Tweede hands niet veel beter als kopiëren?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door T-box, 28 apr 2003.

  1. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik denk dat je bedoelt doorverkopen? Want als je nog geen spellen hebt kun je ook niks ruilen dus nul komma nul reden om een xbox aan te schaffen

    En als je doorverkopen bedoelt ben ik het er nog niet mee eens.
    Hetzelfde effect zal het nooit hebben. Met kopiëren en branden ben je bijna zeker dat je alles kunt krijgen wat je wilt. Met 2e hands spellen kopen ben je er echt niet zeker van. Ga eens naar Marktplaats, wat heb je daar, alleen maar Azurik rommel.
     
  2. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoel doorverkopen. je hebt dan wel dat mensen meer spellen kopen en dus een grotere potentiele kooplust ontwikkelen. =>meer console verkoop. maar ja natuurlijk is kopieren slechter, maar dat heeft ook z´n voordelen. PS2 is groot geworden door kopierende PSX´ers

    en op marktplaats zijn ook nieuwe games te koop hoor:)
     
  3. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou hebben Perfect_Shit en ik 't nog zo proberen uit te leggen:confused: waarom zou je met ruilen/2e hands verkopen minder gamesinkomsten gaan krijgen? Mensen gaan meer spellen kopen hierdoor
     
  4. whoehaha

    whoehaha Wazupa

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar van het geld dat je krijgt van ruilen kan je weer een nieuwe kopen bijvoorbeeld
     
  5. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Sorry hoor, ik ga ff offtopic. Ik moet heel hard lachen om Saaur's WantZ-lijst :D
     
  6. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga ff mee offtopic...kan je me d'r aan helpen? ;)
     
  7. Schranseman

    Schranseman Heeft altijd honger

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag door verkopen op de xbox. Maar M$ vindt het niet zo fijn als je je pc zooi doorverkoopt. Dan vervalt de licentie en zo.

    Wat dat betreft vertouw ik M$ niet zo.
     
  8. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Das opzich wel logisch...als je een office XP hebt geinstalleerd, heb je de CD niet meer nodig, als je em dan doorverkoopt hebben 2 mensen die office XP met dezelfde licentie...en dat mag natuurlijk niet, als je een xbox spel doorverkoopt gaat de licentie gewoon mee met dat spel omdat je em zelf niet meer kan spelen
     
  9. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    maar je hebt de xp cd ook na 4 maanden weer nodig; dan is de pc inmiddels weer na de klote:+
     
  10. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, ok, slecht voorbeeld...;)

    Maar je kan ook een copytje voor eigen gebruik hebben gemaakt...(ok dit kan voor xbox spellen in princiepe ook geloof ik...maar volgens mij dwalen we van het topic af)
     
  11. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    mag je trouwens, als je een kopietje hebt gemaakt van je xbox spel, en je verkoopt het orgineel, de kopie nog spelen? vast niet:{
     
  12. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want je hebt je licentie meeverkocht (lijkt mij)
     
  13. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Het zit zo, je mag van alles (cd's, pc games, ps2 games, xbox games, albums, whatever) kopies maken. Zolang ze voor eigen gebruik blijven! Dwz, in je eigen huis blijven. Ook moet je het orgineel zelf hebben.

    Dus als je het orgineel doorverkoopt ben je volgens de wet verplicht om deze weg te gooien (of natuurlijk aan iemand anders geven die het orgineel ervan heeft).
     

Deel Deze Pagina