Betere koeling na RROD.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kenzo, 12 sep 2010.

1. Kenzo

Kenzo Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een Red Ring of Death gehad, en die succesvol zelf gerepareerd. Nou is hij na een aantal dagen weer teruggekeerd, heb ik hem weer gerepareerd, maar begint het erop te lijken dat de RROD binnenkort weer terugkomt.

Nu weet ik dat er een aantal koelers te koop zijn voor de xbox, maar ik vraag me af of dit echt zin heeft, en welke het beste is. Iemand die ervaring met een koeler heeft? Tips/opmerkingen?

Edit: Dit lijkt me wel een goeie koeler:
    http://www.consolepro.nl/xcm-core-cooler-v2-twin-fans-blue-voor-xbox-360-p-314.html
    Klopt dit?

Alvast bedankt,
    Luc

Laatst bewerkt: 12 sep 2010
  2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Betere koeling zal een RROD niet oplossen, de schade is namelijk al aanwezig. Een RROD komt nagenoeg altijd terug na reparatie.

3. Kenzo

Kenzo Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus zelfs als je de koelpasta vervangt en een xclamp fix uitvoert en hem extra koelt komt het terug? :eek:

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als het probleem in de cpu/gpu zit dan helpt niets meer.
    Het is een kwestie van tijd voor dat ding er helemaal mee stopt.

5. DAY

DAY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem zit idd bij de gpu/cpu. De Xbox wordt te warm en daardoor komt ook de loodvrije soldeer los. Met de hoge temperatuur en de druk van de cpu/gpu bevestiging komt er teveel druk op het moederbord, waardoor het bord ook nog eens kromtrekt. Dit ales zorgt dat het schema doorbroken wordt.

Wat je met de Xclamp doet is alles zo hard op elkaar drukken dat er weer contact ontstaat. Maar dit werkt nooit op de lange termijn. En dit veroorzaakt vaak nog meer schade.

Het enige wat echt helpt is het reballen/reflowen van je Xbox. Laat dit alsjeblieft wel professioneel doen, want ga je zelf aan de slag, dan is het ook altijd maar afwachten of dit goed gaat.

6. Foals

Foals BOMBHASBEENPLANTED!!

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina