Als ik veel oefen let ik alleen maar op de toeren, en niet op de baan. En in het gras heb je toch alleen maar de eerste nodig
Lol, Biscuitje, maar t gras in Motogp is al mooi genoeg, dus een extra grasmaaier is niet noodzakelijk! . Anders kun je misschien nog altijd solliciteren voor tuinman Bij THQ/Climax HeadQuarters...*)
Man, ik ben echt zo poepjaloers op mensen die zelf schakelen, en dan ook nog op de baan blijven. Ik oefen uren, maar 't wil maar niet.
ik had persoonlijk gas en rem op de triggers gegooit en schakelen op de rechter analoge stick EDIT: dus omhoog voor omhoog schakelen en omlaag voor omlaag schakelen...weet niet zeker of je dat zo kan instellen...kan dat???...(nog niet geprobeert, want ik schakel lekker niet handmatig, ik rij motor voor m'n ontspanning )
Ik heb de linker trigger op down schakelen staan en de rechter op Up. De rest uitgedaan. Het kost veel moeite en veel gras en grindbak. Maar heb gisteren weer ruim 1500 plaatsen verdiend. Sta nu ongeveer 6.000 ste geloof ik, dus wordt al beter.
Ik vind zelf schakelen eigenlijk niet zo super moeilijk, veel geoeffend met de demo op Mugello.Mijn controls zijn Linker trekker achterrem,rechter trekker gas,B gear up,X gear down ( gewend van rallisport challenge ) en A de voorrem..
Wat is eigenlijk het voordeel van handmatig schakelen. Volgens mij heb je alleen maar meer kans dat je een foutje maakt, en automatisch gaat het sowieso goed!!!
Het voordeel is: - dat je de motor net iets langer in de toeren kan laten lopen en het voordeel daarvan is dat je sneller doortrekt. - je kan eerder terugschakelen en weer opschakelen (ideaal bij korte bochten van bijna 90 graden). - je kan het remmen langer achterwegen laten en alvast remmen op de motor, waardoor je meer met het aansturen van de bocht, bezig hoeft te zijn en minder uit balans bent. Deze echte voordelen (bewezen door de top 1000) zijn in het begin ook nadelen, want om het onder de knie te krijgen, verslechteren je tijden eerst om daarna met tienden weer te verbeteren. En ik ken ECHTE "snelle rakkers" die zich meer focussen op het juist aansnijden van de bocht en dat gewoon op automatisch doen en daarmee mijn tijden doen verbleken. Ik ben gewoon niet zo'n perfectionist en dan is handschakelen weer een manier om je snel te verbeteren. Succes met je keuze en misschien denk iemand anders er wel heel anders over (maar dat is ook het leuke van het spel !)