Advanced Scartkabel probleem...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Klaauw, 5 mei 2002.

1. Klaauw

Klaauw XBox Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag heb ik de Advanced Scartkabel gekocht... Dit omdat ik er goede dingen overhoorde...

Mijn TV ondersteunt RGB etc. Dus dat zou geen probleem moeten zijn, dacht ik....

Toen ik Halo opstarten (die ik inmiddels voor de 3de keer probeer uit te spelen) zag ik de lijnen niet meer strak... Maar allemaal karteltjes aan de zijkant... Wat kan er fout zijn???

Mijn TV is een Philips breedbeeld 100hz 83cm etc.. Hij is 5 jaar oud, maar was toen het nieuwste van het nieuwste (je ziet dat sommige tvs van nu af en toe nog slechter beeld hebben ook...)...

Hopelijk weet iemand wat er fout kan zijn... Want die optische uitgang komt me goed van pas...

2. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    kabel van MS? Ik hoor namelijk hier en daar slechte verhalen van de cheapo 3rd party kabels.

3. Klaauw

Klaauw XBox Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Jepz de kabel van MS... Express die genomen door idd die slechte berichten...

4. Wika

Wika XBOX BrDa

Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd... welke heb je gehaald ?! De originele van MS of 1 of andere 3rd Party (bagger)ding...? tell more about it..!

5. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    mischien dat je PAL-60 moet uitzetten? of juist aan...
    just an idea...

6. Klaauw

Klaauw XBox Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfde tijd gepost ;)... Maar MS zoals ik al vertelde... Heb hem op alle Scart (3 scartaansluitingen op tv) geprobeerd... Zonder succes...

Ook bij demo's van o.a. Wreckless kartellijntjes...

7. Klaauw

Klaauw XBox Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Pal 50 en 60 geprobeerd. Bij Halo alleen Pal 50 omdat ie 60 dacht ik niet ondersteund...

8. Wika

Wika XBOX BrDa

Leuk Bevonden:
    0
    heb je hiervoor op een normale tv gespeeld !? dan zie ik ook WEINIG kartels, MAAAAAAAAAARRRRRRR als je goed kijkt dan zitten ze er wel.. nu heb je gewoonweg groter beeld.. want
    als ik op mn philips breedbeeld (EISA awardwinner vorig jaar) speel dan zie ik soms ook kartelrandjes.. wat moet je eraan doen zou ik zeggen.. XBOX is pas bezig met zn 1e generatie spellen, dus wees niet getreurd :)

Btw: heb je eerst met de normale kabel op de tv gespeeld ?! en waren de kartels er toen niet?

Laatst bewerkt: 5 mei 2002
  9. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    mm.. mischien is RGB gewoon zo scherp dat het je nu pas opvalt dat 640x480 geen nette schuine lijntjes geeft maar lijntjes met karteltjes;)
    anyway.. ik weet het dus ook niet.. sry

10. Klaauw

Klaauw XBox Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Nope altijd op deze tv... Met standard cable nauwelijks van die randjes gezien... Idd eerste generatie maar bijv Halo ondersteunt wel AA...

11. Wika

Wika XBOX BrDa

Leuk Bevonden:
    0
    dan ruilen zou ik zeggen !!

12. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    of nieuwe tv kopen?

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ff terug naar je winkel zou ik zegge..

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je hem wel in de rgb ingang van je philips tv geplugt? Philips en heel veel andere merken hebben wel vaak meerdere scart aansluitingen maar daar ondersteund er meestal maar eentje rgb van. Bij mijn 5 jaar oude philips breeddoos zitten drie aansluiting boven elkaar, en alleen de bovenste geeft rgb weer. Moet ook in beeld verschijnen dat het een rgb signaal is anders weet je gelijk dat hij verkeerd zit.

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik geloof dat die zei dat die ze al op 3 scart aansluitingen had geprobeerd :+

16. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    De RGB kabel geeft naast het RGB signaal ook het gewone videosignaal door. Het kan dus makkelijk zijn dat hij gewoon naar het verkeerde signaal zit te kijken! Mijn Sony springt ook naar het standaard video kanaal, en ik moet hem dan zelf op het RGB kanaal zetten.

Pak dus de handleiding van je TV, zoek de juiste scartaansluiting, degene die RGB ondersteunt dus. Zoek dan ook uit hoe je het RGB kanaal weergeeft op je tv.

17. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    oh!

das een nieuwe, ik probeer.

heb alleen geen handleiding....

Sony trinitron TV? iemand?

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb hier n Sony trinitron..

19. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    hoe vind kobold RGB kanaal?

20. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat dit het geval is. Met gewone kabel zijn de kleurovergangen wat slecht, ze lopen in elkaar over (zie je goed bij de stilstaande X-logo bij het opstarten waar het groen in het witte binnenste overloopt) als je dit nu voorstelt bij bewegende beelden kan ik me voorstellen dat het dan net een soort AA lijkt. Met RGB worden je kleuren veel beter gescheiden waardoor je jaggies meer gaan opvallen.

Ik heb ook een Philips (3jaar oud) maar die geeft het niet aan. Maar als je in het boekje kijkt staat er ergens netjes dat ik op 2 scart aansluitingen RGB heb. Dus kijk idd of ie in de juiste zit.
    Voor zover ik weet heeft Philips geen apart kanaal voor RGB signalen zoals ik het begrijp wat Sony blijkbaar heeft dus die schakelt zelf aangezien ik nooit wat ingesteld heb maar duidelijk naar een RGB signaal zit te kijken.

Deel Deze Pagina