1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Yup een lan poort van 1ste router naar de 2de dat kan denk ik toch wel???

    Ik heb juist geen switch gekocht omdat me ouders zeggen dat de xbox naar boven moet(xbox gaat dus via 2de router > ethernet
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Gewoon even kijken dat er toch geen probleem is met de ethernet kabel, even vervangen ofzo. Soms als ze in bochten & hoekjes worden gedrukt achter kasten etc. kan kabelbreuk ook voorkomen. En zien dat beide aansluitingen stevig vastzitten.

    Heb je dit probleem trouwens al vanaf het begin met die router, of is het nog maar recent?

    Moet in principe gewoon lukken, maar 2de router kan als switch werken door DHCP uit te zetten en hem te verbinden met een LAN i.p.v. WAN poort aan router 1.
    Heb je nu met die 2-router opstelling dan problemen met xbox live?
     
  3. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga het nu proberen.....


    Maar die TP-Link heeft ook wireless en hoe kan ik misschien daar een password opzetten(1de router staat wel een password op)
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ofwel kan je wireless bridgen (moet je geen LAN kabel leggen tussen de routers, maar als het gaat met kabel is dat de beste/betrouwbaarste oplossing) ofwel gebruik je de 2de router gewoon als wireless access point (beveilig in instellingspagina m.b.v. WEP/WPA, SSID niet weergeven, MAC filtering) (als je je wireless bereik wil uitbreiden), ofwel indien niet zet je wireless gewoon uit.

    Dit kan gewoon via de instellingspagina van je TP-Link.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Was vorige week ook bij iemand thuis waar ze 2 draadloze routers thuis hadden.
    Het gekke dat beide routers Experia (KPN) en Sitecom naast elkaar stonden is de woonkamer 8)
    De pc in de woonkamer was verbonden met de Experia en de pc (utp) en laptop op de slaapkamer met de Sitecom (utp en wifi).

    Ze waren de wachtwoord kwijt van de Experia en hebben voor het draadloze gebeuren maar een 2e router erbij gekocht.
    Het wachtwoord van de Experia staat onderop de modem/router :lol:

    Er is nog een andere alternatief waar niemand aan denkt en dat is een Homeplug + Switch.
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    De ideale klanten voor verkopers dus ;)
    En maar niet zeggen dat ze gewoon hun router hadden kunnen resetten via de resetknop.

    +1, misschien nog de elegantste oplossing, maar ik was in de veronderstelling dat hij ondertussen al 2 routers had.
     
  7. v Creature

    v Creature Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    @ DiaL

    Het is niet recentelijk. Ik heb deze problemen wel al eerder gehad, ik krijg het dan wel alleen wel met bepaalde games waar veel mensen tegelijk in één game zijn. Zeg een Call of Duty 6, dit duurde alleen veel langer voordat de disconnect in beeld kwam. Halo 3 had ik er nooit problemen mee. Met Fifa en Skate 3 heb ik ook nooit disconnects.

    Ik krijg in het dashboard ook gelijk me connectie terug, dus zal het dan aan me kabel liggen?
     
  8. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels staan er hier twee xbox'en in het huis en ik had gelezen dat, indien je op beide consoles tegelijkertijd aangemeld wilt zijn op xbox live, UPnP enabled moet wordn.

    Als ik dit zou doen, zijn er dan verschillen die ik zou merken (behalve in bovengenoemde situatie) als UPnP enabled of disabled is?
     
  9. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Yup TP-Link doet t alleen vraag ik me af hoe ik een password zet op de TP-Link :p


    Nu wil ik graag muziek luisteren via WMP11 alleen ik snap dat echt niet!!
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hm maar bij Halo online zijn er (tenzij bij een double team) toch evenveel mensen online als in een potje MW2 lijkt me.
    Het zou aan de kabel kunnen liggen, of aan de router zelf waarbij een kleine onderbreking zorgt voor een drop uit een game of disconnect. Op de pc heb je dit blijkbaar ook, maar bij het normaal surfen ga je dit niet snel merken.

    Je hebt toch een verbinding met ethernetkabel en niet wireless juist? Zou het praktisch mogelijk zijn om je xbox even rechtstreeks aan de modem te koppelen i.p.v. router om eventuele ISP problemen uit te sluiten?

    Dit heb je nodig wil je een open NAT krijgen op beide consoles. Anders ga je problemen hebben met sommige mensen/parties te joinen, of samen te spelen bijvoorbeeld.
    Verder 'merk' je er niets van, UPnP (indien correct geimplementeerd in je router firmware & geactiveerd) zorgt gewoon voor automatische poortopening voor de aangesloten netwerkapparaten.

    Gewoon via de routerinstellingspagina van de TP-Link, voor specifieke aanwijzingen kijk je best even gewoon in de handleiding.
     
  12. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja ik denk dat het met de handleiding wel lukt bedankt voor de hulp!!!
     
  13. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg bedankt, dan zal ik straks kijken of mijn router het goed ondersteund. :)
     
  14. v Creature

    v Creature Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    @ DiaL

    Ik koop van de week een nieuwe ethernet kabel, dan probeer ik eerst die in me router te pluggen. Dan check ik voor kabelbreuk, dan als dat niet het probleem is dan doe ik hem rechtstreeks in me modem.

    Er is alleen een punt wat ik totaal niet snap.

    Ik disconnect eruit met Halo Reach, dan connect ie niet zelf terug. Soms kan dit in een keer, soms moet ik even 10 seconden wachten.
    Maar als ik niks van me hardware aanraak en ik ga terug naar me dashboard (neem aan dat dit toch hetzelfde is als alleen de Campaign (solo) spelen.) Dan connect ie hem opeens automatisch terug?

    Waar kan dat aan liggen dan?
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    WTF, in CoDMW2 staat mn NAT wijdopen, in Halo Reach staat die moderate..

    Om in je router instellingen te komen moet je toch je IP je je serverbalk intypen?
     
  16. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    IP van je Default Gateway ja.

    Start > Uitvoeren > CMD > ipconfig
     
  17. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Standaard gateway:

    192.168.1.1 of 192.168.0.1

    Inlog is vaak User en User of Admin en Admin
     
  18. Barriesjaan

    Barriesjaan Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    dag trouwe helpers,

    Helaas ben ik daar weer met een soortgelijk probleem maar een andere situatie. We hebben sinds de oude router het plotseling begaf (kan komen door mijn gehannes ermee) een nieuwe en niet helemaal dezelfde.

    Het gaat om:

    Router: Zyxel P-2602HW-D1A
    Adsl (iets van ziggo)
    van telfort

    Het probleem is nu:

    Sinds de vorige keer heb ik ook een draadloze network adapter gekocht (de goedkopere) die het eigenlijk prima deed. Nu bleek weer dat het allemaal niet goed zat, de network test resulteerde in een probleem bij het NAT. (moderate) Met als gevolg dat hij om de 20 min een tijdje offline gaat, me uit me spel gooit, en weer online gaat. Ik ben aan de gang gegaan met de tips die ik overal kon vinden; port forwarding, statisch ip, UpnP en veel uitproberen. Ik kom er weer echt niet uit, en nou las ik ergens dat andere mensen met een soortgelijk probleem menen dat er bijna niet uit is te komen zonder weer allemaal dingen aan te schaffen. Ik las iets over een switch en een 2e router in het netwerk aansluiten, 2e router ook als switch ofzo) Is er iemand die hetzelfde probleem heeft en zeker weet hoe dat op te lossen is?
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2010
  19. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet of dit helpt maar.....

    Je kan DMZ, DHCP, UPnP misschien invoeren en je moet wel de IP van je xbox(en zeker niet van je pc!)
     
  20. bozz

    bozz Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze post is inmiddels een tijd geleden, en er is een reactie geweest om Upnp aan te zetten met de optie eronder ook aangevinkt en verder niks met porten doen. Dit werkte toen der tijd tijdelijk en vervolgens wordt de NAT gewoon weer moderate (na een uur ofzo?).

    De persoon die mij heeft geholpen toen wist het ook niet meer.

    Misschien dat er inmiddels iemand is die wel t probleem kan oplossen?

     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2010

Deel Deze Pagina