voor 4 uur lang, waardoor hij genoeg file complaints heeft gekregen of rare teksten in zijn Bio (van zijn account) hebben gezet.

    Want wat kan je eigenlijk verkeerd doen op Live? 8)
     
  3. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zoon is dan misschien wel 10 jaar, maar op die leeftijd beheersen de meeste kinderen tegenwoordig wel een paar Engelse woordjes. Dan heb ik het over scheldwoorden zoals fuck etc.

    Als hij dit heeft lopen schreeuwen in de microfoon kan het goed zijn dat hij complaints heeft gehad en dan is dit dus terecht...
     
  4. Stoempfel

    Stoempfel @Dyonko

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    128
    De enige rede waarom je op die manier gebanned kan worden, is omdat je iets verkeerds in je profiel (bio, motto, etc.) had staan. Voor het sturen van berichten met grove teksten word je nooit gebanned, en ook voor cheaten gebeurt dat volgens mij niet. Ook in de game chat kun je de meest grove teksten roepen. Dit wordt niet gecontrolleerd.

    Het flauwe aan dat systeem is dat je meteen gebanned wordt als je bijvoorbeeld woorden als f*ck, r*pe of iets dergelijks in je bio hebt staan. Mocht je hele grove tekst hebben, maar is dit in het Nederlands, dan zul je daar niet voor gebanned worden.

    Kortom, zorg dat je zoontje niet dat soort woorden in z'n profiel zet. Overigens doet het aantal file complaints er niet toe. Eentje is namelijk altijd genoeg. Je hebt geen rechten om een klacht in te dienen. De code of conduct is duidelijk genoeg.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2010
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Toch geef ik hem groot gelijk in het feit dat Microsoft een email had moeten versturen, en nog het meest; uitleggen waarom hij geschorst is voor een bepaalde tijd.
     
  6. Stoempfel

    Stoempfel @Dyonko

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    128
    Die email krijg je ook als het goed is. Niet dat je daar veel wijzer van wordt. Er staat alleen in dat je gebanned bent omdat er iets in je profiel stond wat niet mag. Niet specifiek wat.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het beste kan je hier de details posten in de suspsensions foum. Post dan wel je verhaal in het engels: Account Suspensions and Console Bans

    Als het goed is heb je ook een email gehad waarom hij geband is. Heeft je zoon een child account? Hij is immers 10 jaar en dat lijkt me niet echt een leeftijd om op live te gamen (Bijv. actie games, scheldwoorden enz.) Tijdens het gamen wordt er ook vaak gevloekt. Als hij een child account heeft dan kan hij gewoon op live met vrienden spelen en als hij on-line speelt met ouderen dan kunnen zij hem niet horen en hij kan niet met ze praten.

    De meeste games zijn nog niet geschikt voor jonge kinderen. (bijv. Modern Warfare, Halo, GTA IV, enz)

    De emails zijn nu duidelijker er wordt nu duidelijk aangegeven waarom je gebanned bent .. bijv taalgebruik
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2010
  8. blackdevil235

    blackdevil235 Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    hebben jullie soms forza 3? want als je daar offline cheat om bijvoorbeeld auto's te kunnen kopen en daarna online gaat krijg je een ban voor 2 weken ofzo.
    verder misschien het taalgebruik in welke vorm dan ook, verder zou ik het ook niet weten.

    als het vanwege een cheat is zou ik zeggen opgeruimd staat netjes


    De meeste games zijn nog niet geschikt voor jonge kinderen. (bijv. Modern Warfare, Halo, GTA IV, enz)
    net of er ouders zijn die dat wat kan schelen.. dat zoontje zal ook vast geen viva pinata spelen of lips.

    als je van file complains een ban zou kunnen krijgen kan er dus zo iemand genaaid worden.. ik heb er al zoveel 1 gegeven voor het gebruiken van 2 moves in een worstelspel, misschien moet ik dat dan vaker doen want ik vind dat je alles moet gebruiken wat in het spel zit 40+ moves en maar 2 gebruiken die moeilijk te counteren zijn = cheaten
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2010
  9. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    vind het ook raar allemaal.
    microsoft zou toch een deftige uitleg mogen geven .
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Laatst bewerkt: 13 jul 2010
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ook even handig om de informatie over gameclassificatie hier te posten:

    Informatie over gameclassificatie


    [​IMG]Het classificatiesysteem PEGI (Pan European Games Information) is een manier om je te helpen bepalen of een game voor de Xbox® of voor de Xbox 360™ geschikt is voor je kind.

    Het doel van het systeem is om te voorkomen dat minderjarigen worden blootgesteld aan games die ongeschikt zijn voor hun leeftijdsgroep. Het biedt ouders een leeftijdsclassificatie voor alle games in de meeste Europese landen. PEGI wordt ondersteund door de belangrijkste fabrikanten van consoles en door uitgevers en ontwikkelaars van interactieve games.

    In het Verenigd Koninkrijk kunnen games met een bepaalde content ook worden voorzien van een BBFC-classificatie (zoals bij een dvd- of vhs-film). Het enige grote Europese land waar het PEGI systeem niet wordt gebruikt, is Duitsland dat een eigen verplicht systeem kent, USK.

    PEGI Online is een nieuw onderdeel van het PEGI-classificatiesysteem. Het doel ervan is om jongeren in Europa betere bescherming te bieden tegen ongepaste gamecontent en ouders inzicht te geven in de risico’s en mogelijk schadelijke aspecten binnen deze omgeving.

    PEGI Online rust op vier pijlers:
    • het PEGI Online Safety Code and Framework Contract (PEGI Online-contract met veiligheidsafspraken en randvoorwaarden) dat door alle deelnemers wordt ondertekend
    • het PEGI Online-logo dat door licentiehouders mag worden gevoerd
    • een speciale website voor deelnemers en algemene gebruikers
    • een onafhankelijk bestuurs-, advies- en geschillenregelingsproces.
    Classificatiesymbolen van PEGI


    De PEGI-leeftijdscategorieën zijn:
    [​IMG]Game-content geschikt voor kinderen van 3 jaar of ouder
    [​IMG]Game-content geschikt voor kinderen van 7 jaar of ouder
    [​IMG]Game-content geschikt voor kinderen van 12 jaar of ouder
    [​IMG]Game-content geschikt voor kinderen van 12 jaar of ouder
    [​IMG]-content geschikt voor volwassenen van 18 jaar of ouder

    BBFC



    [​IMG]
    [​IMG]PEGI-classificaties zijn een goede indicatie voor ouders, maar in het Verenigd Koninkrijk kunnen games met een bepaalde content door de BBFC worden voorzien van een classificatie van '15' of '18'. Net als dvd- en vhs-films kunnen games met deze classificaties niet legaal worden gekocht door personen die deze leeftijd nog niet hebben bereikt. Als een game is voorzien van een BBFC-classificatie, staan de bekende ronde nummerpictogrammen op de verpakking en op de cd.
    USK


    USK (Unterhaltungssoftware Selbstkontrolle) is de organisatie die in Duitsland een eigen classificatie toekent aan gamesoftware. De classificaties zijn verdeeld in de volgende categorieën:
    • Alle leeftijden
    • 6 jaar en ouder
    • 12 jaar en ouder
    • 16 jaar en ouder
    • 18 jaar en ouder
    Hebben de Xbox- en Xbox 360-videogamesystemen parental controls?

    Je kunt het type content dat kan worden afgespeeld op het Xbox-gamesysteem beperken op basis van de PEGI-classificatie. Standaard zijn Xbox- en Xbox 360-gamesystemen zodanig ingesteld dat alle content kan worden afgespeeld. Je kunt aparte niveaus voor parental controls selecteren voor games en dvd-films.

    Op Xbox en Xbox 360 kunnen games en dvd-films worden afgespeeld met een classificatie die op of onder het geselecteerde niveau ligt. Als het geselecteerde niveau bijvoorbeeld 16+ is, kunnen games met de classificatie 3+, 7+ 12+ en 16+ worden afgespeeld op het systeem. Bij elk niveau behalve ALL moet een toegangscode worden geselecteerd.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2010
  12. gaming4life

    gaming4life yordi

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja. Dat kan alleen maar schelden zijn geweest denk ik ook.
    Bij je account staat een biografie van jezelf, er staat bij bijv. welke scheldwoorden je gebruikt en of je goed bekend staat op xbox live.

    Nu snap ik erg goed dat u kwaad bent omdat u al ruim 50 euro voor alleen online betaalt. Normaal is het zelfs 60 euro per 12 maanden in de winkel en als je aldoor 3 maand gold kaartjes koopt zelfs uitgerekend 80 euro in een jaar.

    De voordelen van online gaming(betaald) tegenover de playstation 3 (gratis online) is dat je een veel betere verbinding hebt en je bijna niet uit de servers word gegooid.

    Maar opzich kan u weinig doen denk ik als u zoon gescholden heeft. Dat zijn nou eenmaal de regels dat dat niet mag om anderen die online gamen het leuk te laten houden, want die hebben er ook voor betaald.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2010
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tip van een vader: als je je zoon online laat gamen, laat het hem dan iig zonder headset doen (of met de headset op mute, anders hoor je de spelers alsnog door de boxen). Je wilt imo niet dat je zoon op 10 jarige leeftijd op live rondhangt.

    Er was een tijdje geleden ook zo'n mooi nieuwsbericht die erg op deze leek. Vader belde laaiend op met MS hoe ze zijn durfden te bannen van live, hij betaalde 50 dollar per jaar!

    Bleek ie naakt voor de cam te zijn gaan staan met Uno :+

    Stond ook doodleuk op het ms-forum, gepost door een medewerker.

    edit: gevonden!

    [​IMG]

    http://kotaku.com/5520100/what-gets-you-banned-from-xbox-live-until-the-year-9999
     
  14. gaming4life

    gaming4life yordi

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat krijg je als jonge kindjes nog geen vol verstand hebben en niet weten wat ze doen8)
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zal wel iets in z'n Bio/motto hebben gestaan wat niet mag, daarom wordt je meestal voor 24h gebanned (wat in jouw geval ook zo is).
     
  16. gaming4life

    gaming4life yordi

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Een klacht indienen terwijl het maar 24 uur duurt. Waar zeur je om? maar volgens mij is die ban wel behoorlijk langer? Anders maakt de vader er zich tog niet zo,n druk om?
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Gaat om het principe.
    Die vader wil weten wat zijn zoon heeft gedaan waardoor die geband is, en dat is toch volkomen terecht. Dan kan je voorkomen dat het nog een keer gebeurd. Dan kun je je zoon ten minste uitleggen wat ie fout heeft gedaan.
     
  18. gaming4life

    gaming4life yordi

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke het kind is nog maar 10 jaar
     
  19. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Misschien heeft het iets met je nick te maken Hacktor :+
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Een aantal van je vragen kan je in de FAQ terug vinden

    Account Suspension Q & A:

    Q: I did not receive an email about my suspension, what do I do?
    A: An email will always be sent to the email address associated with your Windows LIVE ID. If you no longer use that email account or do not have access to it you will have to change it.
    How to change the Windows LIVE ID that is associated with your Gamertag

    Q: If I get into trouble or banned on the Xbox.com Forums, can I get suspended from Xbox LIVE?
    A: Yes. The Terms of Use and Code of Conduct apply here on Xbox.com as well as Xbox Live.

    Q: How long does it take to get my question answered on the forums?
    A: There is no response time for the forum. You may wait 5 minutes, you may wait a few days, it depends on (a) the workload of the team and (b) the nature of your question, especially as it relates to (a).

    Q: Why didn't I get a warning or a second chance?
    A: You were warned when you read and signed up to register for the Xbox Forums & for Xbox LIVE. There are no second chances.

    Q: My temporary Ban is up but I still can't play online?
    A: Your ban will end at approximately the same time it was issued but times can fluctuate.

    Q: Why I am receiving a Forced Name Change on my gamertag?
    A: Your tag, or part of it in some shape way or form is against the Terms Of Use or Code Of Conduct. Since Xbox LIVE is world-wide it may have an offensive definition in another language than it does in your own native language.

    Q: Can I get suspended because someone doesn't like me and files a complaint?
    A: Nobody will get suspended just because someone alleges someone did something, or if someone is mad
    at you and files a complaint. You would not be suspended until we have enough supporting evidence regarding the complaint. Suspensions are only issued based on the review of evidence. In fact, people that abuse the complaint system in this way will most likely get themselves suspended as that is a clear violation
    of the Terms of Use.

    Q: Can my bad rep get me suspended?
    A: Rep factor has no influence on suspensions and/or bans. It is merely Vanity.

    General Q & A:

    Q: Why can they mention drugs, racial or illegal things in a game but I can't have them in my profile?
    A: Games have ratings such as rated "M" for mature which indicates the content and what age you should be to play said game. However, the Xbox Dashboard, which includes gamertags, profiles, bios, mottos, and locations, is rated "E" for Everyone. That's why there is a difference as to what & where certain content can be
    and no it isn't a double-standard.

    Q: I have had this Bio and/or gamertag for years, why is it now getting suspended?
    A: There is no statute of limitations for the content in your profile.
    If you put it in your Profile, you can and will be banned for it, no matter whether it is recent or you have already deleted it, we can still see it.

    Q: What do I do if I am getting sexually harassed on Xbox LIVE?
    A: You use the Feedback system to: Block the user which will also delete the message
    then report them via the Feedback system. If this is not satisfactory then your next step
    is to take it up with your local authorities. Microsoft/Xbox will work with the
    authorities on the matter once they are brought in.

    Q: What do I do if someone threatens or is stalking me?
    A: If someone threatens your safety or your life, you need to call your local law enforcement
    immediately and involve them. We work with law enforcement agencies to put
    people like that in jail.

    Q: Why can't I play in Halo matchmaking?
    A: If you are not able to play in Halo matchmaking, you would need to talk to Bungie.
    That suspension from Halo matchmaking does not have anything to do with us.

    Q: Can I get suspended for boosting?
    A: "Boosting" can be a different term depending on what game title you are playing.
    However, right out of the Code of Conduct:

    Don't intentionally play with someone else who is using unauthorized software or methods in order to help inflate your game rank or gamerscore.

    That part about unauthorized software or methods is where you may get into trouble if you are boosting.

    What is allowed?

    Boosting means a lot of different things to different people. If it is within the mechanics of the game, and NOT a glitch, we will not enforce against someone that is "boosting". If it exploits a flaw in the game to obtain a material advantage over other players, we would enforce against that. It is subjective, from game to game.
    Q: What happens if I send nude pics or use the Xbox LIVE vision cam to
    convey sexual material in any way ?
    A: Simple. Your account will be permanently suspended with "NO APPEALS"!

    Q: A user threatend to hack my account, what do I do?
    A: Don't worry about these threats of "hacking". If they DDoS you, we see it, your ISP sees it and
    depression will quickly set in for any miscreant doing this. All you need to do is report these threats
    via the dashboard using the feedback system.

    From: "The Pro" Policy Enforcement Team Member:

    If you have a strong password and haven't given any of your information to someone, nobody (and I do mean *nobody*) can "hack" your account.


    Q: "It wasn't me!" What is someone was cheating using my account?
    A: You should protect your Xbox Live account with the same level of security
    that you protect your e-mail account with since you are responsible for your account.
    A lot of people don't know this, but you can protect your Xbox Live account with a pass
    code that's triggered when you sign into Xbox Live. All you need to do is turn on your Xbox
    without a game, go to Account Management, and choose Pass Code.

    Q: What do I do if my account is stolen? Phished? Or I Tried to Cheat and was cheated?
    A: If you don't have control of that account, you need to call support right now and have them open an unauthorized access investigation. They can determine if this was inappropriate or not and take the correct action.

    Q: Why have I been permanently suspended for selecting a bad gamertag?
    A: We block most bad gamertags from being created automatically. Sometimes, gamertags are created that bypass our filters. When we see that gamertags contain bad informatio or look like/sound like/hint at inappropriate content, we mark them to be changed prior the next logon. If an account has an excessive number of these changes, we reserve the right to invoke the maximum account punishment, which is permanent suspension of the account and forfeiture of all gamerscore, points, and associated content.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina