1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    als je hem hebt gespeeld kom je erachter dat het enorme invloed kan hebben op hoe het verhaal zich verder ontrafelt. sowieso spelen! geen spoilers lezen, lekker van genieten!
     
  2. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Heb hem gister gedownload, al was ik van plan ME niet meer aan te raken. Vanavond even doorheen gaan. Miste ook nog 1 achievement, zag ik, dus dat is handig om die te halen. Te weinig biotics gecombineerd.
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Zo, vanmiddag beginnen met Mass Effect 2! _O_
    Weet alleen nog niet met welke class ik zal gaan spelen, savegame van ME1 staat op andere Xbox en ander profiel. (Dazlindragon) Heb er erg veel zin in want ik hoor er erg veel goeie dingen over en ME 1 was natuurlijk erg tof. Is ME 2 beter dan z'n voorganger?
     
  4. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Ja, hij is beter, mits je je over de veranderingen heen kan zetten. Minder RPG elementen en er wordt een groter beroep gedaan op je shooterskills. Voor de rest is het in elk opzicht een (flinke) verbetering. Het verhaal is absurd goed gedaan. Ik had wel iets meer skills willen zien, maar neemt niet weg dat het een van de beste RPGs is van afgelopen 10 jaar.
     
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ligt eraan wat je eerst speelde?

    Ik ben zelf begonnen als soldier in deel 1....maar heb daar mede door deel 2 eigenlijk een beetje spijt van.

    Insanity is zeer goed te doen door je powers als Sentinel in deel 2, en door met die klasse het hele spel te spelen ben ik eigenlijk een beetje verliefd geworden op die klasse.

    Soldier vind ik nu echt.....saai.

    Ik ben zowieso van plan om deel 1 en 2 weer helemaal te gaan spelen voordat deel 3 uitkomt, en weet nu al zeker dat ik deze keer geen soldier zal kiezen maar Sentinel!\o/

    Ja en nee.
    Alles is beter in principe....behalve dan dat er nu meer missies zijn waarbij je moet recruteren en dus een beetje uit het grote verhaal trekt.

    Zou geen pluspunt zijn IMO.

    Maar goed, ik hoor dat wel vaker, dat deze minder RPG is dan zijn voorganger...maar om eerlijk te zijn, zie ik dat niet.

    Waar en hoe dan precies?:confused:
     
  6. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben halverwege, dus kan slechts een beperkte oordeel vellen:

    De graphics zijn stukken beter. Geen last meer van traag laden van textures zoals in ME1, ook is het leuk om geth in stukjes te schieten.

    verhaal vind ik even pakkend als in ME1. Door de vele zijmissies is het hoofdverhaal, zoals in veel andere RPG's soms wat op een zijspoor beland.

    De moeilijkheidsgraad is ook wat hoger. Skills zijn een beetje omgegooid en vooral de biotic skills zijn wat afgezwakt en werken vaak alleen als de schilden en armor al weg zijn.

    Bij ME1 had je veel kleine basisjes met 5-10 vijandjes, naar mijn idee zijn er in ME2 veel langere velden, met slechts kleine tussenpauzes. (Beetje zoals Virmire en Ilios)

    Zelf ben ik niet zo fan van het vernieuwde armor/wapen systeem. Je kan niet in een oogopslag kijken welk type shotgun nou het beste is, omdat er slechts een algemene beschrijving wordt gegeven.
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik vond het hele wapensysteem in deel 1 wel veel beter!

    Je eigen wapen kiezen aan de hand van damage enzo en veel meer keuzes in upgrades!
     
  8. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles was in ME1 customizable (ok niet alles, wel veel), Je hebt nu alleen N7 armor/ Kestrel Armor (Die heb ik :cool:). Ook waren er veel meer wapens, en kon je wat uitgebreider levelen (als in: punten in skills stoppen).

    @Rensgar: Ik vond de Geth in Mass Effect 1 wel een leukere vijand om tegen te spelen. Misschien omdat ze synthetisch waren itt de organische collectors.
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2010
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ah, de equipment.
    Ja dat was inderdaad veel uitgebreider in deel 1....maar om eerlijk te zijn mis ik het niet echt. Ik vond het in deel 1 teveel...misschien in ME2 te weinig, maar deel 1 wwas qua wapens en ammo teveel IMO.
     
  10. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Om de 5 minuten pauzeren om een betere upgrade te selecteren vond ik ook niet echt M'kay, maar er zijn in ME2 maar 2 SMG's (Kasumi niet meegerekend):{
     
  11. VapoChill

    VapoChill Active Member

    Berichten:
    744
    Leuk Bevonden:
    188
    Vergeet niet Liara squad power points te geven wanneer je samen met haar gaat vechten.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Nu ook bezig met die uitbreiding. Ziet er goed uit. Het begin dan. ;)

    Maar WTF moet Liara met koekepannen en snertpannen in haar keuken en een freaking koelkast. 8)8)
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik ben zojuist begonnen met Mass Effect 2, had me eigen character gemaakt. Een Sentinel. Een Engineer leek me ook wel tof. Maar na even wat spelen vind ik me character toch wat lame eruit zien. Hebben jullie een eigen character aangemaakt of zijn jullie met de normale Shepard wezen spelen?

    Ik heb nog een savegame van Mass Effect 1 maar die staat op me oude HDD + account (Dazlindragon) en die ligt bij me broer. Maarja, dat maakt niet zo heel veel uit. Toch een klein beetje spijt dat ik een nieuw account ben begonnen enzo, mja boeiend.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik speel altijd met de standaard Shepard. ;)
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Mijn mannelijke Sheppard is inderdaad standaard, mijn vrouwelijke Sheppard heb ik hier en daar wat aangepast.:9
     
  16. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ze allebei aangepast. Als ik aan 'Shepard' denk, denk ik ook echt aan mijn mannelijke Shepard.
     
  17. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    ...........too much information.:F:

    :+
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Lolz.

    Net Lair of the Shadow Broker uitgespeeld. Wil het zeker niet de beste DLC ooit noemen, of iets in die trent. Wel dat we nog voor een gruwelijke mooi aantal en veel verrassingen staan in ME III.

    En:

    Neuken met Liara is gewoon lekker. Heb net een heleboel kleine blauwe kindertjes gekweekt. :+
     
  19. VapoChill

    VapoChill Active Member

    Berichten:
    744
    Leuk Bevonden:
    188
    Vond je die space ship niet mooi dan ?
    Ik zat wel even om mij heen te kijken, van wow vet coole omgeving. 8)
     
  20. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoop trouwens wel dat je ME3 ook FemSheps kan nemen met lang haar... Zeg maar iets 'Miranda achtigs' zou ik al tevreden mee zijn.

    Weet niet hoe dat dan technisch zit met de cutscenes.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina