[XOne] Muziek downloaden met LIVE!?

Discussie in 'Games' gestart door Sam Fisher Jr, 29 apr 2003.

  1. Zou het geen goed idee zijn voor MS om een deal te maken met platenmaatschappijen dat MS muziek mag aanbieden om te downloaden. Het voordeel voor ons is dat de muziek aanzienlijk goedkoper wordt. Dat komt doordat de drukkosten die betaald moeten worden aan de fabriek, personeelskosten van de winkel, huurkosten van de winkels, materiaalkosten, winst die bijvoorbeeld de Free record shop erop wilt maken ontwijkt kunnen worden. En je kunt natuurlijk je favoriete plaatje downen i.p.v een hele CD kopen.

    Hoe?
    Er moet een update komen op je XBoX-menu onder music. Die update moet (net zoals bij splinter cell) download heten. Als je daarop klikt, krijg je een overzicht van alle te downloaden nummers. Kies een aantal nummers uit (het zal natuurlijk wel geld kosten, maar ik schat 2 euro per nummer). Er word gevraagt naar welke musicfile je ze wilt downloaden.

    Wat denken jullie ervan? Lijkt me best een gat in de markt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2003
  2. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit idee moeten ze eerst nog op 't "gewone" internet toe gaan passen (en ik snap niet waarom ze d'r zo lang over doen) maar tis natuurlijk een goed idee dat al een tijdje rondhangt....voor de Xbox kan 't ook leuk zijn, komt 't gewoon bij je Live! rekening (b'tje als SMSjes bij je T-mobile rekening :mad:)
     
  3. Ik heb inmiddels ook contact opgenomen met MS. Misschien vinden ze het wat.
     
  4. Of je betaalt het via de gehate CC.
     
  5. kalifa

    kalifa Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een geweldig idee, alleen die schatting van 2 euro per nummer vind ik niet juist.
    Dat komt neer op het volgende: gemiddeld staan er 17 nummers op een cd, dus 17*2 € = 34 € voor een cd = 74,9 Gulden (ja blijf het omreken). Wordt wel wat duur niet?

    Maar dat de industrie achterloopt is een feit. En zeker nederland is duur.|:-
     
  6. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig maar dan betaal je voor muziek en kan je het alleen op je xbox afspelen :{

    Dus ik zou zeggen 50 eurocent per nummer, anders koop iedereen de singles gewoon in de winkel want dan kun je ze ook nog in je discman afluisteren :cool:
     
  7. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo betaal je je live! rekening toch ook:confused: |:-
     
  8. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd je zult in elk geval via CC moeten betalen :)
    Of ze gaan een nummer systeem invoeren :p dat je gewoon een nummer kunt kopen in de platenzaak(net als mobile opwaardeerkaarten) en dan dat nummer intikt in de functie van xbl en dan het muzieknummer ontvangt :)
     
  9. RIMoZ

    RIMoZ Super N00bSkI

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Das een beetje bandwith verspilling zo.
    Als je hem in de shop heb gekocht kan je em toch zelf rippen op je machine?
     
  10. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    het is allemaal wel leuk,
    maar of het ook egt zou werken
     
  11. Lees de eerste post even. Je ontwijkt de kosten:

    Kosten om winkel te huren
    Winst die de winkels willen maken
    Drukkosten voor de fabriek
    Materiaalkosten
    Personeelskosten voor al die winkels

    Ook heb je het voordeel dat je voor goedkoop je eigen CD kan samenstellen met je favoriete nummers. Als ik namelijk een CD koop, dan is 1/3 deel muziek wat ik bagger vind. Nu heb je dat niet meer.
     
  12. Brutus

    Brutus Xbw user

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dan zou de xbox ook mp3 moeten kunnen afspelen anders duurt het downloaden zo lang en zit je HD te snel vol.
     
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    5.5 gig krijg je niet zo snel vol met muziek. Ik heb nu dik over de 200 nummers eropstaan en nog altijd +50000 blocks.
     
  14. Dat krijg je idd niet één twee drien vol
     
  15. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Apple heeft een music store waar je muziek kan downloaden!

    99 dollar cent per nummer :)
     
  16. General Chaos

    General Chaos I'm Back!

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor 50 cent ben ik verkocht...
    *Start KaZaA op* :D
     
  17. Brutus

    Brutus Xbw user

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    0
    het gaat mij ook vooral om de tijd ik ga toch niet een kwartier op 1 liedje wachten als het op mp3 formaat 1 of 2 minuten duurt.
     
  18. Robie

    Robie Active Member

    Berichten:
    622
    Leuk Bevonden:
    0
    dat gaat tog geld kosten??

    dan kan je het volgensmij beter bij kazaa ofzo downen !!
    das veel goedkoper!
     
  19. Maar dan heb je het niet op je Xbox. Want gekopieerde CD's speelt hij niet af.

    En als je de muziekindustrie niet kapot wilt maken, en toch voordelig muziek wilt hebben, dan is dit de oplossing.
     
  20. Brutus

    Brutus Xbw user

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan van een mp3 file ook gewoon een wav file maken en dan op een CDrw zetten die speelt de xbox namelijk wel af. O-)
     

Deel Deze Pagina