In de film, voordat ze in de droom gaan, wordt er uitgelegd dat een droom uit verschillende niveaus bestaat. Zo zouden dit er drie zijn. Dit kon alleen bereikt worden met dat speciale vloeistof, dat zorgt voor een diepe slaap. Op het moment van schrijven kan ik me het volgende herinneren:
- Niveau 1, het moment waar ze in dat witte busje zitten en in de stad zitten.
- Niveau 2, het hotel.
- Niveau 3, het beveiligde gebouw ergens in de sneeuw
Echter hoe verder je gaat, op een gegeven moment zit de hoofdrolspeler weer in z'n "eigen" droom wereld, maar samen met het meisje. Is dit dan niveau 4?
Ja dat is niveau 4: Limbo
En later springt dat meisje van het gebouw af en wordt wakker. Echter blijft de hoofdrolspeler achter. Dan volgt de scene wat ook al in het begin was, hij wordt wakker op het strand. En komt die chinees tegen, die inmiddels verouderd is. Waarom is hij verouderd, en waarom de hoofdrol speler (Cobb?) niet? Komt dit door die uitspraak van de chinees eerder bij die helicopter?
Die Chinees(naam even vergeten) zat al een stuk langer in de limbo dan Cobb doordat hij eerder doodging. In de limbo is 1 jaar ongeveer hetzelfde als 1 minuut in droom niveau 3, vandaar dat hij al zo oud was. Die Chinees zat er (zoals hij het beleefd) al zijn hele leven zowat in.
En dan het laatste. Het moment waar hij thuis is en dat ding draait op de tafel. Dat ding waarin blijkt of hij in een droom zit, of in de werkelijkheid. Hoe zat het nou? Als hij bleef draaien, dan was het werkelijkheid. Zo niet, een droom? En dat ding wankelde.. Maar ik ga er van uit dat hij nu wél in de werkelijkheid was?
Ik denk zelf dat de tol nog zou vallen en hij zich dus in de werkelijkheid bevindt