Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het is een home cinema set waar ieder merk er wel 5 van in hun assortiment heeft staan.

    heb je deze set eigenlijk al eens horen spelen? of vond je dit setje gewoon ergens op internet?
    als je een bepaald bedrag wilt gaan uitgeven aan een home cinema set,beluister dan ook de andere merken in dezelfde prijsklasse,en dat zijn er zooooooooooo veeeeel dat je kans van slagen enorm is.

    luisteren,kijken,klooi wat aan de knoppies en speel ermee.
    zo ondek je wat je van alles en kom je er snel genoeg achter wat je wel en wat je niet mooi vind.

    persoonlijk vind ik losse delen zoals een receiver met losse speakers en eventueel een sub muziekaal stukken beter klinken.
    voor films doen de home cinema sets het tegenwoordig helemaal niet slecht,maar daar zijn ze dan ook uiteindelijk voor ontwikkeld.

    luister eerst eens bij een audioboer naar wat verschillende sets....keuzes genoeg toch?
     
  2. The Doctor

    The Doctor I KILL SROTAREDOM

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Beuker, je zegt dat we eens naar een audioboer moeten gaan, als ik jou setup zie ben jij naar de verkeerde geweest.
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lloll

    klopt helemaal.
    ik zou eerst voor de spullen van audiosupertechsonic gaan bij de toys'rus in schubbekutteveen,maar die was gesloten dus toen toch maar de raf.
    tja.........je kan niet alles weten toch:{
     
  4. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lloll

    Hahaha... prutser... voor de helft van de prijs haal je de zooi bij het Kruidvat 8)
     
  5. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Re: lloll

    Zou jij me daar het adres even van kunnen geven, ik woon namelijk in Boerenhol en ben vrij benieuwd naar die Toys'rus winkel want ik ben 'dokter' en heb niet genoeg geld voor jouw setup dus kraak ik hem maar af als ik denk dat je een goed advies aan iemand geeft.
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    whahaha.......dokter oetker zeker:p
     
  7. Gamekapoen

    Gamekapoen Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    effe een vraagske : ik heb hier een homecinema entertainment boekske gekocht, en zit met een vraagske :

    wat is het verschil tussen een av receiver en een integrated av amplifier ?

    en watt zijn hun functies (vb kunt ge ze alle twee gebruiken om uw console aan te sluiten)

    Dank bij voorbaat

    Gamekapoen

    _O_
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het verschil is eigenlijk alleen maar terug te vinden in het woord zelf.
    het ene merk vind het mischien een stuk cooler om zijn spullen toch weer wat anders te noemen om er op die manier uit te springen.
    meestal is het zo dat bij de duurdere merken zoals denon,nad,rotel,onkyo,van medevoort,harman kardon enz enz hun RECEIVERS in ene av amps worden genoemd.....raar maar waar want er zit theoretisch in opbouw geen verschil tussen.
    de duurdere jongens zijn uiteraard wel een stuk beter voorzien in het vermogen,voeding,processor/decodering,instellingen en aansluitingen maar meer ook niet.

    zowel een receiver als een geintergreerde av amp hebben het versterker gedeelte gecombineerd met het processor gedeelte.
    het is net (zoals hier bij mij thuis) ook los te koop allemaal zodat processor en versterking allemaal gescheiden van elkaar is.

    wat de aansluitingen voor de xbox betreft....zolang er op beide machines optische ingangen zitten kun je van beide gebruik maken.
    nogmaals...het zit hem meer in de naam die de fabriek de spullen wilt laten uitstralen.
    uiteindelijk doen ze gewoon allebij hetzelfde.
     
  9. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Kapoen??

    Moet jij niet preventief geruimd worden dan?? 8)
     
  10. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo snapde onzeke belge da nie he, ge moeteke allé duidelijkeke zijnne. Moedeke gijke nieke preventieveke geruimdeke wordeke danneke? Omdatteke gijke ene kapoen zijteke.
     
  11. Gamekapoen

    Gamekapoen Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    kapoen = deugniet in Belgie

    en zeg nu zelf ; Gamedeugniet klinkt toch niet, of wel ??

    Merci voor den uitleg Beuker

    Zeg Tom Clancy, komt gij uit China of wa ???

    Greetz Gamekapoen
     
  12. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    hallo, Ik heb sinds vanmiddag de Creative 5500D, en ik heb alles goed aangesloten via coaxial op de Advanced Scart Cable, maar de decoder kan alleen maar naar Dolby Pro logic 2 en wil niet over klikken naar Dolby digital?

    Weet iemand misschien hoe dit komt en heeft die hetzelfde probleem, ik moet trouwens zeggen dat het me reuze mee viel met wat voor een power dat ding heeft....

    P.S: Kan je verlengsnoertjes kopen voor de draadjes die uit je (rechts achter) boxje naar je Subwoofer/versterker gaan, en wat moet zoiets kosten?

    Groeten Blokkie 15
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    olo

    staat alles op je xbox goed?
    kijk in je dashboard bij de sound options en zet alles op dolby digital en dts aan.

    :+ succes
     
  14. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Alles op dolby digital, je kan toch alleen bij options en dan Sound-->dolby digital dat staat ie ook. Maar het gaat om mijn Decoder (creative 5500) Daar wil die niet over schieten naar Dolby Digital maar wel naar Pro Logic 2 en Stereo!
     
  15. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat jij de eerste bent die zijn Xbox via de Advanced Scartcable heeft aangesloten met een COAXkabel op die receiver, en dan doet ie het sowieso niet :p
     
  16. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    haha lol, je was me net voor tom clancy8)
    Maybe is optical ietsie handiger jah
    (no affence blokkie15)

    greetz Iversonfan88
     
  17. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    ach ik weet het al, hij springt automatisch over naar Dolby Digital als die game/dvd dat ondersteund..toch bedankt voor het helpen~!
     
  18. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    lol, maaruh, vet cool dat je em hebt man!!, Heb je rtc er al op uitgeprobeerd??}:] }:] }:] 8) 8) 8)
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    tot nu toe klinkt ghost recon het beste op de xbox_O_

    en zeker weten dat je het geluid nodig heb om echt goed in het spel te komen.
     
  20. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Beuker? Kan je ook velengsnoertjes kopen voor de draadjes die aan je speakers zitten? Want mij rechts achter is iets te kort (althans, hij loopt half door mijn kamer heen en heb liever een wat langere)??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina