1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hoeft op zich niet, is wel gemakkelijk voor bv. de DMZ optie of portforwarding. Maar ondersteunt je Siemens ook geen UPnP? Indien zo, eerst best even dit gebruiken (en niet in samenwerking met portforwarding of DMZ), dan hoef je helemaal geen statisch IP in te stellen en dit is meteen ook dikwijls de gemakkelijkste optie.

    Wel best even je router hard restarten na een instellingsverandering.
     
  3. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nu een switch gekocht (TP-Link TL-WR542G) om dat onhandige switchen stom is :p.

    En nu wil ik graag hem gebruiken alleen kan ik ook gewoon de lan kabel die van de modem(Tele2) naar de TP-Link gaat??

    Zo ja moet ik dan ook nog de DHCP veranderen want ik heb die ingevuld zodat ik open nat heb.


    MrBeast
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is toch een router :confused:

    Een Switch is niets anders dan een verdeelblok , gebruik zelf namelijk een TP-Link 8 poorts Switch.
    Deze is gewoon plug and play.
     
  5. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    ow kan ook ja ik weet niet echt wat modem en router verschil is :p

    Maar dus ik heb zoon tele2 router en daar heb je maar 2 lan poorten voor internet en heb 3 pc's + xbox dus bietje krap :D
    daarom heb ik ook TP-Link 4 poort.
    Maar als ik hem dus aansluit kunnen mensen dus ook draadloos connected via TP-Link of niet(ik heb bij tele2 router WEP2)
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Uiterlijk lijken ze veel op elkaar maar als je naar de aansluitingen kijkt dan zie je bij een Switch alleen LAN poorten.
    De utp-kabel die van de Tele Davolink afkomt gaat naar LAN1 (willekeurig) en de overige computers sluit je dan op de overige LAN-poorten aan.
    Een Switch doet niet anders dan het internet verkeer verdelen , het aanmaken van de ip-adressen enz wordt gedaan door de Davolink.

    Je kan zonder problemen draadloos internetten via de TP-link alleen zal je geen toegang krijgen tot de computers die aangesloten zijn op de 1e router.
    Dit omdat je nu werkt met 2 netwerken ( Davolink en TP-Link).
     
  7. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Sorry maar......

    Dus nu moet ik alles aansluiten op de 2de router en niks bij de 1ste?
    want dan heb ik een probleempje(of ik moet een lange ethernetcable kopen)
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zal je wilt streamen via apparaten die op de 2e router zijn aangesloten heb je geen problemen.
    Streamen via de Xbox360 (2e router) en bijvoorbeeld via een pc (1e router) is niet mogelijk.
     
  9. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    ik weet niet wat je bedoelt met streamen(weet niet wat t is)

    Maar het lukt wel om alle pc's bij de 2e router maar ik kan dus nog wel een dreambox(soort decoder alleen die moet via een lan poort van internet) op de 1e router??(en de rest 2e)
     
  10. v Creature

    v Creature Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem
    Het random disconnecten van Xbox Live
    + UpStream Bandwith is slecht.

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Tijdens het online gamen met andere word ik er om de paar minuten uitgegooid, ik disconnect dan van xbox Live en als ik naar het dashboard ga is alles weer goed.
    Ook geeft Halo Reach aan dat mijn Upstream Bandwith 'Warning' is, dit is vaak ook niet iets goeds.
    Welke provider?:
    Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    x
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    (bron: speedtest.net) download : 49.75 mB/s
    upload; 9.04 mB/s
    Modem

    Welk merk modem heb je?:

    Modem type?:
    EVM3200
    USB/ Ethernet?:
    Ethernet
    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    McAfee
    Router

    Welk merk router heb je?:
    Sitecom
    Welk router type?:
    WL-342
    Welke firmware?:
    x
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet
    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Connection lost. Please reconnect to Xbox LIVE.
    Wat heb je geprobeerd?:
    hardreset van modem en router, herinstellen van router.
    Waar stopt de test?:
    Nergens, in dashboard doet connection het goed
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    ..
    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:Archief:
     
  11. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Omdat ik nog geen Antwoord heb:

     
  12. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan echt niemand helpen ik heb nu toch al een gat geboord voor boven
     
  13. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Is er veel netwerkverkeer op hetzelfde moment? Meest waarschijnlijk dan andere pc's die aan het downloaden of streamen zijn?
    En heb je dit probleem altijd of slechts soms (als er geen andere pc's aanstaan)?

    Wat is het probleem juist, je hebt nu toch een opstelling met eerst modem > router > switch juist? Aan die switch heb je verschillende pc's en je xbox 360 aangesloten, wat werkt er juist niet?
     
  14. v Creature

    v Creature Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    @ DiaL

    Er is niet veel internetverkeer gaande, er is nog een computer aanwezig, maar deze is bijna nooit aan het downloaden/streamen.

    Laptop staat altijd uit tijdens het gamen.

    Ik word er nu wel echt gek van, kan Halo Reach niet eens meer spelen ivm het 'leaven' van games.

    Ik gebruik nu DMZ (voor het geval dat nog niet in me vorige post stond)
     
  15. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Router(tele2) > Router (TP-Link)

    Bij de router van tele2 heb ik soort van tv(dreambox)maar dan via een lan poort en de andere 3 pc's + xbox zitten bij de TP-Link
     
  16. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Heb je nou 2 routers, of een [modem]router en een switch? Das nogal een verschil namelijk.
     
  17. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou ik heb tele2 en ik kreeg denk ik hoe ze dat noemen een router en omdat tele2 2 lan poorts maar heeft kocht ik een TP-Link router zodat ik meer plaats heb...


    Router1(tele2) zit: Dreambox(Tv via lan poort)
    Router2(TP-Link) zit: 3 Pc's en 1 xbox

    maar ik kan dus gewoon de tp-link in-pluggen en de DHCP die ik had ingevuld voor de xbox voor open nat blijft dus toch ook gewoon??

    Bedankt :D
     
  18. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Een router na een router in je thuis netwerk vereist enige configuratie en kennis denk ik. Heb het om eerlijk te zijn nog nooit geprobeerd. (Alleen virtueel voor projecten en studie opdrachten, en met dure Cisco/HP apparatuur) Misschien werkt het met die thuis netwerk apparatuur wel gewoon 'vanzelf', geen idee.

    Sluit de boel is aan, en kijk of het werkt zou ik zeggen?
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Is het een oude router, of niet echt? (hm de sitecom WL-342 is een N router, kan nog niet zo oud zijn lijkt me) En heb je op je pc/laptop soms ook last van connection drops? Je kan bv. op je pc in commandprompt "ping www.google.com -t" ingeven en dan kijken of er soms request timed out komt te staan. (vnl. als je ook online aan het spelen bent op je xbox 360)
    Routine-check ook even de kabel.

    Om zeker de router te kunnen isoleren als probleem, zou het praktisch mogelijk zijn de xbox 360 even rechtstreeks op je modem aan te sluiten?

    Maar je hebt toch geen probleem nu met je xbox live verbinding of wel? Je wou toch gewoon meer apparaten kunnen aansluiten zonder kabels te verwisselen niet? Je had gewoon een switch kunnen aanschaffen i.p.v. een 2de router, of als je die al hebt, moet je gewoon zien dat bij deze 2de DHCP uitstaat.

    Ps: je hebt neem ik aan ook de lan ethernet kabel van router 1 in een lan poort (en niet WAN poort) van router 2 zitten?
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2010
  20. v Creature

    v Creature Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    @ DiaL

    Je bedoelt nu dat ik die test moet doen terwijl ik online game?

    Zonder xbox was het 2 request timed out van de 60 tries.

    Routine kabel check? Explain.
     

Deel Deze Pagina