[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hoe was ie dan in Limbo gekomen? Mal had hem meegenomen. Dus een projectie van Dom heeft Fischer meegenomen? Kan toch niet? (werd dus ook niet getoond)

    en hij was toch echt dood in niveau 3.

    Saito was de enige concurrent die stond tussen worlddomination en het bedrijf, beetje vreemd om die niet te kennen.

    Saito kwam slechts 1 minuut oid eerder in Limbo, dat kan dat verschil niet verklaren.

    Saito werd anders verdomde fris wakker
     
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    IMDB Top 250 is veranderd. :eek:

    Inception staat nu op nr 3 van de Top 250 beste films aller tijden en heeft The Godfather: Part II een plek opgeschoven.

    Ik vond het wel een goede film, maar zó goed? Ik weet het niet. Ik vind Shutter Island toch wel beter eigenlijk, als ik dan toch films van Leonardo DiCaprio ga vergelijken.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2010
  3. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Saito kwam in Limbo omdat hij op een hoger niveau dood ging en hij niet wakker kon worden. Dan kom je dus in Limbo.

    Vliegtuigscene is wel een beetje raar ja, ze zijn elkaars grootste rivalen en ze herkennen elkaar niet.

    Elke minuut in een niveau boven Limbo was vele jaren, werd volgens mij ook gewoon verteld.

    Saito kon zo wakker worden omdat Cobb hem eruit gehaald heeft, hij had hem voorbereid op wat ging komen door hem te laten zien dat hij in Limbo zat en het dus niet echt was.
     
  4. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Haha Shutter Island was echt niet zo bijzonder als Inception.

    Wel grappig, ik had voor dit jaar Shutter Island en Inception als beste films verwacht. 1 viel me erg tegen en 1 had ik helemaal juist. Toevallig ook met Leo in allebei de films.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2010
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Fixed. ;)
     
  6. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Inception
    Hoezo Saito zit eerder in Limbo?
    Fischer wordt doodgeschoten, Ariadne en Cobb gaan hem achterna (Limbo in) terwijl Saito dan nog liggend een granaat gooit omdat Eames de explosieven aan het plaatsen is. Cobb is dus eerder in Limbo dan Saito, daarom snap ik ook niet waarom Saito ouder is en ook niet waarom Cobb weer aanspoelt op het strand, hij was toch al in Limbo?

    Dat Fischer Saito niet meteen herkent komt misschien door de gevoelens over het verlies van zijn vader?

    En het stukje dat je Cobb en Mal als oudjes ziet vind ik raar, toen ze weggingen uit Limbo zagen ze er toch gewoon jong uit? (toen ze op die spoorweg gingen liggen)
     
  7. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Dat stukje is toch best simpel?

    Het laat zien dat ze eigenlijk al heel veel jaar daar zaten.
     
  8. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik typ het toch? Dan is het toch mijn mening?
     
  9. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jawel, een forum is een discussie plek dus als iemand iets post is het zijn mening tenzij anders vermeld (en dan liefst met bronvermelding en/of juiste notering van een citaat).


    Anyway, wat ik ook vreemd vind aan Inception:
    Op het einde, wanneer ze uit de droom zijn herkent Fischer Cobb totaal niet, terwijl Fischer Cobb duidelijk in de droom heeft gezien. Natuurlijk, omdat het een droom is verwacht ik niet dat hij hem zo direct gaat herkennen, maar er moet toch een gevoel zijn van dat er iets meer is.

    Nu ik er over denk zou datzelfde gebeurd moeten zijn wanneer Fischer Cobb voor het eerst ziet in de droom aangezien Fischer Cobb daarvoor al heeft gezien in het vliegtuig.
     
  11. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verhaal van Inception lekt dan ook van alle kanten, sommige dingen kloppen niet, zoals o.a. Pegas zegt, en andere dingen waren nogal Bullshit:
    - Ariadne die "gescout" wordt door een doolhof te tekenen vindt ik echt te lame voor woorden.
    - Het hele idee van shapeshiften wat Eames doet wordt verder niet duidelijk gemaakt.
    en ga zo maar door.

    Inception is goede entertainment, maar je moet er vooral niet over na gaan denken.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    het verhaal is echt zo lek als een mandje en met dat gevoel kwam ik er ook weg. Het hele concept van Inception werd zo ver doorgevoerd dat je als kijker wel de weg kwijt moest raken, maar tijdens de film had ik al het idee van 'wacht eens.......' en 'ze skippen gewoon expres hele stukken'

    maar goed, verder vette actiefilm hoor. Maar in mijn top 10 komt ie niet terecht

    edit hier nog een paar van IMDB, vooral de eerste vind ik ERG sterk

    Plot holes: The zero-gravity during the van drop in dream layer 1 is transferred to layer 2 (the hotel room). Since the dreamer in the hotel room thus experiences zero gravity, this should propagate into level 3 (the alpine setting) and so on.


    Factual errors: SPOILER: After examining Cobb's US Passport, the Immigration Agent stamps it. Passports of US Citizens returning from abroad are not stamped by US Immigration.


    Incorrectly regarded as goofs: SPOILER: When Cobb and Mal commit suicide in front of the train, they look young, although we have been told that they had already spent decades in limbo by that point. This is deliberate, an artifact of Cobb's happy recollections. A later scene in which he reflects on their life together revisits this shot, and the actors are aged to show Cobb's corrected memory of the events.


    Incorrectly regarded as goofs: SPOILER: It is established that the being asleep for the duration of the ten hour flight would equal about a week of dream time in the first layer. The characters agree they must rush things because of Saito's injury and the impression is given that Yusuf is driving around for maybe an hour or so in the van, however, when the group awakes they are 20 minutes from landing in Los Angeles. However, it is only Cobb who wakes up, while the others in the group were awake before then.


    Plot holes: SPOILER: At the beginning of the film we see Saito wake up from the fortress dream to be in the apartment of his mistress, and he states he knows that he is in a dream. Also after he wakes from that one he is well aware of Cobb and Arthur. However, when Fischer wakes up from the dream on the 747 he does not notice any of the people around him who were prominent parts of his dream.

    Idd had Fischer ze moeten herkennen. Dat de tijd niet klopte vermoedde ik idd ook al in de film (staat ook wel ergens in mijn replies).

    hmmm ik moet dit eigenlijk niet lezen :p
     
  13. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren gezien en ik vond 'm ook een klein beetje tegenvallen. M'n verwachtingen waren dan ook wel absurd hoog geworden. Uiteindelijk is het gewoon een heel goede film met een hoop gaten er in.
    Ik vond 'm eigenlijk wel een beetje op Ocean's Eleven lijken en andere misdaadfilms qua opbouw.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    idd vooral het middenstuk doel je dan op neem ik aan?

    Het begin was gaaf: introduceren van het concept van de film/inception
    Het einde super: erg spannend met veeeeeeel input

    Het middenstuk: standaard been there, done that hollywood ocean's eleven actie
     
  15. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vergeef 't ze wel. Het laatste stuk moest zo diep uitgewerkt worden om het een beetje te begrijpen dat ze waarschijnlijk in moesten korten op andere ontwikkelingen.
    Na wat discussies op IMDB te hebben gelezen worden een hoop gaten ook wel gedicht. het is dan wel de interpretatie van een hoop mensen samen, maar er zitten wel steekhoudende verhalen tussen. Ik denk vooral dat ik 'm nog een keer of 2 moet zien om alle details mee te krijgen. Ik moest na 20 min in de film echt kknodig naar de wc, maar ik durfde niet op te staan omdat ik dan waarschijnlijk wel iets belangrijks zou missen dus heb de hele film met een overvolle blaas zitten kijken (Pathe moet pispauzes inlassen).
     
  16. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb Shutter Island nog niet gezien, maar Inception vond ik toch echt zwaar en zwaar matig! Het is voor mij echt bizar dat hij op nummer 3 staat in die lijst. Ik zat echt op t eind van: "Nou leuk, keek lekker weg, beetje lame zo nu en dan, maar zal me niet echt bijblijven." En om me heen hoorde ik opeens dat iedereen m geweldig vond.

    Omgekeerde wereld. :+
     
  17. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Die lijst van imdb is sowieso uhm...apart komop, The Shawshank redemption op nummer 1?
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nee, "ik vind/vond" geeft een mening aan. En als er iets "is/was" dan geeft dat een algemeen feit aan.

    @ BassieJ:

    Zwaar matig vond ik hem niet, ik vond het wel een goeie film, maar niet zo goed dat ie op de nr 3 van de top 250 allertijden mag staan.

    _____

    Kan er trouwens niet een apart topic aangemaakt worden over inception? De laatste 30 pagina's gaan voor 90% over Inception volgens mij.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2010
  19. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Is dat niet juist waarom ze zijn paspoort stelen? Een herkenninspunt ofzo?
     
  20. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Gister Kick-Ass gezien.

    Kon er totaal geen plaatje bij plaatsen wat voor film het was maar moet zeggen dat het wel een erg gave film was!
    Leuk idee zo en ook leuk uit gewerkt.

    8/10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina