1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos / Wireless Xbox Live [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DiaL, 31 dec 2009.

  1. Pitgy

    Pitgy Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

    Ik heb afgelopen week een wireless network adapter gekocht. (de nieuwe 'N')
    De xbox staat boven in mijn kamer, en ik heb echt slechte verbinding. Als ik op xbox live een shooter speel loopt hij constant vast. Ik spring bijvoorbeeld over een hek en als ik neerkom dan sta ik er weer voor. Als ik uit een huis loop sta ik er ineens in. Als ik iemand zie lopen en ik wil schieten is hij inmiddels alweer ergens anders. Dit is echt super iritant.

    Ik dacht dat de oplossing misschien was dat ik de cd er nooit had ingestopt. Als ik die erin stop krijg ik Mixed Media CD. (auto-run staat aan) en er start niks op. Weet iemand misschien een oplossing of zal ik er gewoon mee moeten leven dat ik boven niet wireless kan gamen.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welke router hebje? Heb je een N-router? Meer info kan handig zijn? Je kan de router op een andere plaats zetten. Je geeft zelf aan dat je op zolder zit. Dat is vaak een lastige plek om te bereiken. Zeker als de router bijv. in een meter kast staat.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat Fardo ook gezegd welke router hebben jullie !

    Als er beneden ook normale G router staat dan zal je nooit het maximale uit de N-adapter kunnen halen.
     
  4. Pitgy

    Pitgy Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    We hebben een N router. Hij staat wel in een kast ik zal hem er eens bovenop zetten en dan weer proberen. Bedankt voor jullie hulp tot nu toe ;)

    EDIT: Ik heb de router nu uit de kast gezet en mijn xbox wat meer in de baan zegmaar en de verbinding is al een stuk beter :)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een draadloze router moet je ook nooit weg stoppen in een kast.
    Wil je hem toch graag uitzicht hebben kijk dan of er een extrene antenne verkrijgbaar is.
     
  6. Pitgy

    Pitgy Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij stond er opzich ook niet voor de volle 100% in, hij stond tegen de deur aan zegmaar en als ik de deur open deed haalde het niks uit.

    Nee, ik zit niet op zolder. Gewoon op de eerste verdieping maar volgende week ga ik wel naar zolder. Denken jullie dat ik dan nog steeds goede verbinding heb?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De kans dat je met een N-router beter ontvangst op zolder hebt is groter dan bij een G-router.
     
  8. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Help me is even jongens,

    Ik ga nu verhuizen en heb gelijk een 360 slim gekocht omdat m'n oude geen garantie meer had, volle harde schijf en dat soort dingen. Het WiFi in de 360 slim is dus een N neem ik aan of niet? Dus het beste WiFi op dit moment? Aangezien ik nu niet meer direct contact can maken met een ethernet kabel en ik dus door de muren moet nu.

    Verder ben ik wel bezorgd over het internet van m'n moeder. M'n vader heeft UPC waar ik met speedtest en dat soort dingen rond de 35 MB's download zat, maar het internet van ons mam (KPN.. :{) heeft maar 7 MB's download. Zal dit in combinatie met het feit dat ik nu WiFi moet gebruiken ervoor zorgen dat online gamen echt een nachtmerrie wordt?

    Laatste vraag! Als de WiFi in de slim voor N is, hoe kan ik dan weten of de router (denk het haast van niet.. ) ook N capabel is?

    Bedankt! :)
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja, als je ook een n-router hebt

    Als je een N-router hebt dan is het voldoende om te gamen, maar dan moet je geen andere dingen doen met pc's (downloaden, films streamen, etc)


    Type router op zoeken op internet
     
  10. FLA$}{

    FLA$}{ Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo.

    Ik zit me af te vragen of ik voor de g adapter moet gaan of de n. ik heb een wireless g router van netgear met een snelheid van 54mbps en mijn xbox zit op de zolder 2 verdiepingen hoger. is het beter als ik de goedkope g netwerk adapter koop of moet ik die duurdere n adapter kopen als ik fatsoenlijk wil gamen.
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als je slechts een G wireless router hebt heeft het (nog) geen nut om een N adapter te kopen. Het kan echter zijn dat deze ondertussen zijn uitverkocht en je een G adapter enkel nog online of tweedehands gaat kunnen vinden.

    Mocht je later overschakelen naar een wireless N router is het natuurlijk wel handig als je al de aangepaste adapter hebt, maar ook hier blijft een G adapter nog steeds z'n werk doen (enkel niet met verbeterde range/speed).

    Dus heb je nu toch al een goede ontvangst en een G router zou je evengoed de G adapter kunnen proberen kopen voor minder geld.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik zou toch direct voor de N adapter gaan .. je koopt eerder een andere router dan een nieuwe xbox adapter
     
  13. JuanF1

    JuanF1 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren heb ik mij een Xbox 360 Slim aangeschaft. Echter geraak ik niet op het draadloze thuisnetwerk.

    In de buurt is een onbeveiligd netwerk en daar kon ik wel op connecteren (gebruikt voor Xbox Live op te zetten). Maar de Xbox wil niet connecten op het eigen thuisnetwerk (tenzij via kabel).

    Onze wireless router is een "Linksys WRT54G". Deze is WPA beveiligd en beveiligd op MAC-adres (Xbox wireless MAC-adres reeds toegevoegd aan router-instellingen). Bij het zoeken naar netwerken toont hij ons thuisnetwerk, maar na het ingeven van de WPA-key connecteert hij niet.

    Gisteren hebben we ook geprobeerd om eens alle beveiliging van de router af te zetten, maar ook dat helpt niets...

    We hebben ook al geprobeerd de Xbox een statisch IP-adres te geven (buiten de range die hij normaal aan toestellen toewijst). Heb ook al met "Port-forwarding" geprobeerd, DMZ, etc... Maar al die mogelijkheden helpen niet...

    Weet iemand een oplossing?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    @JunanF1

    Voeg ook even het Wired Mac Adress toe aan lijst !!

    System Settings > Network Settings > Configure Network > Additional Settings > Alternate Mac Adress > Wired Mac Adress.
     
  15. JuanF1

    JuanF1 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt. Deze oplossing op zijn "Microsofts" blijkt wonderwel te werken. :thumbs:

    Ik blijf het echter vreemd vinden dat je een "Wired Mac Adress" moet toevoegen aan de "Wireless Mac Adresses" :9
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het maakt niet uit hoe ik de Xbox360 aansluit (utp of wifi) in het log-bestand van de router staat altijd het Wired Mac Adress.
     
  17. Kilian002

    Kilian002 Smell you later!

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Even en vraagje!

    Bij mij in huis hebben mijn broertje en ik allebei xbox live. Als wij beiden online gaan staat één van onze verbindingen op strict en de ander op moderate. Heb geen idee hoe ik dit moet oplossen en heb al een aantal dingen geprobeerd.

    Kan iemand mij helpen?
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Kan je even dit punt lezen van en aangeven wat je al geprobeerd hebt?
    Het zou eventueel van je setup kunnen afhangen, maar hoogstwaarschijnlijk ligt het aan je instellingen of routermodel.
     
  19. WeeGee

    WeeGee Active Member

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey medegamers,

    Ik ben inverband met een verhuizing tijdelijk aangewezen op mijn schoonouders.
    Deze hebben een KPN experia box sx552.

    Ik zit vrij ver (schat meter of 10 hemelsbreed)van deze verbinding vandaan maar kan met een linksys accespoint (wat oudere wap54ag via de normale experia UTP aansluiting) wel redelijk bereik (wisselend tussen uitstekend/goed) boven krijgen.
    Daarmee kan je prima internetten en werkt mijn laptopje prima.

    Nu wil ik graag xboxlive werkend krijgen maar ik heb geen wireless adaptertje en denk zelf dat een G adapter te weinig constant bereik heeft en daardoor absoluut niet betrouwbaar is. Ook vind ik het vervelend om mijn schoonouders een nieuwe router in de maag te splitsen voor mijn gamingneeds.

    Daarom wilde ik graag op de bestaande experia router via UTP een accespoint of bridge aansluiten en die zo naar boven laten knallen en boven overpakken op mijn xbox en/of laptop.
    Voordeel is dat de router in een verlengd stuk van het huis staat en ik dus meer door buitenlucht/raam moet dan beton e.d. dus denk dat ik redelijk weinig signaal verlies heb op deze manier.Voor de duidelijkheid ,als ik uit het zolderraam kijk kan ik de router zien staan achter het glas.

    Ik heb net een Netgear 5GHz Wireless-N HD Gaming kunnen proberen voor 5 minuten en dat lijkt te werken maar ik lees verschillende dingen over zulke setjes en ben benieuwd wat in jullie ogen de beste oplossing is.

    Super bedankt alvast !
     
  20. Buddha

    Buddha Ohm Mani Padme Hum

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een modem + draadloos router in 1, welke goed werkt en makkelijk in te stellen is voor LIVE?

    Mijn huidige modem+ draadloos router in 1 is een drama en schijnt niet of heel moeilijk in te stellen voor LIVE.

    Alvast bedankt.
     

Deel Deze Pagina