Sacd?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mr. blond, 29 apr 2003.

  1. mr. blond

    mr. blond Foei !!

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen
    Er schijnen tegenwoordig ook een super audio cd's (SACD) te bestaan. Wie heeft hier ervaringen mee?

    En zo ja, kan ik die ook afspelen op mijn xbox, worden die ondersteund?
     
  2. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ze worden niet ondersteund door Xbox, je hebt namelijk een speciale dvd/cdspeler nodig die capabel is om deze af te spelen.
     
  3. Raafke

    Raafke Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee je kunt die niet afspelen op je Xbox, tenzij je een modchip erin hebt zitten.
     
  4. mr. blond

    mr. blond Foei !!

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook niet met een advanced scart?
     
  5. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Bullshit, waarschijnlijk bedoel jij SVCD dat is iets heel anders dan SACD, je kan toch ook niet je cd-romspeler of dvd-romspeler van je pc met de goede software ineens SACD afspelen, dat komt omdat de laser daar niet toe in staat is.

     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2003
  6. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    wat zorgt ervoor dat
    hy niet leesbaar is dan
     
  7. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan zo'n sacd wel gewoon in je cd-speler/xbox doen maar dan kan je geen gebruik maken van het "super audio" gedeelte omdat deze in een speciale laag zit verwerkt die je gewone cdspeler niet kan aflezen (zeg maar een soort laag die je ook in dvd's hebt met 2 lagen maar dan een gewone audio en een superaudio laag) Je kan in je cdspeler ook geen dvd's gooien om het maar makkelijk te zeggen, ze lijken wel erg op elkaar als je er zo naar kijkt maar je cdspeler heeft niet de techniek om m af te lezen.
     
  8. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    SACD is gewoon een nieuwe techniek voor opslaan van muziek....

    het muziek wordt met een hogere samplerate opgeslagen en blablabla.....

    Maar dat gebeurd allemaal gewoon op een DVD schijfje.... Een standalone DVD speler die niet SACD compatible is, kan het niet afspelen in SACD formaat omdat het niet de juiste software voor heeft...

    De meeste PC's zullen het ook niet kunnen afspelen, omdat de geluidskaarten zo'n hoge samplerate niet aankunnen..... de geluidskaart van de xbox kan dat btw ook niet aan...

    Het heeft dus nix met de laser van de DVD te maken.....
     
  9. The Doctor

    The Doctor I KILL SROTAREDOM

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft in ieder geval niks te maken met de geluidskaart. Het heeft alles te maken met het niet kunnen lezen van de audio stroom en dat wordt veroorzaakt door de software. Sommige SACD kunnen ook in een normale cd-spelers worden afgespeeld dus ook de XBOX maar alleen als er ook een normale cd laag met muziek op staat.
     
  10. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Simpel uitgelegd is het gewoon een superkwaliteitsvolle (meestal) 5.1's geluidsopname: een sacd kan 4.7 gb info bevatten, maar dat is dan maar 74 min muziek, kan je zelf wel bedenken dat de kwaliteit een tikkeltje beter zal zijn...
    Ik vind het onzin want een normaal menselijk oor hoort amper een verschil, voor de echte audiofielen dus...
     
  11. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2

    Dude!!! De geluidskaart decodeerd het digitale signaal in een analoge signaal!

    In de spec's van geluidskaarten zie je vrijwel altijd staan dat de maximale samplerate 44.100 Khz is!!!

    De laser kan het wel lezen, alleen kan de informatie niet gedecodeerd worden!!!

    Met betere software, kan mijn geluidskaart echt niet opeens SACD decoderen!!! Daar zijn ze gewoon niet opgemaakt....
     
  12. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vraag me echt af of de laser het wel kan lezen, als een simpele laser een sacd zou kunnen lezen dan weet hij niet welke laag hij moet afspelen. een dvd speler zou dus de informatie kunnen zien en proberen de sacd af te spelen.
    en een dvd is het eigenlijk ook niet echt aangezien een audio cdspeler de 1ste laag kan afspelen.
    ik denk zelf (geen zin om het op te zoeken) dat er een speciale laser voor nodig is.
     

Deel Deze Pagina