1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] PlayStation Move

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door WinterBase, 27 jun 2010.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Informatie - Onderdelen & Prijzen - Compatible games - Filmpjes - Meer informatie - Opmerkingen



    [​IMG]

    ~~
    Platforms
    PlayStation 3
    ~
    Uitgever
    Sony Computer Entertainment
    ~
    Developer
    Sony Computer Entertainment
    ~
    Genre
    Video game controller
    ~
    Release datum
    [​IMG] 21 Oktober 2010 (JP)
    [​IMG] 19 September 2010 (NA)
    [​IMG]15 September 2010 (EU)

    [gb]Informatie:[/gb]
    De PlayStation Move-bewegingscontroller biedt een ongekende bewegingsgevoelige game-ervaring in high definition die je nergens anders kunt vinden. SCE brengt tegelijk met de bewegingscontroller ook de PlayStation Move-subcontroller uit om met deze twee controllers personages en objecten in de game op intuïtieve wijze te kunnen besturen.

    Het PlayStation Move-pakket omvat de bewegingscontroller, de subcontroller en de PlayStation Eye-camera en belooft samen met een geweldig aanbod aan softwaretitels een innovatieve en meeslepende ervaring naar het PS3-systeem te brengen.

    [​IMG]

    Met behulp van het PS3-systeem en de PlayStation Eye-camera kan de precieze beweging en locatie van de PlayStation Move-bewegingscontroller in de driedimensionale ruimte worden bepaald, waardoor gamers een game kunnen spelen alsof ze er zelf in zitten.

    De PlayStation Move-bewegingscontroller biedt ongekende precisie dankzij de geavanceerde bewegingsdetectors, zoals een drieassige gyroscoop, een drieassige acceleratiemeter, een aardmagnetische sensor en een van kleur veranderende bol die door de PlayStation Eye-camera wordt gevolgd.

    Met PlayStation Move kunnen zowel snelle als subtiele bewegingen worden gedetecteerd en kan de gebruiker dus zowel een tenniswedstrijd spelen als een schilderij maken. Met de PlayStation Move-bewegingscontroller kunnen gebruikers voor directe input de actietoetsen en analoge joystick gebruiken terwijl ze tegelijkertijd van het systeem via de trilfunctie fysieke feedback en via de bol, die allerlei verschillende kleuren kan weergeven, visuele feedback krijgen. Bovendien kan de PlayStation Eye-camera de stem en het evenbeeld van de speler vastleggen, zodat er een virtuele wereld voor de speler opengaat.

    [​IMG]

    De onlangs aangekondigde PlayStation Move-subcontroller wordt met één hand bestuurd en is ontwikkeld om de gameplay-opties die PlayStation Move-games bieden nog verder uit te breiden. De PlayStation Move-subcontroller heeft een slank ontwerp dat precies op dat van de bewegingscontroller aansluit en beschikt over een analoge joystick en richtingstoetsen, zodat spelers in de game gemakkelijk personages kunnen besturen of een kant op kunnen gaan.

    Net als alle andere draadloze controllers voor het PS3-systeem, beschikt de bewegingscontroller over een ingebouwde oplaadbare lithium-ion-accu en Bluetooth®-technologie, waarmee er draadloos gegevens naar het PS3-systeem kunnen worden gestuurd.

    ^top

    [gb]Onderdelen & Prijzen:[/gb]
    Move bestaat uit verschillende onderdelen. De onderdelen zullen los in de winkels te verkrijgen zijn maar zullen ook als bundel in de winkelschappen de vinden zijn. Hieronder zijn de onderdelen te bekijken waar Move uit bestaat.

    [gB]Move motion controller[/gB]
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]

    Features
    Prijs: Rond de €40,00​

    [gB]Navigatie Controller[/gB]
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]

    Features
    Prijs: €29,99​

    [gb]PlayStation Eye[/gb]
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]

    Features
    • Built-in 4 microphone array.
    • Chat with up to 6 people at once.
    • Ultra fast frame rate of 120 frames per second ensures pristine video quality.
    • Engineered to work well in low light conditions.
    • Includes free EyeCreate™ Software download.
    • EyeCreate™ Software
      EyeCreate is the first video editing software for the PlayStation®3. Using EyeCreate™ and the PlayStation®Eye camera, you can capture video, audio and even photos which can then be edited into a movie. An extensive list of special effects such as Color Filters, Distortions, Art Filters and Motion Trails can give your video a professional touch. There are even advanced features such as Time Lapse and Stop Motion to experiment with. Once you're done creating and editing your masterpiece, Export it to watch it on the Video folder of the XMB™. EyeCreate™ will let you express yourself and get creative!

    Prijs:€ 49.99​
    ^top

    [gb]Compatible games:[/gb]
    Met de komst van Sony's Move zullen reeds bestaande games opnieuw worden uitgebracht met ondersteuning voor de nieuwe Move besturing. Ook doen er berichten de ronde op het net dat games een update zullen krijgen ter ondersteuning van Move. Als je hier klikt dan opent zich een lijst met games die compatible zullen zijn met Move, of alleen gebruik maken van de Move besturing. De lijst zal zo nu en dan updates krijgen dus kijk geregeld terug als je wilt weten welke games gebruik maken van Move.
    ^top

    [gb]Filmpjes:[/gb]

    [gt]700656[/gt]

    [gt]101546[/gt]

    [gt]101540[/gt]

    [gt]63351[/gt]

    [gt]101061[/gt]

    [gt]101060[/gt]
    ^top

    [gb]Meer informatie:[/gb]
    ^top

    [gb]Opmerkingen:[/gb]
    Ik ben zelf enorm benieuwd naar Move. Het heeft in tegenstelling tot Kinnect van Microsoft veel meer mijn interesse. Wie van jullie gaat Move halen, en waarom?

    Mocht er iets in de startpost staan wat niet klopt, excuus. Stuur me even een PM en ik zal het zo snel mogelijk aanpassen. Ook suggesties voor toevoegingen aan de startpost kan je kwijt in mijn PM-box:)
    ^top
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ga move halen op dag 1 :)

    Waarom:
    - Wil Heavy Rain spelen met de move
    - Hardcore games (socom en RE)
    - Mijn zoon was helemaal lyrisch mbt dat Sorcery spel.
    - Er zijn al genoeg sites die zeggen dat bijvoorbeeld die fitness games met Move net zo goed werken als met Kinect (mocht mijn vrouw ze ooit willen doen)
    - Ik heb al een eye. Heb dus alleen een move nodig en evt een nav
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Heavy Rain spelen met Move lijkt me ook wel tof. Ben benieuwd hoe sommige dingen uit de game zullen gaan wanneer je met Move het spel bestuurd. Sorcery zag er inderdaad ook wel leuk uit, hoop dat die game in combinatie met alle hardware op de markt komt.
     
  4. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Move lijkt steeds beter worden. Heavy Rain, Sorcery, Sly Cooper 1, 2 en 3 gebruiken/ondersteunen het al.

    Alleen die prijs...

    Move + Eyetoy + demodisc - €50,-
    Nav controller - €30,-
    Mogelijke 2e Move controller voor bepaalde games - €40,-
    Oplaad station - €30,-

    --------------------------------------
    €150,-

    Weet ik niet of ik nu helemaal correct zit met de prijzen maar het idee blijft sowieso.
    Komt daarnaast mogelijk nog een nieuwe game van 30-50 euro en heel misschien nog dingen zoals die gun accessoire van 15-20 euro of zoiets dergelijks.

    En dat is nog maar voor 1 persoon.
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2010
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    even als belangrijk gemarkeerd. Was hem al vergeten :+

    anyways: vandaag zelf mee mogen spelen icm het spel 'The Shoot'. Werkt erg soepel en accuraat, beviel prima.

    Gamemanie verkoopt hem morgen, patch voor Heavy Rain komt volgende week.
     
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Eigenlijk wel slecht dat de patch voor Heavy Rain een week op zich laat wachten. Ik had er als ontwikkelaar alles aan gedaan om de patch op de release van Move uit te brengen. Of zelfs een dag ervoor...
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    move en nav liggen hier voor me :) Nu aan het chargen en straks even kijken of de nieuwe move demo's al online staan en tumble.

    Weet iemand of de demo van R.U.S.E ook met move kan?
     
  8. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd! :)

    Ik heb hier inmiddels 2x de move 1x de nav en een charging station liggen en oh ja ook Sports Champions natuurlijk! :)

    Ruse ga ik vanavond ook proberen met de move, het spel zelf vind ik erg gaaf en met de dualshock 3 controller al goed te spelen. Echter met de move en nav lijkt het me nog beter spelen. Zat net een recensie van ruse in combinatie met de move te lezen en die gast was zeer positief. Het zou vrijwel evengoed werken als een muis en toetsenbord. Als het echt goed werkt dan biedt dit weer hoop voor het RTS genre op de consoles ehhh op de PS3 :)

    Zodra ik een beetje "gestoeid" heb met alles laat ik mijn bevindingen weten.

    En nu als laatste om je vraag te beantwoorden. De demo van ruse is met de move te spelen dacht ik

    Tumble lijkt me trouwens ook erg leuk!
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2010
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bol.com heeft mijn bestellingen niet verstuurd :mad:
     
  10. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Me controller en subcontroller zijn verstuurd. \o/
    Alleen me starterpack niet. :F:
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    even met de move gespeeld, maar ben knetterziek en kon het maar matig beoordelen. Tumble demo was iig erg geinig, maar niet mijn soort spel.

    Echter de move werkt nauwkeurig en goed. Ik zat echter op de bank en had de eye bovenop de tv (50"), ik vermoed dat je hem dan beter op aan de onderkant kan zetten, dan zit je rechter voor de eye en hoef je hem niet vanuit een schuine hoek te callibreren.

    Mijn vrouw had het over een kleine lag, ik merkte het niet. Misschien wen je daar snel aan?
     
  12. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan ook wel aan de game/programmering liggen toch?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bol.com heeft vandaag alleen de Navigator verzonden 8)
    Dit is de zoveelste keer dat ik een game niet op de releasedatum in huis heb :mad:
     
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoor wel vaker dat ze niet zo precies zijn maar ik heb toen die 10% korting er was besteld en code voor gratis verzending gebruikt dus ik wacht maar rustig af.

    Zo eens naar GT Ruse review kijken of zo.
    edit; die dus nog niet bestaat.

    Benieuwd of zo'n tv-clip nog nodig/handig is. (heb ook al Wii ding liggen)
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2010
  15. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    vandaag geprobeerd vind het best wel nauwkeurig werken
     
  16. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    bollie.com heeft mij ook in de steek gelaten! dus hopen op morgen!
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    waarom ook niet gewoon in de winkel halen?

    anyways alle launch move games zijn demo's van te downen:

    beat sketcher
    echochrome II
    sports champion
    etc
     
  18. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren de gehele avond tot begin van de nacht met de move gespeeld (klinkt best fout :) en zal hieronder mijn bevindingen beschrijven.
    Allereerst over de hardware zelf:
    De move controller ligt lekker in je hand en is niet te zwaar of te licht. Persoonlijk vind ik het ook echt een grappig ding om te zien met die bal erop. De bal kan vrijwel alle kleuren aannemen en het ziet er leuk uit in het donker. De kleuren zijn er niet alleen voor de camera zelf die de controller daardoor beter kan "tracken", maar kunnen ook gebruikt worden als feedback in een spel. Bij Ruse bijv. kleurt de bal rood als je op een vijand klikt en groen als je je eigen units selecteert. Dit kan in de toekomt nog leuk worden, denk bijv aan een starwars game waarin je kleur lightsaber overeenkomt met je move controller. Waar ik iets minder over te spreken ben is de keuze voor de button layout. Zo zijn de select en start buttons niet prettig geplaatst, bijv. bij ruse kan je er gewoon niet snel en goed bij zoals dat met de dualshock 3 wel kan. Verder had ik liever gehad dat ze het vierkantje, driehoekje, rondje en X op de conventionele wijze hadden geplaatst. Als je bijv. een tijd met de move hebt gespeeld en vervolgens weer op de dualshock controller dan is het weer even "wennen". Daarnaast zijn de buttons wel erg klein. Maar goed het zijn geen echte grote problemen op zich en het zal vooral een kwestie van wennen zijn.

    Response en nauwkeurigheid:
    Fantastisch en werkelijk 1 op 1, at last!
    Maar er is altijd een maar…. Het zal vooral aan de developers liggen hoe goed dit geïmplementeerd gaat worden in games. Zo hebben de demo van start the party en the shoot bijv. "last" van een hele korte vertraging. Geen verderving van de spelervaring, maar je merkt het wel.
    Nou toen starte ik sports champions op en dat is echt een fantastische ervaring in tegenstelling wat ik in sommige reviews las. Wat een soepelheid en een nauwkeurige respons zeg! Spel doet echt na wat jij aan het doen bent. Om dit goed te zien pakte ik een frisbee en maakte ik met mijn hand allerlei bewegingen/draaiingen en het spel deed dit zonder vertraging 1 op 1 exact na, echt impressive. Bij het boogschieten dacht ik in eerste instantie wat een #@$#@%$ controles, werkt voor geen meter. Tot ik erachter kwam dat niet het spel, maar ik een fout maakte. Ik stelde me niet voor alsof ik echt een boog in mijn handen had en bleek bewegingen te maken waar je in het echt ook geen pijl mee zou afschieten. Ik begon mij dus in te beelden alsof ik echt een boog in mijn handen had en begon als een ware Robin Hood te schieten. Op een gegeven moment schoot ik zelfs een pijl doormidden die al in de roos zat en kreeg groot op het scherm, SPLIT ARROW, toch wel tof haha.
    Bovenstaande vind ik dus gelijk een groot pluspunt voor de move, je kan doen wat in het echt ook kan, niet zomaar een beetje zwaaien zoals bijv. bij de wii en het komt wel goed. Nee de move vraagt discipline, oefening en concentratie en beloont je daarvoor.
    Het apparaat bewijst dus dat het kan, de 1 op 1 nauwkeurigheid, maar het is dus aan de developers om dit goed te benutten en daar zal denk ik de grootste uitdaging liggen.

    Vervanging voor de dualshock 3 controller?
    Laat ik eerst zeggen dat ik mijzelf als "hardcore gamer" beschouw en ik nu ruim 23 jaar aan "game ervaring" heb opgebouwd. Waarom ik dit toch even wil vermelden is dat ik altijd geroepen heb (denkt terug aan de wii) dat een motion controller nooit een gewone controller kan vervangen(ben ar al zolang aan gewend), het zou je controle en precisie over de game teveel tekort doen. Ik bestempelde het hele motion gamen dan ook als leuke gadget voor party games. Ik zeg er ook eerlijk bij dat ik de move daar ook voor gekocht heb, als leuke toevoeging in mijn collectie naast buzz en singstar voor een leuke avond gamen met vrienden/familie. Op dit laatste moet ik, na mijn ervaring gisteren met de move, op terug komen. Tuurlijk partygames blijven leuk maar wat mij dus vooral verrast heeft is dat ik echt de potentie van de move zie om ook echt bij sommige "hardcore" games de vertrouwde dualshock 3 controller te vervangen.
    Ik zal als voorbeeld het spel Ruse nemen, waar ik sinds de release al aardig wat uurtjes in heb zitten en met de dual shock controller ook echt goed speelt. Maar lees, goed speelt, maar zeker niet fantastisch, zoals eigenlijk alle rts games op de consoles. Maar toen was er de move......
    Wat een verademing! Dat kwam in me op toen ik gisteren Ruse speelde met de move in combinatie met de navigation controller. Ik bouwde in no time een aantal gebouwen om units te produceren en stelde wat scouts strategisch op binnen enkele seconde. Waar je met de controller een unit moet selecteren om vervolgens naar een gebied te scrollen en daar weer te klikken om de unit te verplaatsen kun je nu met de move een unit selecteren en gelijk een gebied aanwijzen om te verplaatsen, veel efficiënter en vooral veel sneller! Ook het inzoomen en het bewegen van de camera gaan erg soepel alhoewel dit met de controller ook al goed ging. Nee het verschil zit echt in het bouwen van je basis en verplaatsen van je units. De move geeft dus echt hoop op de terugkeer van het rts genre op de consoles, nou ja de PS3! Ik kan wel stellen dat het vrijwel bijna het toetsenbord en de muis evenaart.
    Starcraft 2 zou er super op te spelen zijn, daar ben ik van absoluut overtuigd, iets wat met de controller niet zou lukken. Alleen starcraft 2 op de ps3 is wishfull thinking vrees ik :)

    Ruse is dus een goed voorbeeld waar ik de dualshock 3 vervang voor de move. Ook een FPS zou met de souplesse van de move de dualshock 3 kunnen vervangen, maar dat heb ik uiteraard nog niet kunnen testen. Het mooie is nu dat je een keuze hebt, voor de ene game pak je de dualshock 3 en voor de andere de move zodat je voor die specifieke game altijd de beste speelervaring krijgt.
    Nou zoals jullie kunnen lezen heeft de move mij uiterst aangenaam verrast en voor de mensen die nog twijfelen zou ik zeggen vooral niet doen, met de hardware zelf zit het absoluut goed, nu alleen de software nog! Dat is ook gelijk ook het grootste minpunt, er is gewoon te weinig uit, maar hopelijk gaat dat in de toekomst veranderen. Ik hoop ook echt dat Sony zich niet alleen gaat focussen op de casual meuk, maar vooral ook op de grotere en mooiere Triple A Games!
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    cool om te lezen. Ik ben nog alle demo's aan het binnentrekken. Meerdere GB's samen 8)

    Tot nu toe zie je vooral de toepassingen van de move, het wordt straks helemaal interessant als ze bodytrackinh + move control gaan combineren. Al worden dat dan wel weer spellen waar je 'actief' mee moet zijn. Niet altijd mijn keuze als ik aan het gamen ben.

    Straks iig RUSE proberen en Echochrome
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Goddamnit. Nu wil ik ook Move hebben. :mad:

    Hoeveel ruimte heb je nodig om te kunnen spelen? Ik heb nou niet echt veel ruimte op mijn kamertje.
     

Deel Deze Pagina