1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Misschien een stomme vraag. Mijn PC is een paar maanden geleden kapot gegaan, maar er zitten wel nog een paar dingen in die het doen.
    Het RAM geheugen bijvoorbeeld, dit is 2GB RAM. Ik ben van plan een VAIO te kopen die 4GB RAM heeft, maar die uitbreidbaar is naar 8GB. Nu vroeg ik me af of ik die 2GB er gewoon bij kan 'prikken'?
     
  2. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Waarschijnlijk niet, de VAIO is zeer waarschijnlijk DDR3 en je oude geheugen DDR2. Ook zal je oude computer op een veel lagere kloksnelheid werken als er maar 2gb inzit.
     
  3. mikalanca1

    mikalanca1 Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb wel een nieuwe ik heb die asus eah4850 maar me maat heeft een geforce 8800 gtx
     
  4. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Maar is het wel mogelijk als ik een nieuwere heb?
    Dus dat er al 4 inzit + 4 extra = 8 in totaal?
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

    Niemand een idee wat het kan zijn? Het is ook alleen als ik opstart. Dan blijft het gewoon zwart en dan zie ik ook geen Digital/Analog linksboven wat er normaal wel is. De PC werkt wel gewoon goed. Want ik heb ook even gewacht to ik dacht dat ik in het inlogscherm was en me pw ingetypt en naar 10 min sprong die dus weer aan en zat ik al op het Bureaublad.
    Als het scherm het eenmaal doet dan doet die het ook prima en als ik hem ook opnieuw opstart doet wel alles goed. Alleen het opstarten nadat die een paar uur uit is geweest bezorgd problemen.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    PC en laptop geheugen is sowieso anders, dus dat gaat niet werken.
     
  7. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ah okee!
    Maar is het wel mogelijk om laptop geheugen erbij te prikken?
     
  8. mikalanca1

    mikalanca1 Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi ik wil graag me videokaart overklocken maar met rivatuner lukt dan niet want als ik die rivatuner wil dowloaden gaat hij weer weg en komt niet meer terug En met ati catayst wil ik de core naar 690 doen maar dan klik ik op apply dan gaat hij weer terug naar de normale 625 stand. En met ati tool kan hij de videokaart niet herkennen staad me core en mem op 15 xD en rare tekens heeft iemand nog een programma waarmee je kan overklocken beddangt
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Pff, in een keer doet Windows Live Messenger het niet meer. Als ik het opstart krijg ik gelijk een scherm van dat ik een rapport wil verzenden of niet. Snap niet hoe dit kan 8), een re-install had ook geen zin :mad:
     
  10. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Oke dit is mijn probleem: Mijn Acer Aspire 7730 notebook is net gerepareerd door Acer zelf. Hij startte niet meer op en ze hebben dit prima verholpen. Op het bonnetje stond dat ze de harddrive hebben vervangen.

    Opzich niks mis mee, maar nu kom ik erachter dat ik ipv mijn oude 900 nogwat GB harde schijf, nu nog geeneens 400 GB heb. Hebben ze er gewoon een verkeerde HDD ingestopt of is een gedeelte van de schijf onzichtbaar ofzo? (partities ed). Mijn vraag is dan ook of er een programmatje is waarmee ik kan zien wat voor partities mijn hardeschijf heeft zodat ik er achter kan komen of ze me genaaid hebben of niet.

    ps: koop nooit een acer ;)
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt eraan wat er nu in zit en hoeveel slots er zijn.
    Meestal hebben laptops 2 slots voor geheugen, als je dan 4GB heb is het meestal 2x2GB. Als je dan 8GB wil, moet je die 2x2GB eruit halen en 2x4GB erin doen.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb dus een klein probleempje.: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=145381&page=42
    Voordat ik aan de format begin wil ik een paar dingen backuppen, zoals de 'screenshots' map wat ik heb. Daar staan ook alle backups die ik van mijn digi camera heb gemaakt, maar ook een hoop duplicate files. (ik werk soms nogal ongeorganiseerd waardoor er bestanden zijn waar ik 2 keer een backup van heb gemaakt :p)

    Wat is het beste programmaatje om te zoeken naar duplicate files? (ik vind natuurlijk een aantal via google, maar ipv een uur te verspillen met het uitproberen van programma's vraag ik het eerst hier)
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Total commander :) (is eigenlijk het antwoord op vrijwel elke "ik zoek een tooltje dat" vraag )

    Q: How do I search for specific files on my harddisk?
    A: Please follow these steps:

    Go to the directory in which you want to start your search
    From the "Commands" menu, choose "Search"
    Enter a file mask for the search. Example: *.doc will search for all Word documents
    You may search for text contained in the files, using the "Find text" option
    On the second search page, you can search by size, date, and attributes
    The function also contains a duplicate file finder
    Start the search with the "Start search" button
    You can either go to a search result with the "Go to" button, or work with the whole file list by clicking "Feed to listbox"
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het heet niet voor niks 'Total' commander :+
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    thnx. Ik zal em onthouden. ;)

    Ik ben iig weer back in business. :cool:
    Door mijn beperkte backup opties maar heel weinig kunnen redden (ik had nog zoveel leuke filmpjes met mijn CC gemaakt :'-() Maar op dit moment vind ik het eigenlijk nog het ergste dat ik mijn hele geschiedenis in Firefox kwijt ben. :mad:
    Ik hoefde overal maar 1 letter in te tikken en ik was er. Nu moet ik het weer helemaal opnieuw opbouwen. Damn...

    De basics heb ik iig weer. Nu dus de extra's. Nou waar heb ik die Photoshop cd gelaten... :+
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb een lichte flikkering alleen aan me bovenkant van het scherm. Het is niet heel erg maar als je het weet irriteert het redelijk. Kabels zitten er allemaal goed in. Instellingen staan ook op max. Op lichte achtergronden zie je het het best. Iemand een idee?
    Het is een Samsung T190 btw.
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Mijn tijd van mijn PC loopt steeds achter, vorige week stond ie 8 minuten achter. Toen goed gezet en nu zie ik alweer dat ie 7 minuten achter loopt, hoe krijg ik het goed?
     
  18. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    staat hij in bios goed? je tijd. anders kan batterij op je moederboard leeg zijn.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zal je backlight wel zijn. Is het al een oud(er) ding?
    Sync je met time.windows.com? (ergens in je klokinstellingen).
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Anderhalf jaar. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina