1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat zou best het probleem kunnen zijn, maar ik kan er niks aan verandereb. Die optie DVI input instelling staat niet in mijn menu. Volgens de manual wordt het zwartniveau voor voor het HDMI-invoersignaal automatisch aangepast. Deze instelling is uitsluitend voor de DMI-ingangmodus met DVI-ingangssignaal. Ik heb wel een optie onder het menu link instellingen "HDMI bestandstype" die past de beeldinstellingen aan volgens het inhoudstype van de aangesloten apparatuur via de HDMI-kabel. Die stond op uit en heb ik op auto gezet, maar ook dat helpt niet. Ik heb verschillende opties op de Xbox geprobeerd, Source, Auto, RGB.

    Heb alles gereset naar de fabrieksinstellingen, maar dit maakt niks uit.

    Ik kan gelukkig ook de tv nog om laten ruilen voor een ander exemplaar, dus dat doe ik dan ook maar meteen.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2010
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bedoel je dit meubel ??
    [​IMG]

    Heb nu een Oppli en deze is even groot als de Lack !
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Laatst bewerkt: 24 aug 2010
  4. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    die lack heb ik ook, maar vergis je niet, je kan je versterker er niet tussen stoppen, is te smal, geloof 17 cm.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bij die van mij heb ik de 2 vertikale tussenschotten niet vastgeschroefd waardoor ik ze kan verschuiven zodat de receiver er samen met mn externe geluidskaarf in past.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zag dat de Lack (mijn foto) 10cm lager is dan mijn Oppli.
    Als mijn Onkyo in de Oppli staat dan houd ik nog 9cm over tot de bovenkant van het meubel.

    De Oppli is 1,50x0,5m en de Lack is 1,49x0,55m.
    Blijf maar een tijdje gebruik van de de Oppli , moet alleen even een oplossing bedenken voor de JBL Center.
    Deze staat nu 40cm onder de tv en aan de bovenkant heb ik geen ruimte want die wil ik vrijhouden voor de Eye (PS3.) en misschien straks ook voor de Kinect.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    kinect zet ik gewoon op de xbox. boven de onkyo is weinig ruimte, maar aangezien de achterkant helemaal open is lijkt me dat geen probleem.

    De centerspeaker staat rechtop naast de xbox.
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, dat is dan wel erg vreemd... Hopelijk ligt het gewoon aan je tv, en is het met een nieuw exemplaar opgelost.

    Even een vraagje voor de eigenaren van een Panasonic VT20: In de winkel viel het mij op dat de omgeving buiten de tv nogal flikkert met de 3D-bril op. Ik vermoed dat dat door de tl-verlichting komt, maar wil het toch graag even horen van de mensen die er eentje thuis hebben staan. :eek:

    Bij MM stonden de Samsung 46C8700, Sony 40HX800 en Panasonic 50VT20 naast elkaar opgesteld. Door de verlichting in de winkel lijkt de zwartweergave van de LCD tv's veel beter dan de plasma. De verkoper maakte daar ook dankbaar gebruik van om een stel de Sony 40HX800 te verkopen. :+ Ik heb ze allemaal een beetje vergeleken in hoeverre dat bij een winkel als MM mogelijk is, en het viel mij op de LCD tv's regelmatig last hebben van crosstalk. Bijzonder irritante ervaring. Met de instellingen van de VT20 kon ik niet spelen omdat ze de afstandsbediening kwijt waren, maar qua beeldkwaliteit stak ie in ieder geval met kop en schouders boven de rest uit. Zowel in 2D als 3D. Kon ook gerust een flink stuk uit het midden gaan staan en het 3D beeld bleef uitstekend. De prijs-kwaliteitverhouding is wat dat betreft wel bizar:

    Sony 46HX800 = €2299 exclusief 3D-ontvanger en brillen, dus totaal €2549.
    Samsung 46C8700 = €2499 exclusief 3D-brillen, totaal €2578 i.c.m. 3D starterkit (2 brillen + 3D Blu-ray film).
    Panasonic 50VT20 = €2599 inclusief 2 3D-brillen.

    Het wachten op een zilverkleurige uitvoering heb ik maar opgegeven. :+ Dus als het flikkeren van de 3D-bril onder normale omstandigheden niet waarneembaar is bestel ik 'm samen met de Panasonic 3D Blu-ray speler.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    crosstalk?
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    [​IMG]

    En:

    [yt]C8haf9oIlkk[/yt]
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ah!
    Verbaast me niks. De response van n plasma is nou eenmaal vele malen sneller.
    Oled gaat nog jaren duren voordat t betaalbaar wordt, als er überhaubt een 50 inch full hd binnen 3 jaar komt.
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Iemand die toevallig weet of Panasonic (en meerbepaald de TH-42PZ80E) HDCP compliant is? (Ferry, jij weet dat toevallig toch ook niet, ik herinner me precies dat je eenzelfde model hebt/had?)

    In de handleiding staat er niets van in lijkt me, en online vind ik ook niet direct een antwoord.
    Dit omdat ik me zou willen voorbereiden of ik al dan niet gewoon via een displayport-to-hdmi converter vanaf een laptop met HDCP enabled videokaart geluid & beeld ga kunnen streamen naar dat TV model.
     
  13. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Vreemd is het zeker, ik heb vandaag gebeld met Panasonic en ik ben in 2 speciaalzaken geweest en nergens kunnen ze me iets vertellen over instellingen van kleurruimte op deze tv of over dit probleem. Hopelijk lost het probleem op als alles vernieuwd is. Ook wel weer een gedoe hoor, alles op laten halen of brengen, nieuwe meenemen, paar dagen zonder zitten, alles weer ontkoppelen, in dozen pakken, alles bij elkaar zoeken en straks alles weer inrichten en alles weer op de kop hebben staan, pfff, wat een gezeik.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Elke HDready of HDready 1080p moet voorzien zijn van HDCP beveiliging ;)
    Op de volgende site vindt je alle eisen waar HDMI aan voldoen moet.
    HDMI

    Een videorecorder en dvd-speler hebben een MacroVision beveiliging.
    Bij HDMI is dit HDCP.
     
  15. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    TL-verlichting is zeker niet best om bij te kijken. Voor het beste effect moet je in een verduisterde kamer kijken. De brillen van de pana hebben als extra nadeel dat ze van de zijkanten open zijn en er dus licht van de zijkant op de glazen kan vallen en dat is zwaar irritant als je links een glazen pui hebt en rechts keuken ramen, ook al is dat meters verderop.

    Elke vorm van licht is nadelig voor het kijken dus ik raad je hoe dan ook te kijken in een verduisterde ruimte.
     
  16. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

    Even een vraagje over HD-tv. Wij willen thuis de overstap maken naar Allesin1 Plus van Ziggo.

    Mijn lcdtv (merk: Hitachi, type: L32HP03E) heeft een sleuf aan de zijkant van de tv, waar 'common interface' op staat. Volgens de specificaties van mijn tv heb ik 'Integrated Digital Television' (IDT) en 'Digital Video Broadcasting' (DVB). Moet ik bij Ziggo nu een decoder + smartcard bestellen of kan ik een Common Interface Plus + smartcard kaartje kopen? Mijn tv brengt mij aan het twijfelen, omdat aan de ene kant in de specificaties staat dat ik IDT heb (wat ik opvat als de mogelijkheid om door middel van een kaartje in de tv signalen op digitale te vangen), maar aan de andere kant lees ik niet dat ik mijn tv Common Interface Plus ondersteunt.

    Kan iemand mij vertellen wat ik moet kopen? Bedankt! :)
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn een paar belangrijke factoren.
    1. De tv moet een CI+ aansluiting hebben.
    2. De fabrikant moet een firmware vrijgeven die geschikt is voor Ziggo.

    Staat er alleen "common interface" dan mag er vanuit gaan dat de tv een normale CI aansluiting heeft , deze is niet en zal ook nooit geschikt zijn voor Ziggo.

    Voor jouw tv blijft er nog maar 1 over en dat is een losse decoder.
    Je zal alleen een keuze moeten maken SD-decoder , SD/PVR decoder , HD-decoder , HD/PVR decoder of een HD/PVR interactieve decoder }:]
     
  19. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties! Wel jammer dat mijn tv (zoals het lijkt) geen CI+ module ondersteunt. Dus dat IDT en DVB zegt in feite niets over of de tv wel of niet zo'n CI+ aansluiting heeft?

    Ziggo biedt mij alleen maar de keuze tussen een interactieve HD-recorder met smartcard, een HD-ontvanger met smartcard en een digitale ontvanger met smartcard. Zoals het nu lijkt ga ik voor de HD-ontvanger kiezen, omdat je dan in ieder geval NL1,2,3 en Eurosport in HD krijgt.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Weet trouwens wèl dat n hdtv meestal 1 hdmi input speciaal voor pc en dat is vanwege de color range. Helpt t als je die hdmi ingang gebruikt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina