1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    The war of the worlds! Wat een geweldige cd is dat toch zeg!
    Vroeger toen ik 12 was, 's avonds in bed met koptelefoon op.....wauw.



    No one would have believed, in the last years of the
    nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds
    of space.

    No one could have dreamed we were being scrutinized, as someone with a microscope
    studies creatures that swarm and multiply in a drop of water. Few men even considered
    the possibility of life on other planets and yet, across the gulf of space, minds
    immeasurably superior to ours regarded this Earth with envious eyes, and slowly and
    surely, they drew their plans against us.

    At midnight on the twelfth of August, a huge mass of luminous gas erupted from Mars
    and sped towards Earth. Across two hundred million miles of void, invisibly hurtling
    towards us, came the first of the missiles that were to bring so much calamity to Earth.
    As I watched, there was another jet of gas. It was another missile, starting on its way.

    And that's how it was for the next ten nights. A flare, spurting out from Mars - bright
    green, drawing a green mist behind it - a beautiful, but somehow disturbing sight. Ogilvy,
    the astronomer, assured me we were in no danger. He was convinced there could be no
    living thing on that remote, forbidding planet.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2010
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De MM had hier een tijd geleden een aantal SACD's in de aanbieding.
    The War of the worlds.
    Pink Floyd - The Dark side of the moon.
    Dire Straits - Brothers in arms.

    € 14 voor een SACD is een koopje :9
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, als ik dus niet iets van Dolby D of Dolby DTS HD MSTRD oid zie staan bij de modes op de receiver kan ik hem het beste op Direct zetten zodat het geluid doorgezonden wordt zoals bedoelt en dan ook het meest optimaal en als surround wordt afgespeeld, zo goed als op de dvd staat? Een soort Primary Pass Thru?

    Maar dat zijn settings op op de receiver, maar wat moet ik op de BD-speler slelecteren? Het beste is Primary Pass Thru, maar als het beeld geen HD is, maar bijv. een DVD, is dat dan ook de beste optie, of kan ik beter een van de andere opties kiezen? Dat zijn dus: PCM Multi-ch, DTS Re-Encode.


    Waar moet ik dan precies opletten? De crossover gaat toch over de overgang tussen lage tonen van de gewone speakers naar de subwoofer, dat dat mooi overloopt? er zit namelijk een test daarvoor in de THX Optimizer en dat klonk wel aardig goed op 120hz.

    Ok, maar misschien was ik niet helemaal duidelijk, Primary Pass-Thru is op de BD-speler, ik heb het nu over de instelling op mn Receiver. Daar moet je altijd 1 van de akoestiekfuncties kiezen. Er zijn er een heleboel, maar het verschilt per DVD/BD welke er beschikbaar zijn. Daarnaast gaan er bepaalde functies branden op het display om aan te geven dat die geactiveerd zijn, zoals Pro Logic II, Dolby D, of NEO6. Ik kijk altijd bij de akoestiekfuncties welke het beste resultaat zou kunnen leveren, zoals Dolby D of Dolby DTS HD MSTRD. Maar deze BD had dus in het menu van de BD True-HD staan, maar deze kwam niet als optie bij de akoestiekfuncties op de Receiver, wel NEO6, maar dat is volgens mij niet echt surround toch? Kan ik dan het best Direct selecteren zodat hij de True-HD van de BD afspeelt ondanks dat die optie niet brandt op het display of in het akoestiekfunctiesmenu staat? Of moet ik dan een andere akoestiekfunctie kiezen?

    Daarnaast dan nog dit:

     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een Sony BD-speler en bij mij staan de meeste video-instellingen op Auto.
    De speler kiest zelf de beste instellingen voor dvd en Blu-ray.
    De video-instellingen van mijn Onkyo reciever staat op Pass Thru !

    Bij de audio-instellingen van de Sony kan ik kiezen uit PCM of Bitstream (Dolby en DTS).
    Omdat ik graag Dolby TrueHD of DTS-HD ik beeld wil hebben heb ik gekozen van Bitstream.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mijn ps3 kan dat helaas niet afspelen.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Moet er dus ook niet aandenken dat mijn PS3 (60GB) kapot zou gaan.

    Op zolder ligt nog mijn oude Sony cd/dvd/sacd speler maar deze werkt met losse 5.1 kabels.

    Gisteren gekeken naar de Blu-ray "Clash of the Titans" maar was niet onder de indruk van de Direct mode van de Onkyo.
    Morgen (eindelijk vakantie) wil ik toch de hele kamer op zijn kop zetten en kan dan ook weer pielen met de instellingen.
     
  7. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, ik heb op mijn BD-speler geen auto optie. Het is Primary Pass Thru, DTS Re-encode, PCM Stereo of PCM Multi-ch. VOor Blu-ray kies ik dus Primary Pass Thru, maar is dat ook de beste optie voor SD-materiaal? Of kan ik dan beter bijvoorbeeld DTS Re-encode kiezen?

    Op mijn receiver heb ik dus zoals gezegd heel veel instellingen die varieren per Blu-Ray/DVD/Game/muziekbron. Als er niet iets van DOlby D, Dolby True HD of Dolby DTS HD bij de mogelijke opties staat, maar de bron heeft wel 5.1 surround geluid, zodat je dus geen Pro Logic of Neo 6 wilt gebruiken, wat moet ik dan kiezen voor het beste resultaat? Direct?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wordt Primary Pass Thru gebruikt voor een Video- of Audio-signaal ??
     
  9. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Audio :)
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Probeer even het volgende.
    Pak een dvd of Blu-ray waarop een DTS audio-track zit.

    Stel de speler eerst in op Primary Pass Thru en speel de film+DTS af en kijk wat erop de display van de Onkyo komt te staan.

    Gaan de rode DTS icoontjes branden , dan is dit de beste keus.
    De speler stuurt het audio-signaal onbewerkt naar de reciever.
    Je kan het ook nog controleren door op Display (Afstandbediening) te drukken en kijken wat er dan op het display van de Onkyo komt te staan.
    Als het goed staat hier dan DTS 5.1.
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan het beste je Blu-ray speler instellen op Primary Pass Thru. Voor Blu-ray's en voor DVD's. Op die manier wordt het geluid namelijk altijd onbewerkt naar je receiver gestuurd.

    Dat klopt! Waar je op moet tijdens die test is dat het geluid mooi overloopt van de speakers naar de subwoofer. Dus geen dalen of pieken in het volume, maar een mooi strak verloop.

    Dolby Digital, DTS, Dolby TrueHD en DTS-HD zijn géén akoestiekfuncties maar geluidsformaten waarin het geluid is opgeslagen op het schijfje. Met akoestiekfuncties worden deze geluidsformaten nabewerkt. Bijvoorbeeld meer galm om het te laten klinken alsof je in een stadion staat. Receivers kunnen deze geluidsformaten ook afspelen zonder dat je verplicht een akoestiekfunctie moet activeren. Vandaar mijn vorige opmerking. Nu weet ik natuurlijk niet hoe de nieuwe Onkyo receivers precies werken, maar bij het model wat ik heb hoef ik in ieder geval niets te selecteren. Zou heel goed kunnen dat je het als een akoestiekfunctie moet selecteren, maar dan zou het er altijd tussen moeten staan.
     
  12. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Zijn er hier ook mensen die gebruik maken van een koptelefoon voor het luisteren van muziek in de late uurtjes? Zit zelf te denken aan een AKG 701 met een Pro-Ject Headbox SE II. Iemand die hier ervaring mee heeft? Ga er ook mee gamen, feit dat dit geen surround is maakt me niet zo gek veel uit, muziek heeft prioriteit.
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Daar is ie dan
    [​IMG]
     
  14. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Mooi subje. Welk merk en hoeveel inch? 10?
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Tsss, wat dom van me zeg!

    Ik vond op mn Onkyo 606 de Pure instelling zo matjes met zeer weinig geluid uit de subwoofer.
    Wanneer ik 2 keer op GAME drukte kwam de hele set ineens tot leven met pompende bass, maar zònder echte surround!

    Blijkt dat ik de sub gewoon bijna vol moet opengooien en ik dan hetzelfde bereik: pompende bass, een tot leven komende surround set met daadwerkelijk 5.1 met dolby digital of dolby true hd....tsssssssssssssssssss domdomdom. ;)
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier staat de Subwoofer sinds een paar dagen ook op standje Max.
    De Direct mode werkt perfect , maar ergerde me behoorlijk aan de display van de Onkyo.
    Kan leven met een blauwe ledje maar niet met een display dat vol staat met informatie.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mede door jouw post dacht ik eraan ja.

    Heb geen last van de led en anders plak je m toch af? ;)
     
  18. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom heb ik alle apparatuur ook achter me geplaatst, geen last van storende factoren tijdens het film kijken / gamen.

    Na het inrichten van me nieuwe audio meubel was ik vergeten de stekker weer in me sub te steken, doh :) Duurde een paar dagen voor ik het uiteindelijk door had :)
     
  19. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Even inbreken; de pure audio functie van de Onkyo gebruiken jullie voor weergaven bij films en games? Daar heb ik echt nog nooit aangedacht |:-

    Ik hoop morgen mijn nieuwe inrichting klaar te hebben, als jullie het leuk vinden zal ik wel eens een foto maken :)
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    inderdaad op Pure. Sub moet dan wel hard gezet worden, maar je hebt dan wèl perfekt Dolby Digital 5.1 of Dolby True HD.

    foto's altijd plaatsen ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina