Beste helpers, Ik heb gister een XBOX 360 elite gekocht. Alleen mijn CRT TV ondersteund 50hz. Ik heb al een beetje gegoogled, daar stond dat je op 50hz niet alle games kan draaien... PAL is standaard 50hz, houd dit in als op de voorkant van een xbox 360 game PAL staat hij op 50hz kan? En dus ik gewoon het spel kan spelen op mijn televisie?
Neem je moet checken of op de achterkant van het doostje geen PAL-60 staat. Dan kan hij niet draaien op Pal-50
Om welk model Philips gaat het eigenlijk ? Er zijn namelijk crt's met pixel plus die een component en hdmi ingang hebben. Philips verkocht deze modellen als HD prepared en hebben met 60hz geen problemen.
Het gaat om een Phillips USVH. Hij is trouwens al 15 jaar oud... Ik ben misschien van plan om via marktplaats een 2e hands te kopen wie wel 60hz of meer heeft. Weten jullie misschien of een Philips blakline S, 60 cm wel boven de 60hz zit? Ik kan het namelijk nergens vinden ...
We hebben een 26" Blackline S gehad. Deze had met Scart Advanced RGB-kabel geen problemen met 60hz. Achterop de Philips zitten 2 scart-aansluitingen (Blauw en Rood) 1 van de 2 was geschikt voor RGB (60hz).
Ik weet niet of 60hz via de normale gele stekker werkt want dat heb ik nooit uitgeprobeerd. Ik wil altijd het maximale beeldkwaliteit hebben en heb me daarom een scart advanced kabel gekocht. Ipv van Composiet (gele stekker) maakt deze kabel gebruik van RGB. Bij RGB wordt het video-signaal verdeelt in 3 kleuren ( Rood , Groen , Blauw). De beeldbuis kan deze signalen direct verwerken en heeft daarom ook geen last van onderdelen die 60hz niet kunnen werken.
Oke, als ik dus een scart advanced cable koop heb ik ten eerste veel betere kwaliteit en ten tweede moet ik gewoon games kunnen spelen wie alleen op 60hz spelen als ik mijn oude TV van 50hz houd?
Bij een Scart Advanced zijn de kleuren veel mooier dan bij de standaard AV-kabel. Ik weet dat de Blackline S ook geen problemen had met NTSC , kon perfect dvd's afspelen uit de VS. Het stickertje achterop de tv met 50hz wil alleen iets vertellen over de frequentie van de netspanning Bij veel gameshop's kan je een scart Advanced RGB kabel kopen voor nog geen € 15.
Oke. Dus als het goed is moet ik geen problemen hebben met 60hz als ik een scart advanced kabel koop?
Oke, dan koop ik denk ik morgen gewoon een scart advanced kabel en dan hopen dat ik mijn xbox360 op 60hz kan draaien. Als het goed is wel. Werkt trouwens een gewone scart advanced kabel ook? Dus een niet speciale voor de xbox 360? Mijn oude TV bevat denk ik niet een special scart aansluiting voor RGB maakt dit uit voor een scart advanced kabel?
Je hebt natuurlijk wel een scart Advanced kabel nodig die geschikt is voor de Xbox360. Je hebt hierin veel mogelijkheden. Voor de originele Xbox360 kabel betaal je ongeveer €30 , maar je hebt ook kabels van merken zoals Joytech , Konig , Logic3 en Big Ben die veel minder kosten. Veel tv's met een scart-aansluiting ondersteunen RGB ! Zijn er meerdere scart-aansluiting dan is vaak alleen Scart1 geschikt voor RGB.
Als de tv RGB heeft dan is het altijd nuttig om een scart Advanced kabel te kopen. Ik heb onze Philips Blackline S gekocht in 1994 en deze had toen al RGB via scart1.
Oke. Deze is van volgensmij half 1995 dus grote kans dat deze dat ook heeft. Ik kan bijna geen info over deze TV vinden op internet, en handleiding heb ik niet meer En dan nog hopen dat hij op 60hz kan draaien.
Neem maar van mij aan dat ik de gebruiksaanwijzing niets staat over 60hz. We hebben altijd hier een tv gehad van Philips of Aristona (b-merk Philips) en we hebben altijd gebruik kunnen van RGB (video-recoder , laserdisc en cd-i).
Ik bedoel ik hoop dat hij met die kabel games op 60hz kan draaien, omdat de tv maar max 50hz is. Maar volgens jou kan dat toch wel met die kabel?
dat de tv 50hz is maakt niet uit . er zijn genoeg 50hz hdtv's die 60hz games aankunnen. De tv gaat namelijk niks op 60hz weergeven maar herberekent de 60hz naar 50