Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    A ok moet ik die kabel apart bijkopen geen probleem. Ja zo een Kabel van Laptop naar surround is ook geen probleem. Heeft nichht van mij nog bij haar thuis. Dank u voor info ;)

2. Arwien

Arwien Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Iedereen.

Weer een met een audio probleem.
    Heb een homecinema set van Samsung (zie link) PS3 3 en LCD tv aangesloten mbv optische splitter (draaischijf). Heb sinds kort een xbox 360 slim. Wilde checken of hij het deed door de optische kabel uit de ps3 te halen en hem aan te sluiten op de xbox. HDMI kabel van PS3 ook uit gehaald en aangesloten op Xbox en LCD tv. Kreeg wel geluid uit de speakers toen ik mn PS3 nog aangesloten had. De xbox 360 geeft helemaal geen geluid. Heb even zelfs de optische kabel uit tv gehaald en aangesloten op xbox gezien ik toch geen TV kijk met surround geluid. Kabel uit homecinema set eruit gehaald en weer erin. Alleen als mn homecinema set uit staat en speakers van TV gebruik heb ik geluid..
    Help?

Laatst bewerkt: 14 sep 2010
  3. Arwien

Arwien Member

Leuk Bevonden:
    0
    problem solved. gewoon erin drukken. harder dan normaal. even dat klikje

4. jerome2710

jerome2710 Fotograaf

Leuk Bevonden:
    0
    Logitech levert zelf ook een stapeltje audio-kabels bij de set, zeer waarschijnlijk zit er een kabel bij die voor jou geschikt is. Maar de optische kabel moet je zelf los kopen.
    De speakerkabels voor de voorste 3 speakers zijn lang zat, de kabels voor de achterste twee vallen ietswat tegen. Let wel op, er zijn verschillende lengtes. (2 wat langere)
    De speakerkabels moeten worden aangesloten op de subwoofer, waarna er een dikke kabel naar je controlpod gaat. Hier zitten aansluitingen op voor zowel analoog als optisch en coaxiaal. (het plaatje van Melbuuln)
    Geluidskwaliteit is naar mijn mening zeer goed, subwoofer is wel een flinke overkill, maar er zijn mensen die het mooi vinden. Subwoofer als alle andere levels zijn aan te passen op de controlpod.

Vragen? Ik heb het setje zelf ook, stuur gerust een pm! ;)

5. dcay nl

dcay nl Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de ibood van vorige week gekocht..
    Yamaha 5.1 Receiver met 3D-doorgave en vier HDMI 1.4-aansluitingen en Canton Movie 65 CX 5.1 Speakerset
    nu heb ik mijn xbox aangesloten maar er is iets mis met het signaal ofzo..
    ik krijg telkens beeld, geen beeld, beeld, geen beeld..
    als ik de hdmi van de tv naar reciever eruit haal is er wel heel de tijd signaal van mijn xbox naar de reciever..
    als alles aangesloten is knippert het lampje van hdmi op de reciever ook telkens..
    ik gebruik een 1.3 hdmi kabel dat zou toch goed genoeg moeten zijn?
    iemand een tip ik weet het niet meer..?

edit: ik gebruik 2 hdmi kabels. 1 van xbox naar reciever, 1 van reciever naar tv.
    1 is 1.3 de ander weet ik niet zeker

Laatst bewerkt: 16 sep 2010
  6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Sowieso andere kabel proberen, want misschien is die niet goed. Dat het hdmi 1.3 is of niet, maakt niet uit. De xbox is maar hdmi 1.2
    Hdmi is backward compatible dus dat maakt ook niet uit, maar het kan zijn dat die ene kabel niet goed is.

Laatst bewerkt: 16 sep 2010
  7. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Mijn Z-5500 'slaat zijn instellingen niet op'. Hij is sinds kort op mijn Xbox aangesloten, en elke keer als ik mijn Xbox en Z-5500 aan zet is het volume van de achter speakers en center speaker helemaal op 0 gezet. Ook de woofer heeft maar 3 streepjes volume. Voorheen was hij aangesloten op mijn iMac, en daar had ik nergens last van.

Ik zet altijd de knop op de woofer uit, omdat ze nieuwe sets niet meer op standby kunnen. Dat was toen hij op de PC was aangesloten geen probleem, alleen nu doet hij dus raar op de Xbox 360

Iemand enig idee waardoor dit komt?

/Edit: Als ik alles weer normaal zet, is het geluid verder prima.

Laatst bewerkt: 24 sep 2010
  8. jerome2710

jerome2710 Fotograaf

Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd, ik schakel met twee optische kabels tussen mijn computer en de Xbox. Ook ik zet altijd de woofer uit vanwege het irritante geluid, maar de instellingen blijven bewaard.

9. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hey guys,

Even een vraagje.
    Ik ben van plan om van die KEF kht3005 "eitjes" aan te schaffen.
    Maar zit daar net zoals een Z-5500 van logitech zo,n aansluitings paneel op waar je de speakers en subwoofer op aansluit?

Of moet je echt een aparte Receiver erbij aanschaffen?
    En wat zou een goede receiver zijn voor deze set?

Laatst bewerkt: 24 sep 2010
  10. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ja een aparte receiver is hierbij een vereiste. Merken waar je aan zou kunnen denken icm de KEF eitjes zijn Denon, Marantz, Yamaha. Deze merken bieden een vrij complete line up qua receivers, in verscheidene prijscategorien. Hoeveel budget heb je hiervoor? Misschien kan een uitlopend model marantz iets voor je zijn. Denk zelf dat een Marantz sr6004 een mooie basis kan vormen voor deze set. Veel stroom reserve en voldoende vermogen om de eitjes echt te laten zingen.

11. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Is een SR6004 niet een beetje overkill?

Sorry. Dacht dat die KEF's een stereo set waren. nvm above ^^

12. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Dat dacht ik dus al.
    Bedankt voor het advies.

Is het trouwens lastig een receiver in te stellen als je dit nog nooit gedaan hebt?
    Lijkt me namelijk nog vrij ingewikkeld allemaal.

13. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    De tijd voor nemen. Dat is het belangrijkste. Iedereen kan het mits geduldig.

14. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Door de vele vele opties raak je een beetje ontmoedigd.

Het aansluiten van de speakers en alle draden is een klotekarwei, maar hoeft gelukkig maar 1 keer gedaan worden. Draden netjes wegwerken en de speakers ophangen.
    Het is verstandig om eerst te zorgen dat alles het doet, voordat je het netjes gaat wegwerken en ophangen.

Bij het instellen moet je bij iedere input die je gebruikt, aangeven wat de receiver met het beeld moet doen (wel/niet upscalen) en wat hij met het geluid moet doen (dolby digital, dts, stereo etc).

Daarna nog het volume per speaker aanpassen en dan heb je t meeste wel gehad.

15. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Kan ik niet iemand inhuren die het voor me doet :+
    Ok bedankt voor het advies.

Had ik meteen nog een vraagje.
    Stel ik wil op de SR6004 een zware sub aansluiten,kan deze dat dan met gemak aan?

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is helemaal geen probleem omdat de sub een eigen spanning/versterker heeft.
    Tussen de SR6004 en Sub loopt alleen een "simpele" coax/tulp/cinch kabel voor het doorgeven van het LFE signaal.

17. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Denk bij nader inzien dat ik in eerste instantie niet voor de marantz sr6004 zou gaan.

Lees hier daar op andere forums dat er na 4 maanden een soort plofgeluid kan komen waardoor het apparaat niks meer doet.

Toch wel jammer mischien voor een Denon gaan kijken.

18. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Denon 1911 zou ook een mooie receiver voor je zijn. Heeft ook de nieuwste hdmi standaard erbij. De 6004 zit nog wel een klasse hoger en is nu voor leuke prijzen te vinden. negatieve berichten zijn er altijd...

19. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Subwoofer vraagje.

Ik heb een houten vloer, met daarop vloerbedekking.
    Ik heb nu mijn woofer op een betonnen tegel staan.

Zorg ik door deze tegel niet voor veel meer contact met de vloer dan zonder?
    (Woofer zelf heeft rubberen pootjes van ca. 3 cm hoog.)

20. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Misschien dat je nog spikes hier aan toe kunt voegen? Dus de Sub op spikes zetten? Een flinke tegel moet al schelen in het doordreunen van de bass.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina