[Halo Reach] Forge World

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door NeonovA, 13 sep 2010.

  1. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze map komt van Forgehub.com. Een van de betere 'water'levels om te spelen. Je hebt zelfs wat tunneltjes die onder water lopen. Een hele leuke map voor bijvoorbeeld infection. Download: http://www.bungie.net/Stats/Reach/FileDetails.aspx?fid=1482024&player=l Slicedbread l

    -----------------------------------------------------------------------------------

    After missing out on Halo 3's Forge completely I decided to hit Reach's hard and fast. Drainage is a map that I (gamertage = l slicedbread l) co-designed with my friend (gamertag = Yavimayaembrace).

    Quick overview:
    The original concept for the level was to do something unlike any level made so far and to push our luck. That combined with theory crafting while taking a shower lead to wanting to make a level inspired by sewers. From there my friend and I worked cooperatively in Forge at the same time, each working on a different end of the level independently, and hammered out what is now "Drainage" in approximately 9 hours. No previsualization was done.

    The level is completely asymmetrical and is very claustrophobic in nature. The most notable feature, and hopefully not an overbearing novelty, is that 90% of the level is submerged in water anywhere from ankle deep all the way up to your Spartan or Elite's neck. This can really provide some unique ways to stalk, camp and surprise your enemies. This also drastically affects how grenades are used.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    There is plenty in the level that was not mentioned in this description as I don't want to ruin all the fun, so please download this and give it a shot, we'd love to hear anything you have to say!
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2010
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Er zijn nog altijd geen custom maps te vinden he in Reach? Ik kijk bij forge world en zie alleen maar custom Game Types staan, niet map variants.

    EDIT---------------------

    Ik kijk elke keer bij forge world omdat ik niet wist je dat het via start scherm ook bij file browser kon komen, waar ook de armory zit. Nu vind ie tegen de 800 maps!!!!!!
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2010
  3. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar alleen te spelen tegen vrienden toch ?

    Ik vind het echt jammer dat er geen mogelijkheid is tot zoeken van Player Matches ....|:-

    Of is dat er wel .. ? ik heb de vraag hier al 2x gesteld maar nog steeds geen antwoord op gehad :mad:
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Nee ik denk dat dat helaas niet het geval is inderdaad. Je kunt alleen maar matchmaking dan doen, en dan worden de maps voor je gekozen. Ik zou niet weten hoe je deze maps met non-friends zou kunnen spelen. Maar opzich, ik heb plenty vrienden op Live die er vaak genoeg zijn, dus opzich is dat niet zo'n probleem. We zijn nu toch te druk bezig met gewoon lekker Bungie's maps te spelen.
     
  5. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    In Zealot heb je boven in de map een hele stuk zonder zwaartekracht. Kan je dit ook toevoegen op andere maps met Forge, lijkt me geniaal. 8)
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Volgens mij kan dat niet.. Zou ik wel jammer vinden. Ik vroeg me ook af of je de man cannon kunt instellen net als die bij Spire, dat je zo hoog omhoog geschoten wordt. Kan ook niet volgens mij.
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Is het mogelijk de Firefight maps te Forgen? Ik heb namelijk - al zeg ik het zelf - briljant idee, maar zie niet waar ik Firefight maps kan gebruiken in Forge!
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Je kunt alleen Forge World maps forgen
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Balen, zou tof zijn als dat kon. Als je dan ook kan instellen waar vijanden gedropt worden, kan je heel toffe scenario's in elkaar zetten! Ik wil verder niet klagen hoor, de MP van Halo: Reach is echt gigantisch uitgebreid! _O_
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    JA, dan kan je gewoon Nazi zombie achtige map maken en dat ruled dan zeg maar! :)
     
  12. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe je in race forge een race moet uitstippelen? Ik spawn wel op de goede plek, maar als je dan bij het eerste checkpoint komt is het al race over terwijl het aantal laps wel op 3 staat.

    Daarnaast lukt het me ook niet om de checkpoints te laten spawnen na elkaar

    EDIT: antwoord staat op het halo reach forum van bungie, ik had de verkeerde tag aan de marker gegeven
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2010
  13. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Toffe thread! Hier twee maps die ik gemaakt heb:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Map naam: Boring Action 0.21

    Gametypes:
    Slayer, Team Slayer,
    King of the Hill, Crazy King
    Creator: Netwin
    Aantal personen: 2-8
    Opmerkingen:
    Halo: CE Boarding Action inspired slayer map
    (v0.21: hills added for crazy king)

    Download pagina:
    http://www.bungie.net/Stats/Reach/FileShare.aspx?player=Netwin



    [​IMG]

    Map naam: My snake turned vicious

    Gametypes:
    Slayer, Team Slayer,
    King of the Hill, Headhunter
    Creator: Netwin
    Aantal personen: 4-8
    Opmerkingen:
    Als je van de slangen valt en vlak boven de grond bent wordt
    je naar boven geteleporteerd zodat je niet te pletter valt
    maar blijft vallen. Er is een hoge rots met een sniper rifle
    waar je tijdens je val op terecht kan komen. Als je op deze
    rots bent kan je de uitgaande teleporter blokkeren zodat iedereen
    die aan het vallen is vanaf dat moment op de grond te pletter valt.
    Bij King of the Hill is de rots met de sniper rifle in de hill.

    Download pagina:
    http://www.bungie.net/Stats/Reach/FileShare.aspx?player=Netwin
     
  14. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Okee, mijn eerste map is in grote lijnen af. Het is alleen een Invason map dus die is niet zo makkelijk te testen. Bij deze dus een oproep aan mensen die zin hebben om mijn map te testen. Hieronder een kleine preview.

    Fase 1

    De Spartans vallen aan en krijgen alleen active camo en een sniper. Ze moeten de Covenant basis in sluipen en daar één van de twee territories capturen. De Elites spawnen met evade en sword.

    [​IMG]

    Wanneer de Spartans de basis over hebben genomen verdwijnt de baricade naar de garage en begint fase 2.

    [​IMG]

    Fase 2

    De Spartans moeten de satelliet van de Covenant opblazen. Ze krijgen alle soorten Warthogs en wat mongooses en kunnen van één van deze een autobom maken. Het grootste deel van de gevechten vind plaats op de brug.

    [​IMG]

    De Elites krijgen voertuigen en wapens om ze tegen te houden.

    [​IMG]

    Fase 3

    In de laatste fase spawnen er banshees en falcons. Het is dan de bedoeling om de basis op de rots aan te vallen en de core te stelen. In het begin draait het vooral om gevechten in de lucht. Als de core eenmaal gestolen is verandert dat weer.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik ben tot nu toe wel blij met het resultaat. Zit veel afwisseling in de gameplay en ben benieuwd wat anderen ervan vinden :)
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2010
  15. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Misschien handig om even een downloadlink of je gamertag te plaatsen, zodat we hem kunnen downloaden:p
     
  16. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik moet eerst nog even alle spawns goed krijgen. Ik zal van de week even een download link posten. :)
     
  17. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet je wat nog handiger is:

    Halo Party :D

    Dus ik wil graag op zaterdag van 16:00 tot ong 21:00 of langer.
    We gaan steeds Own-Made Maps maken.(ik heb er best veel ;) )
    We wisselen soms ook af met Party Leaders zodat we ook variatie hebben

    Zaterdag vanaf 16:00
    Halo: Reach
    Om mee te doen mijn Gamertag toevoegen.
    Join ook de Party Chat.

    Flooden en praten wanneer het niet moet is kick.
    Er zijn veel mensen die de hele tijd praten en dat is best iritant!

    Nog vragen post/pm maar ;)
     
  18. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik wil best meedoen als er genoeg animo is:)
     
  19. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb al zowiezo 6 rl friends die meedoen ddus als er niemand van xbw komt(:mad:) of een paar dan kunnen we toch nog verder ;)
     
  20. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Final Run.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Mijn Invasion map en gametype staan op mijn fileshare. Weet nog niet zeker of de spawns helemaal goed zijn en moet misschien nog de respawn tijd van wapens wat aanpassen. Laat iig weten wat je ervan vind! Meer screenshots en uitleg staan hier.
     

Deel Deze Pagina