1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1 2010 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 23 sep 2010.

  1. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Misschien al gevraagd, maar komt er een demo van deze game uit?
     
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Er komt geen demo
     
  3. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    nu wat vaker gespeeld te hebben ben ik toch wel enthousiast over de game, eerste race ging van een te lijen dakje eerste en halve minuut voorsprong.. maar dat veranderde drastisch op melbourne park :mad: 6e in de qually en in de race lag ik heel de tijd 2e en reedt me eigen echt in het zweet en zette paar keer de snelste rondetijd neer.. totdat de eerste bocht kwam van de laatste ronde.. vol in ze 5 erin en hop achterkant glijdt weg en glij zo vol de muur in.. voorvleugel eraf.. eenmaal de baan op ram ik kubica en krijg penalty.. toch nog als 18e over de finish en met de tijdstraf als laatste in de definitieve uitslag haha gruwelijk. Nu met Malaysia bezig en vrije training ging goed top tien tijden en qually ineens 12e.. nu op naar de race maar zal wel weer wat worden..
     
  4. Achillias

    Achillias Guest

    Regen is echt amper te doen, je glijd constant weg in bepaalde bochten met plassen water.
     
  5. Sobraine

    Sobraine F1 2010!! Need more?

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer eens te rijden op inters of wets. Dat maakt het een stuk makkelijker. :thumbs:
     
  6. Achillias

    Achillias Guest

    Al gedaan, maar naar mij gevoel verlies je dan nog steeds de grip te snel.. Weet iemand trouwens hoe je snel weer op de weg terug kunt spinnen. Dit gaat namelijk nog veels te traag waardoor je veel plaatsen verliest.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2010
  7. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Woet, heb de game binnen. Gelijk op extreme, zonder assists, resultaat: Rondetijden die 30 seconden langzamer zijn dan de AI :+.
    Toch maar wat assists aangezet: TCS, ABS, Automaat en racelijn. Het schakelen ging me even iets te snel in combinatie met het besturen van de auto en een racelijn aanhouden kan ik gewoon niet :mad:.

    Vind het een leuke game, ik ga me er wel mee vermaken. Even inkomen nog en dan ga ik langzamerhand wat assists uitzetten natuurlijk :)
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2010
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Klopt, maar daarna trekt ie weer goed.
    Tijdens de Practice, in de pits, kies je voor Engineer en dan kun je R&D kiezen.
     
  9. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm.... game even stevig getest. Valt me toch wat tegen. Zeker voor een game van Codemasters ( al is deze game uitbesteed, maar toch ) Heb destijds op de PS3 de Championship Edition veelvuldig gespeeld en dit steekt er toch niet echt bovenuit.

    Net nog even vergeleken met de CE , die toch al weer van 2006/2007 dateert, en het is slikken....voor de CM game dan he...want de progressie t.o.v. van die game vind ik minimaal.

    Handling met een controller ( normaal met PS3 met G25 ) is erg wennen en verre van soepel. Framerate niet contstant en vreemde tearing in paddock.

    Misschien had ik te hoge verwachtingen van deze game, maar mijn eerste indruk is dat hij mij persoonlijk tegenvalt.
     
  10. EUF-DUTCHJACKAL

    EUF-DUTCHJACKAL Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    10
    Respect voor je mening, maar ik ben het niet eens met je. T.o.v. de ps3 game, is deze heel erg vooruit gegaan. Zowel grafisch als besturing. Maargoed, tis jouw mening :b:
     
  11. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0

    Oke, maar heb je de PS3 game recentelijk gespeeld? Ik heb hem net de hele tijd op en neer 'geflipperd' tussen deze 2 games ( heb een ps3 en 360 aan mijn HDTV hangen ) en de CE PS3 is minstens even fraai zoniet fraaier dan deze game.

    Daarnaast rijdt de CE veel soepeler als de game van CM. Ik denk daarnaast dat de CE destijds vrij onderschat werd,terwijl er toch een dijk van een studio achterstond ( Sony Liverpool bekend van o.a Wipeout HD ) en een dito game.

    Ook ff met de controller getest en ook dan rijdt de CE veel minder hakkelig imo.
     
  12. Barloef

    Barloef Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Fotootje getrokken van de waarden die op de transfo staan. Misschien dat je er iets aan hebt.
    [​IMG]
     
  13. arnold76

    arnold76 Active Member

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe werkt dat nou met dat R&D en wat houd het in,ik kom er maar niet achter.
    kan iemand dit mij goed uitleggen.
    Ik ben net begonnen met een carreer met een hrt-cosworth\o/
    Rijd best goed,alleen ga ik wel beginnen met de AI op intermediate,ze rijden me iets te hard op expert}:]
     
  14. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    R&D krijg je pas in de 2de race.

    Als je in de pitbox zit zegt je engineer dit ook , je moet dan naar rechts (engineer) aanklikken en dan staat er in het menu R&D test , je moet dan binnen een aantal ronden een target tijd halen.
    Deze is makkkelijk te halen aangezien de lat niet echt hoog ligt.

    Als je de test haalt dan krijg je betere onderdelen voor je auto die je kan bekijken via je tv vanuit de auto , naar echts scrollen.
     
  15. eddyfever

    eddyfever Active Member

    Berichten:
    825
    Leuk Bevonden:
    0
    @Tallon 4 NL ben het wel voor een groot gedeelte met je eens, alleen de ervaring van f1 2010 is net wat beter.

    @Martijn NL top dat wist ik niet ik vroeg het me al af wat en waar ik moest testen, weet je toevallig ook hoe je de setup van je teamgenoot kan kopiƫren?

    Dan nog even een reactie van mezelf. Ik wordt knetter gek van die pits bug zowel dat je moet blijven staan en dat sommige de pits niet in gaan, heeft me net 4 plekken gekost.

    Soms is het lastig om aan het begin banden te kiezen i.v.m. het weer, je ziet voor een race nou niet echt wat het weer gaat doen, hier hadden ze wel wat op kunnen verzinnen iets van in de trant van buienradar.

    Dan nog even over de moeilijkheidsgraad. Heb hier al een keer lopen zeiken over mensen die op hard of hoger eerste worden met een Virgin. Heb net even een testje gedaan. Op het circuit van Korea, ik kwam met een virgin niet verder dan 1.45.xx terwijl ik later met een mclaren met dezelfde instellingen een 1.38.xx neerzet. Dus nogmaals ik geloof het nog niet dat sommige mensen makkelijk winnen met een virgin op een moeilijke stand.
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Beetje jammer dat andere rijders (die op een in of out lap zitten) tijdens de kwalificatie niet voor je aan de kant gaan
     
  17. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Martijn: pit bug idd te gek voor woorden. Hoe kon dit door de quality control niet worden opgemerkt? Veel kleine bugs en zaken die niet kloppen...Niet 'des Codemasters' eigenlijk...

    Lijst met reeds ontdekte bugs geplukt van neogaf link.

    BUGS & ERRORS OFFLINE

    -Pitstop exiting hesitation (see targa thread for temporary solution) (ALL FORMATS)

    -Race results not portraying actual results (ALL FORMATS)

    -Tyre punctures occur far too frequent (ALL FORMATS)

    -AI blue flag issue, they get disqualified (ALL FORMATS)

    -AI Fuel: AI qualifying slower then race start (ALL FORMATS)

    -AI ghosting cars (ALL FORMATS)

    -AI erratic swerving (in race when heating tyres isnt necessary)(ALL FORMATS)

    -AI drivers not pitting at all in a race. (ALL FORMATS)

    -Sound delay on shifting (ALL FORMATS)

    -Split timing would be Usefull on screen. (ALL FORMATS)

    -Sector 3 times don't stay up, you can't ever see your sector 3 (ALL FORMATS)

    -Slight lag on controls of car (ALL FORMATS)

    -Camera bug in time trial when exiting and rentering session head/hands disaapears TBC (ALL FORMATS)

    -Tyre availability bug in practice sessions, e.g., no Primes available in P2 image (ALL FORMATS)

    -Cars not being serviced in the pits and just sitting there, causing user to reset race if teammate is stuck. TBC (ALL FORMATS)

    -Pit limiter auto on regardless of setting. (ALL FORMATS)

    -wet times too fast , almost identical to dry times !??! (ALL FORMATS)

    - too much grip in the rain (ALL FORMATS)

    - too much grip with Intermediate/full wets (ALL FORMATS)

    - live timer doesn't show personal best sector times (ALL FORMATS)

    - third soft/hard tyre set not available in qualifying (ALL FORMATS)

    - penalties given to player when ai hit you and also far too sensitive in certain forced situations (ALL FORMATS)

    -Freezing and locking up often (XBOX360)

    -Sustaining damage has no effect on performance on user or AI cars (ALL FORMATS)

    -Remove hidden anti spin mechanic car doesnt feel right (or give option on/off) (ALL FORMATS)

    -IN/OUT laps not counted in lap count for sessions (ALL FORMATS)

    -Users reporting Corrupt Save Data (ALL FORMATS)

    --THESE HAVE BEEN REPORTED THE MOST--

    Heb bovenstaande bugs dan niet allemaal meegemaakt, maar toch al enkele en dat in een paar uur tijd. Hopen dat CM dit snel rechtzet

    Moet wel zeggen dat de game me ietsje beter begint te bevallen...zal het dan toch gewenning zijn?
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2010
  18. Sobraine

    Sobraine F1 2010!! Need more?

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Tering, heb niet last van alle bovenstaande bugs, maar als dat allemaal zo is dan moet ik zeggen dat CM toch beetje teleurstellend werk heeft geleverd. Volgend jaar in de herkansing maar.
     
  19. Heilproeme

    Heilproeme Active Member

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    zal t morgen ns testen, mijn exemplaar ligt op t postkantoor:)
     
  20. kuchiki Byakuya

    kuchiki Byakuya Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    @ rivanov , je zegt dus dat je ook hebt, maar hij trekt dan weer bij? hoe bedoel je dan precies

    want bij mij begint die gewoon goed centraal in het midden de stuur in neutrale stand, maar hoe langer ik speel, hoe meer die naar links gaat in de neutrale stand.

    Het enige om het op te lossen is het spel uitzetten en opnieuw aandoen, dan begint die weer centraal, maar na eventjes spelen word die weer steeds erger naar links

    is mijn stuur nou kapot en moet ik die terug brengen of is dit een algemene bekende fenomeen van dit stuurtje
     

Deel Deze Pagina