1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Wel WEP, geen WPA(2) (Xbox Slim)

Discussie in 'Games' gestart door Hyra, 21 sep 2010.

  1. Hyra

    Hyra Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemorgen,

    Heb een kleine 1,5 dag gegoogled en op forums gezocht, maar kom niet aan de oplossing.

    Heb mijn wireless router vervangen door een Sitecom WL-322. In de rest v/h netwerk geen enkel probleem.

    Maar dan de Xbox.

    Ik kan WEL verbinden als ik de Security uit zet, of als ik deze op WEP zet, maar als ik hem op WPA (TKIP), WPA2 (AES) of WPA2 (Mixed) zet dan wil de Xbox Slim niet verbinden. Hij ziet hem wel, maar wil gewoon niet verbinden.

    Instellingen van de router:
    Merk: Sitecom WL-322
    Band: 20hz
    Mode: 802.11 N (ook a, g, b, a/g, a/g/n geprobeerd)
    Channel: 10
    Security: (zie boven)

    Xbox: wifi via interne adapter

    Ik zit er nu over te denken om de Security helemaal uit te zetten, Mode op N te zetten en dan maar de Xbox op MAC adres toe te voegen, maar dat is natuurlijk verre van ideaal.

    Iemand ideeen?
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maak eens eigen simpele WPA2 aan van 6 cijfers (123456).
    En probeer of de Xbox360 dan wel verbinding wil maken.
     
  3. Hyra

    Hyra Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Had de factory instellingen maar weer eens erbij genomen.

    Standaard staat hij dan in WPA2 (AES) mode met een simpele key. Maar ook daarmee wil hij niet verbinden.

    Is er overigens een andere manier om de Xbox te laten verbinden met je netwerk anders dan "Network selecteren" -> "WPA2 passphrase invoeren" en 5 minuten naar het scherm staren om te zien of hij hem pakt?
     
  4. Hyra

    Hyra Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok het is "opgelost".

    Als ik WPA -> WPA (TKIP) kies, en hem op G-only zet dan wil de xbox wel verbinden.

    Ik zal er maar van uit gaan dat de Xbox geen WPA2 ondersteunt (interne wifi).
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb mijn draadloze router even ingesteld op WPA2 , maar ik kan zonder problemen verbinding maken.
     
  6. Hyra

    Hyra Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Raar. Via de interne wifi in de xbox slim?

    Ik merkte trouwens dat ik ook geen verbinding kreeg toen ik op WPA stond en Channel op 3 had gezet. Toen ik Channel 10 koos ging het wel prima.

    (Beide "lege" channels, voor zover dat kan in Amsterdam ;)

    Wellicht dat het dus een "combinatie" van dingen is.

    Aan de andere kant, ben nu prima verbonden via WPA met goed signaal .. dus wil niet al teveel meer klooien.

    Bedankt voor de morele ondersteuning! :)
     
  7. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je mij ook misschien helpen ?

    Heb ook zo een Sitecom WL- 366 300n router gekocht maar het lukt mij maar niet te connecten. Heb het aan de verkoper gevraagd en hij zei dat de xbox360 wel wpa 2 ondersteund maar het vaak niet herkend. Dus heb ik hem op WPA TKIP gezet maar dan lukt het mij zelfs niet om via de pc te verbinden met de router. Heb bijna van alles geprobeerd maar het wilt maar niet lukken ( channels verwisseld, wachtwoord veranderd) :mad:.
     

Deel Deze Pagina