1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Het grote Rollercoaster Tycoon topic

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 2 feb 2009.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wil je dan ook het type achtbaan vastleggen?

    Je mag bij het maken van een scenario maar een maximum aantal thema's kiezen. Dit was al het maximum. Er is geen enkel park die alle scenery bevat, helaas.
     
  2. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat lijkt me ook wel handig. Iemand suggesties? Geen houten achtbanen btw, die zie je al zo vaak
     
  3. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe komen julie aan zoveel geld.. :eek: Ik ben blij als ik 30.000 - 40.000 heb. Laat staan 90.000 of zelfs 300.000 zoals Drokz.
     
  4. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Kunnen we dat beste achtbaan niet doen met RCT3? Daar heb je ook een view alsof je zelf in de achtbaan zit.
     
  5. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, RCT 3 is echt by far de slechtste RCT... Ik vind zelf dat we het gewoon moeten doen bij RCT 2
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Drokz zit in jaar 11 he, die heeft genoeg tijd gehad om te cashen ;)
     
  7. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Nice park Ice, wel veel paden zeg :+ En dan zoveel toiletten en nog 48 gasten die klagen :lol: kan echt niet kloppen.

    Hoe heb jij het misselijkheid's probleem opgelost? Ik heb continue 100+ gasten die misselijk zijn en niemand gaat naar die First Aid.

    Hoeveel vraag je nu voor je park entree btw? Ik heb dubbele winst van jouw

    Met de max toegangs prijs en veel shops zit daar al snel aan in jaar 11 ;) Gewoon veel spelen en zorgen dat je rating hoog blijft door de gedachten van je gasten in de gaten te houden en goede achtbanen neer te zetten. :thumbs:
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik ben gister maar eens weer begonnen met RC2. Moet nog veel weer opnieuw leren. Geld stroomt nu eindelijk ook binnen. Ik weet alleen nog niet wat de beste tactiek is om aan geld te komen. Investeren in achtbanen? Of zijn het vooral de kleine attracties en winkeltjes die veel inkomsten verdienen?

    Anyway, ik moet nog 200/300 mensen in m'n park hebben om de challange te halen. Iemand tips hoe ik dit voor elkaar krijg? M'n park is al redelijk volgebouwd en ik kan geen reclame maken in het scenario.
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Met RCT heb ik altijd eerst de neiging alles vlak te maken als dat niet zo is. Daarna denk ik pas serieus aan het bouwen van een echt park. Hou niet van al die hoge obstakels. Wie heeft dit nog meer?
    Bomen en andere dingen verwijder ik ook direct. ;)
     
  10. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon nog een paar (kleine) atractie's erbij zetten. Go Karts bijvoorbeeld.
     
  11. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Water attracties zijn ook altijd populair
     
  12. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Ik ga altijd gewoon dwars door zo'n berg heen met mijn voetpaden/achtbanen. :+

    Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar mijn rating is in eens gestegen naar 975. :D Terwijl ik toch niet veel anders heb gedaan dan ik deed. Ik bouw nu wel steeds meer achtbanen omdat ik de centjes daarvoor heb, maar dat het zoveel uitmaakt wist ik niet.

    Zit nu bijna op 1500 man, cash zat + een rating van 975 dat gaat de goeie kant op. Even heel wat reclame maken en dan zal ik ook even een zooitje screens van mijn parkje posten! Al ben ik nog wel oldskool bezig met 1 pad breed, al kijk ik zo naar Ice en Matrix.
     
  13. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Zoals Lenny-t al zei, al mijn wandelpaden zijn 2 blokken, die pleintjes zijn allemaal shopgebieden :+.

    Die WC's zijn iets van het 'laatste jaar'. Al die 'Ik moet naar het toilet' gasten heb ik opgezocht en in die buurt een extra toilet neergezet... Ik vraag er trouwens 20 cent voor, overal waar ik ben hoor ik wc's doorspoelen en geld rinkelen :+.

    Over de misselijkheid: Ik denk dat het komt door mijn achtbanen, ze zijn niet echt misselijkmakend zeg maar, ik heb er ook niet zoveel. Ik wou eerst wat geld maken :)

    Over de winst:
    Mijn entree kosten zijn €100, misschien dat het komt doordat ik het 3e eilandje aangepast hebt, dat geld vloog letterlijk de grond in. Ook heb ik mijn spel de hele dag laten draaien, ondertussen heb ik andere dingen gedaan, eten, ouders weggebracht, tv gekeken, oudersopgehaald, XBW, etc. :9 (nee, helemaal niks sociaals!). Dus mijn park lag gewoon helemaal stil soms.

    @Chris:

    Wacht maar tot je boven de 2000>2500 gasten komt, dan gaat de rating flippen, vooral met enkele paden :+
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2010
  14. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, trouwens; Maak non-stop reclame voor je park. Als je een hoge entree prijs hebt, komt het geld dan echt met bakken.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Dit mag ik dus beschouwen als een gouden tip?
    Mooi, wanneer ik het spel weer eens ga spelen 100 entree en veel reclame.\
    Volgens mij kun je dan wel elk doel halen. ;)
     
  16. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Hou er wel rekening mee dat je klanten zo weer omkeren als je gelijk de prijs omhoog gooit he :+
    Maar reclame maken trekt echt veel bezoekers idd :)

    Net trouwens wat raars, ik was een achtbaan aan het bouwen en ineens zag ik dat een monteur, aan de andere kant van het park, was verdronken? Ben ik zo'n beroerde baas dat hij over de railing heen gesprongen is of wat? Er was trouwens niks aan de hand op dat stuk, nieuwe monteur aangenomen :9
     
  17. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Over slechte werkgevers gesproken....
    Doet me denken aan dit dit
     
  18. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Klaar, even wat screenshots posten van het park waar ik me de afgelopen 3 dagen mee bezig gehouden heb.

    [​IMG]

    Epische beoordeling. :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ooh trouwens, ik las wat over 'scenery'. Daar heb ik dus geen ene reet aan gedaan. :+

    Wanneer is de volgende Challenge?
     
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Jammer dat je bij de XBW challenge geen geld kan vragen voor achtbaanritjes. Ik vond het altijd wel leuk om de kassa te horen rinkelen wanneer een hele rij mannetjes een achtbaan instapt.

    Edit:

    Oh cool, je kan het zelf ook heel simpel aanpassen. Nice!

    Nog iemand tips voor de park rating?
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2010
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben zelf maar even opnieuw begonnen met het XBW-scenario. Mijn opbouw van mijn vorige park was niet echt logisch. Nu ben ik wat logischer begonnen. Ben ook maar meteen met een dubbel pad bezig op de 'grote lijnen'. Wel een stuk overzichtelijker, loopt er een soort aorta door je park heen :)
     

Deel Deze Pagina