[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 13]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Daz, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Inception
    Tja wow, het is niet de Dark Knight met over de top actie en gadgets en stuff maar meer wat mind twisted. Begin was erg...apart. Maar op einde werd het dat duidelijk. Verder niet echt heel lastig en had het al ongeveer door op einde van deel 1. Vond het einde alleen wel super kut :emo: je kunt wel 'gokken' wat het is maar toch iets van een bevestiging...

    al met al een super film! werd er ook echt in meegesleurd! Dat heb ik lang gemist!

    9/10
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Natuurlijk chargeerde ik wat, maar bedoel te zeggen dat het tempo in moderne films gewoon veel hoger ligt.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Waarom vergelijk iedereen Inception met de Dark Knight?
    Je vergelijkt Schindler's List toch ook niet met Jurrassic Park omdat het dezelfde regisseur is?
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Omdat het in dit geval beide actiefilms zijn? :eek: En omdat het de eerste film van Nolan is ná The Dark Knight.
     
  5. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    En omdat op z'n minst gezegd het sfeertje wel wat van elkaar weg heeft.

    Zat trouwens net weer te denken aan The Man From Earth. Echt, wat een film was dat zeg. De hele film door zie je alleen een gesprek tussen een man die al sinds de prehistorie leeft en een groep van zijn naasten. En toch als ik aan die film terugdenk heb ik er allemaal beelden bij, zo goed is die film. Gaat die kijken allen! (volgens mij ooit is via deze thread ook gezien)

    http://www.imdb.com/title/tt0756683/
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    3 september 2009: http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=3446519&postcount=355
    4 september 2009: http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=3447577&postcount=373

    :9

    En dan te bedenken dat de kwaliteit van de film (acteurs bijvoorbeeld) verre van denderend is, maar The Man From Earth maakte ook op mij enorme indruk.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2010
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dus ik moet iedere film die een regisseur maakt na een andere film gaan vergelijken?



    The Warriors (1979)

    Blijft toch een toffe klassieker. Muziek is echt super in die film wat het allemaal toch iets extra's geeft.

    8/10
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2010
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.854
    The A-Team
    Vermakelijke actiefilm om eens te zien, af en toe wel een beetje te erg over de top. Kan het niet vergelijken met de serie omdat ik dat nooit heb gekeken, ken alleen die tune en meneer T :+. 7,5

    The International
    Viel nog net niet in slaap, niks aan. Niet boeiend. 4
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Net Unbreakable gezien, van M. Night Shyamalan (The Village, etc.) met Bruce Willis en Samuel L. Jackson. De film heeft me verrast! Het verhaal gaat over een man (Willis) die letterlijk 'unbreakable' lijkt te zijn en zijn contact met een man die precies het tegenovergestelde is (Jackson), hij heeft broze botten. Jackson probeert het Willis het idee te geven dat hij een superheld is en dat hij goed moet gaan doen. De film laat zien hoe deze ideeën van Jackson effect hebben op het leven van Willis. Daarnaast is de film een soort parallel aan het archetype comicbook verhaal.
    Het verhaal vind ik echt heel goed, ook het einde, waar de meningen over uiteenlopen. Jackson acteert fantastisch, Willis vind ik gewoon prima. Niets bijzonders, een stille rol die hij op een manier brengt waarover je niet kan klagen, maar iets speciaals zit er ook niet aan. Robin Wright Penn (Jenny in Forrest Gump) vind ik niet zo goed en ook Spencer Clark (dat jochie in Gladiator) vind ik maar zo-zo. Zeker de moeite waard als je hem nog niet gezien hebt. 8,0
    http://www.imdb.com/title/tt0217869/

    PS: Ik lees in een betrouwbare bron dat Bruce Willis twintig miljoen dollar voor deze film gekregen heeft. Liggen die salarissen zó hoog bij de meest gewilde acteurs? :eek:

    Heh, zo denk ik ook over de film. De cast en hoe zij acteren is helemaal niet bijzonder, maar dat hoeft ook niet voor deze film denk ik. De film is één dialoog, die geen emotionele uitspattingen kent. Dat de film dan tóch boeiend kan zijn, vind ik heel bijzonder. Het hele idee er achter, het is zo interessant. :D

    :emo: Nee.
     
  10. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Office Space gezien vandaag, haha wat een droge film :D

    Hebben jullie Invictus gezien ( http://www.moviemeter.nl/film/59646/ )
    en wat vonden jullie ervan? een paar vrienden van me vonden hem supergoed (al ben ik het al vaak niet met ze eens 8) ) maar ik kijk hem net een stuk en vind er eigenlijk niks aan (die hele Mandela en z'n verhaal boeit me eigenlijk al niet) en Matt Damon met z'n rugby wtf :{

    ohja vraagje over Book of Eli
    Sprak een vriendin van me vandaag over die film en ze zei dat die Eli blind was (je hebt natuurlijk dat braille boek) maar ze zei ook dat hij een wazig oog had aan het einde. Dat oog heb ik ff gemist.
    Maar het leek me beetje onwerkelijk aangezien hij ook kon schieten met z'n pistool/kruisboog en wist dat die man in de winkel z'n vinger nog op de trekker had. (Tenzij die stem die z'n pad wijst dat alles vertelde :9 ))
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het is natuurlijk een onmogelijk, maar door de film heen zijn er voldoende hints dat Eli inderdaad blind is. Zo loopt hij regelmatig tegen dingen aan, staat hij regelmatig stil om te luisteren. Zijn ogen zijn bijna volledig wit, een teken dat hij blind is. Ik zou zeggen dat zijn trucjes kan vertonen met een heel goed gehoor, maar dat moet dan wel héél goed zijn. ;)
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Moon

    Goede film. En een sterke rol van de acteur.

    Ik ding begreep ik niet echt.
    Sam 1. Diegene die dood ging. Die was toch geen kloon?

    8.3/10
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Jawel, hij is ook een kloon. Hij belt toch naar huis? Dan ziet hij zijn dochter, die inmiddels een puber is. In zijn herinneringen is zij een baby. Zijn vrouw (haar moeder) is overleden. De Sam 1 die wij in de film zien is de vierde of vijfde Sam.
     
  14. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Jawel, er waren al een heleboel Sam's daarvoor geweest.
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Brooklyn's Finest

    Ik vond het een prima actie film. Vermakelijk maar niet perfect. Moet wel zeggen dat ik het einde rond uit kut vond :9

    7.5/10
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm vaag, De laatste 15 min zat ik aan iets te denken dat er iets niet klopte in het plot. Dacht hmm dat moet ik even vragen.
    Maar ben het totaal vergeten....
     
  17. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    heb net Shutter iSland gezien hier met 2 vrienden , en jezus wat een vaaage film is dat zeg.

    Wel boeiend om door te blijven kijken , maar op het einde werd het wel weird.
     
  18. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Net A Syrbian film gezien.
    En heb er echt geen woorden woorden voor....
    Met stip de allerziekste film die ik ooit in m,n leven heb gezien...

    Geen 16+ film maar een 20+ film

    Kan er dan ook geen cijfer aan vastknopen.
    Ben nog verbijsterd hoe ziek deze film wel niet is...
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2010
  19. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    The Invention of Lying (http://www.imdb.com/title/tt1058017/)

    Heb de film net gezien, en ik vond de film echt heel vermakelijk. De titel zegt het al, niemand in de wereld heeft ooit bedacht dat er ook gelogen kan worden, wat dus leidt tot de meest vreemde conversaties waarin iedereen oprecht zegt wat hij of zij denkt, dan komt de hoofdpersoon in beeld als de enige persoon op de wereld die het in zijn hoofd haalt om te liegen. Er wordt heerlijk de draak gestoken met religie (wat ook zal verklaren dat de film niet hoger scoort dan een 6,5 op IMDB) en het concept is ook gewoon zeer goed. Het is echt tot het banale aan toe maar dat maakt het ook wel weer erg mooi :) 8/10
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Walkabout (Nicolas Roeg, 1971)

    [​IMG]

    Een walkabout is een tocht die iedere 16-jarige aboriginal moet maken. Hij wordt de wereld in gestuurd en moet daar zien te overleven. Met deze wetenschap begint de film, en vanaf dat moment volg je een meisje en haar jongere broertje die door benzinegebrek zijn gestrand midden in de wildernis van Australië. Op hun pad moeten ze, parallel aan de aboriginalraditie, zien te overleven. Wat volgt is een bizar schouwspel, mag je wel zeggen, maar wel enorm boeiend. Zeer bijzondere film, weet nog niet echt wat ik er van moet vinden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina