1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja, dat zeg ik, dat is een simpele internetwinkel.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het gaat toch wel een een NL-versie ?
    Panasonic staat er bekend kom dat ze geen thuis-service verlenen bij Import-modellen !

    Tv hangt inmiddels aan de muur.
    Zat een beetje te klooien hoe ik het beste de muurbeugel op de juiste hoogte kon krijgen.
    Kreeg gelukkig begon er al snel een lampje te branden , heb de hele beugel achterop de tv in elkaar gezet en kon zo snel en simpel de juiste hoogte van de muurbeugel bepalen.
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Geen idee, ik heb gewoon deze Panasonic Tx P42G20ES gekocht bij een NEderlandse webshop. Ik heb Panasonic gebeld en thuis-service is niet aan de orde, want ze hebben nog nooit van deze storing gehoord. Met andere woorden, ik moet het zelf maar uitzoeken :confused:
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Als je nog binnen de bedenkperiode zit, zou ik hem gewoon terugsturen en je geld terugvragen. Neem je gewoon net als ik een Samsung C550 ;)
     
  5. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Neej, ik wil gewoon deze tv, ben er verder erg tevreden over. Ik zat gister een DVD van Prison Break te kijken op de LCD TV beneden en vond het beeld oververzadigd, onnatuurlijk en deed zeer aan mn ogen. Plasma geeft een erg mooi beeld en deze tv helemaal. Ik zit ook al niet meer in de bedenkperiode.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat t een nederlandse webshop is maakt niets uit. Als t om paralelle import gaat heb je geen reparatie/monteur aan huis service.

    Inderdaad, nu zie je goed t verschil tussen lcd en plasma. Het instelprobleem is wel apart hoor.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
  7. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja, ik snap er ook niks van =( Door steeds dit soort inconsequente problemen heb je steeds dat nare gevoel dat je systeem, wat je er ook mee doet, niet optimaal aan het presteren is en dat is vervelend.

    Het testbeeld van THX is ook gewoon veel te donker, Je ziet de THX letters pas bij hoge brightness, zelfs in een verduisterde kamer.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat ga je nu doen ??
    Zelf blijven klooien tot je de juiste instellingen cq het probleem hebt gevonden of toch maar kiezen voor ISF calibratie ??

    Je zal toch actie moeten ondernemen want dit niet alleen een bron van ergernis voor jouw maar ook van ons :+

    De goedkoopste manier is alles meenemen naar ISF in Emmeloord !
    Voor het beste resultaat is een ISF thuis veel beter maar dat kost minimaal € 225
     
  9. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik weet niet wat ik moet doen. Ik klooi niet meer zelf, want het werkt allemaal niet en ook elke keer weer anders. Ik wordt er gefrustreerd van. Ik kan ook nergens terecht verder want Panasonic helpt niet, bij de internetwinkel weten ze ook niks. Calibreren heb ik geen geld voor en zal ook dit probleem niet kunnen oplossen.
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het THX logo zou nauwelijks zichtbaar moeten zijn, en de drop shadow hoort weg te vallen in de achtergrond. Als je de helderheid van je tv omhoog gooit, hoeveel blokjes zie je dan bovenin het scherm van het testbeeld?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Snap jouw frustraties.
    Je geeft een kapitaal uit aan een tv en hcs en zit vervolgens met de gebakken peren.

    Heb je geen echte HIFI-zaak in de buurt waar je terecht kan met jouw probleem ?
     
  12. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Tnx voor het medeleven ;) Zie stukje hieronder, mss dat omruilen helpt. HIFI-zaken hebben we wel, maar die staan natuurlijk nooit te springen als je producten allemaal ergens anders gekocht hebt nadat je wel in hun winkel bent geweest om te kijken. Maar ik houd dat nog wel even achter de hand.

    Ook als ik de brightness op zn hoogst zet zie ik alleen de gewone 8 blokjes en geen blacker then black blokjes en de dropshadow is totaal niet te zien. Ik weet hoe het eruit moet zien, omdat met die andere DVD hij het wel deed in sommige gevallen. Kan het ook nog per DVD verschillen? een THX optimizer is toch op elke dvd hetzelfde?

    De Onkyo set doet wel vaker gek, dat ie switcht en dan een sneeuwbeeld geeft met ook gekleurde pixels erin. Ik heb toch het gevoel dat ergens in de Receiver oid een storing zit. Met Onkyo contact opnemen is een beetje lastig via de telefoon. Ik heb nu BCC gebeld waar ik de Onkyo's gekocht heb, en vonden het ook allemaal erg vreemd. Degene aan de telefoon zei dat je niet op calibratiedvd's af moet gaan, maar gewoon op eigen smaak moet instellen, maar ik zei dat ik toch wel graag wil dat de blacker then black levels etc goed worden weergegeven en vertelde ook over de storing in de Receiver.

    Hij neemt nu contact op met het BCC filiaal, het is al iets meer dan 2 weken geleden, maar wss kan ik de set omruilen en hopelijk werkt dan wel alles goed. Hij had het eerst over een reparatieprocedure, maar toen ik om omruilen vroeg en vertelde dat ik hem 2,5 week geleden gekocht had ging hij daar wel mee akkoord gelukkig, want ik heb geen zin om alles een tijd kwijt te zijn.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Maakt inderdaad niet uit op welke DVD of Blu-ray je 'm gebruikt. Heb je je Xbox ook al een keer direct op je tv aangesloten? Zag het niet staan in een eerder bericht over de combinaties die je hebt geprobeerd. Er is ook al zoveel voorbij gekomen. :+
     
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Haha, idd. Toevallig heb ik dat net getest en ook dat maakt geen verschil. EDIT: ik bedenk me net dat de recever omruilen voor dit probleemook niet helpt, omdat als ik de receiver omzeil en de xbxox rechtstrreeks aansluit op de tv hij t ook niet doet, maar eerst wel met die andere dvd als ik de bd-speler rechtstreeks aansloot op de tv Zou je bijna gaan denken dat het nu toch aan de tv ligt. Maar waarom deden sommige combinaties het dan eerst, met die andere dvd wel? Het is heel vreemd. Ik wacht het bericht af van BCC of ik om kan ruilen en dan hopen dat het probleem daardoor oplost, maar ik betwijfel het.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het begint er meer op te lijken dat je tv niet altijd goed overschakelt naar 16-235 of 0-255. Dat probleem heb ik met mijn tv, die moet ik handmatig op 16-235 of 0-255 instellen. In de automatische stand herkent ie nooit de juiste kleurruimte.

    Als het goed is staat er bij de G20 onder "overige instellingen" een optie "DVI input instelling". Zet die eens op "Normaal". Op de 360 stel je vervolgens de HDMI Color Space in op "RGB", en Reference Level op "Standaard". Probeer dan nog eens de THX test.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan je niet beter eerst de tv terug zetten naar de fabrieksinstellingen ??
    averagegamer heeft al zoveel lopen klooien (sleutelen) met de instellingen dat een reset misschien wel het beste is.
    ---
    Vanmiddag de tv eindelijk opgehangen met een muurbeugel (Omnimount) van de MediaMarkt.
    Bij de beugel worden alle schroeven , pluggen , Bouten (M4 , M5 , M6 , M8 en M10) meegeleverd.
    Ook zaten er 4 afstandblokjes meegeleverd om de tv nog iets verder van de muur te kunnen monteren.

    Heb wel gekozen voor een muurbeugel met Tilt , deze was maar €10 duurder.
    [​IMG]
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nice. Voor en na pics?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben nog aan het puzzelen met de opstelling van mijn audio/video meubel.
    Wil het liefst een kleine meubel hebben maar dat gaat met 6 apparaten moelijk worden.

    Xbox360 Elite , PS3 (60GB) , Cisco interactieve decoder , Sony BD-speler , Toshiba HD-DVD en Onkyo 606.
    Op het meubel staan ook 2x Magnat Monitor 220 en 1x JBL Center en in het meubel zit ook nog een Switch verstopt.

    Vroeger kon je de apparaten nog op elkaar stappelen , dan kan ik door de verschillende formaten nu wel vergeten.
    Morgen maar verder puzzelen.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je houdt hetzelfde meubel? Anders zou ik die Lack kopen. Strakke lijnen, open achterkant voor warmte afvoer, wieltjes eronder schroeven.
    4 vakken waarvan je 2 vertikale tussenstukken zelf kan schuiven zodat de receiver er mooi in past (je kent mn foto's).

    Je hd-dvd en blu-ray kunnen wel op elkaar neem ik aan.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Wieltjes onder je tv-meubel? Vind ik echt geen gezicht, zeker niet in de huiskamer.
    En een open achterkant? Ieder natuurlijk zijn eigen smaak maar ik hoef men muur echt niet te zien.

    En als je geen consoles hebt (welke je in theorie nog neer zou kunnen zetten ook bovenop) kan je alles gewoon in een tv-meubel kwijt zonder teveel warmte ontwikkeling.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina