1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjarrl NL

    Sjarrl NL De Sjarrl

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een vraag over Dolby Surround via Digitale TV.

    In het kastje van mijn digitale TV (Samsung) zit een optische uitgang, maar in mijn 5.1 set (Philips HTS3020) zit een Audio in en een Audio uit uitgangen.
    Kan ik deze met elkaar verbinden zodat ik Surround sound heb via digitale tv?

    Alvast bedankt!
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Neen, want je moet een optische ingang op je Philips hebben en die zit er volgens mij niet op.

    Je hebt alleen een AUX ingang (dat zal een 3,5 minijack, koptelefoonaansluiting of 2 x tulp zijn). Nu zal je misschien nog wel een kabeltje vanuit je tv naar de aux ingang kunnen laten lopen, zodat je beter geluid kan krijgen dan je nu vanaf je tv krijgt, maar dit zal geen surround zijn.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2010
  3. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of je een HTC desire aan kan sluiten op de logitech z5500? Gebruik hem namelijk als mp3 speler maar zou ook fijn als ik over de boxen van de z5500 muziek kan luisteren.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als de desire een koptelefoonaansluiting (3,5 mm mimijack) heeft, dan kan je een 3,5 mm minijack male-male kabel gebruiken en die in de logitech prikken.
     
  5. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    tnx Ferry34 ik ga het proberen!
     
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb een vraag over mijn Home Cinema Set de Philips HTS6515, het is een erg fijn en mooi apparaat en heb er al een lange tijd erg veel plezier van. Maar heb de laatste tijd erg vervelend geluid als ik een Bluray kijk (.mkv), de geluiden bijvoorbeeld een pistool schot is keihard en de stemmen van de acteurs zijn zo zacht dat ik het volume hard moet zetten en als er dan weer een pistool schot komt ik me kapot schrik van de herrie.

    Bij gewoon televisie kijken heb ik er geen last van, met gamen ook niet. Ik gebruik de Asus O!Play HDP-R1 voor het afspelen van mkv films, deze is via een HDMI kabel voorbonden met mijn Philips 37PFL7603D. Mijn Home Cinema Set is verbonden met een Scart aansluiting naar de tv. Weet iemand hoe ik het zo in kan stellen dat het geluid bij blurays ook normaal werkt, of wat het kan zijn?!

    Bijvoorbaat dank! :)
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Waarom is je surround met een scart op je tv aangesloten?
     
  8. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Misschien een optische kabel leggen tussen de 2 video apparaten en de Home Cinema set?
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Bedankt voor de reacties.

    Het is dit set...

    [​IMG]

    Ik gebruik naast die scart kabel ook die audio kabel, alleen daar is hetzelfde effect met harde geluiden en zachte stemmen.:confused:

    Edit:// kan het zijn dat ik mijn set met een HDMI kabel moet connecten i.p.v de scart, omdat Blurays (mkv) misschien een ander soort surround gebruiken en dat scart dat niet ondersteund?
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2010
  10. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet t niet zeker maar volgens mij maakt het in dit geval niet zoveel uit of je HDMI of Scart gebruikt. Je krijgt in bijde gevallen Stereo Geluid. En bij het downmixen van Surround Sound naar Stereo krijg je altijd dat de achtergrondgeluiden harder zijn dan spraak.
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ah oke thanks voor je snelle reactie, maar het rare is dat er aux 1 tot 3 en aux scart op zit. En als ik hem op aux scart zet heb ik beter geluid dan als ik hem over aux 1 laat gaan waar de audio kabel in zit. Terwijl ik zou denken dat alleen het beeld over de scart zou gaan, heb helaas niet zo veel verstand van HTS systemen hehe. Ben er echt tijden mee bezig geweest al, en heb momenteel ook nog niet een HDMI kabel over om het daarmee uit te testen.
     
  12. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik het zie hebben die speakers niet eens ''HDMI in''.
    Er zit alleen een HDMI-uitgang op voor upgescalde DVD's.

    En nee over Scart gaat niet alleen beeld maar ook geluid. Waarom het geluid via Scart beter klinkt dan via Aux dat weet ik niet.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er zit idd 1 hdmi uitgang op en dus heb je daar ff niks aan.
    Ah ik zie nu dat t n 2.1 is en er geen ingangen opzitten.

    Vervelend probleem.
    Kan je op de Asus niet instellen dat deze stereo of 2.1 moet uitsturen?

    Heb je t probleem ook als je een audio out van je tv gebruikt en die naar je luidsprekerset laat lopen? Probeer ook s een analoge audio uitgang vanuit je Asus (als die erop zit).
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2010
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Bedankt Ferry was inderdaad vergeten erbij te vermelden dat het om een 2.1 set ging, ik ga er nog wel even mee rommelen. Op de Subwoofer zitten nog extra aansluitingen waaronder een digitale input.

     
  15. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Stomme vraag misschien...

    Met een 3.1 systeem, 2 x Front, 1 x Center 1 x Sub, waar kan ik m'n receiver het beste op zetten?
    Dolby Surround, DTS, of wat? :)
     
  16. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik zoek een 5.1 surround setje met een Blu-ray speler en heb de Philips HTS5560 op het oog. Deze heeft als het goed is een optische ingang. Kan ik dan op mijn Xbox 360 Arcade surround geluid krijgen in games? De Xbox is met een hdmi-aansluiting verbonden aan de tv. Hoe sluit ik hem dan aan met dit setje voor het geluid?
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    (ben ik weer ;) )Lees ff de startpost.

    Je hebt 2 mogelijkheden:
    - je koopt een Microsoft hdmi kabel met audio dongle. Doordat de 2 ingangen te dichtbij elkaar zijn geplaatst, past er geen gewone AV kabel in het gat als er ook al een hdmi kabel inzit. De audio dongle heeft een veel smallere kop en past wèl.
    Daarna gebruik je de optical out en die verbind je met een optische kabel naar je surround.

    - je kunt ook een oude AV componenten of HD VGA kabel slopen als je die nog hebt. Er staat een video in de startpost waarbij je ziet hoe je heel makkelijk de plastik kap kan slopen.


    Eh, volgens de eerste review zit er geen optische ingang op?!
    http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_systeem/philips/hts5560/reviews/902216/
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2010
  18. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ow, dat is goed om te lezen, vreemd, want ik heb meerdere sites bekeken waar op stond dat hij een optische ingang heeft, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, vind ik toch misleidend op zn minst. Ik kwam er vandaag ook achter dat de tv van mn ouders, de Samsung LE32A756 niet eens 100hz is, zoals hij wel door Samsung werd gebracht en verkocht. Echt belachelijk. Ik ga dan nog even verder zoeken naar een ander setje.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2010
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Misschien dat dit dan wat is: Sony BDV-E300
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    staat me iets van bij ja, van die Samsung. De 32 inch was volgens mij geen 100hz en de grotere wel.

    Je kan bij kieskeurig zoekfilters instellen zoals 5.1 en blu-ray en optische ingang.
    Dan verschijnt deze lijst
    http://www.kieskeurig.nl/home_cinem...928=&f59930=&f59931=100728&f65355=&available=

    Het meest betrouwbare en goede zijn die sets met een hoge score met veel reviews. Bij 1 of 2 reviews is de waarde van de review nihil.

    Zo is deze Panasonic met een gemiddeld cijfer van 8,9 voor geluidskwaliteit met het aantal reviews van 13 is indrukwekkend. Zelf gaan beluisteren is een must natuurlijk.

    Ik moet zeggen: op een hdtv kijken naar een blu-ray met een goede 5.1 set is onovertroffen :)
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina