1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Enslaved

Discussie in 'Games' gestart door Vegetom, 10 sep 2009.

  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ben niet 100% zeker maar ik denk dat het er op staat (nummer 14 als ik me goed herinner). Zal het straks nog eens nagaan.

    Denk dat het gewoon een promo stunt is om wat meer te kunnen verkopen, ze moeten nu tenslotte concurreren tegen de 2de hands markt en de buitenlands markt. En waarom I am Legend? Mijn gok is de setting: Enslaved = post-apocalyptische wereld overgroeid door door de natuur met mechs erin; I am Legend = post-apocalyptische wereld overgroeid door de natuur met mutants erin :+.

    Heb het alternatieve al een tijd geleden gezien, is ook gewoon te vinden op youtube ;). Vind het niet beter of slechter dan het gewoon, het is gewoon anders.

    Het grootste verschil is dat de PS3 geen v-sync heeft waardoor je daar zeer veel last hebt van tearing. Ook heeft de 360 versie een iets beter performance en iets betere graphics (eigenlijk alleen iets beter motion-blur), maar die 2 punten zijn eigenlijk verwaarloosbaar.

    Ben zelf wel benieuwd hoe zit met de pre-rendered tussen filmpjes, hier delft de 360 bijna altijd het onderspit wegens de beperkte opslagecapaciteit van de DVD (zie FFXIII). In de demo was hier geen verschil, maar het is dan ook maar een demo die niet direct last van beperkte opslagcapaciteit.
     
  2. da_ruub

    da_ruub Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    320
    ik denk dat ik dan toch maar voor de 360 versie ga, bedankt voor de info iig. :thumbs:
     
  3. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0

    Verstandige zet....Op youtube staan enkele filmpjes waardoor je ziet dat de framerate op de ps3 beduidend lager ligt dan de 360 versie.

    De game ziet er goed uit....heeft wel de typische kwalen van de Unreal 3 engine ( oa wat texture pop up ).

    Enige waar ik aan moet wennen:
    - camera erg dicht op de actie
    - controls lijken last te hebben van input leg
    - monkey kan niet springen waar jij dat wil....zo sta je letterlijk voor aap :+ als je van een platform wil springen en dan niet gaat...nogal weird.

    Sfeer van de game, mo-cap en voiceacting briljant_O_
     
  4. Steadyrabby

    Steadyrabby ***

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Net klaar met chapter 8, hij gaat lekker. :thumbs:

    Wat ik af en toe nog wel eens vergeet is dat Trip bepaalde jumps niet kan halen. Dan moet Monkey haar omhoog gooien,
    en ja hoor kan Monkey weer een andere route zoeken:p.
     
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb de knoop doorgehakt en toch voor deze gekozen ipv C:LoS. De nadelen in de C:LoS thread gaven de doorslag. Die koop ik nog wel een keer low price ergens ...

    Morgen deze binnen. Helaas pas zondag tijd :eek:
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik wacht nog steeds op beide titels. Eind volgende week verwacht ik ze in de brievenbus. :)
     
  7. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Gister ook gekocht:) ben benieuwd naar de game, maar ik heb voorlopig ook weinig tijd en wil nog wat dingen halen in Reach. Dus zal wel ergens volgende week beginnen :+

    Trouwens ook voor deze gekozen ipv Castlevania.
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Digital Foundry face-off

    360 heeft betere framerate en iets beter motion-blur en schaduw terwijl de PS3 minder last heeft van trage texture streaming (zie ME1 voor een extreem voorbeeld).
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    "For its part, the Xbox 360 has its own plus points - generally higher frame-rates, lower levels of screen-tear, and a minor range of subtle graphical boosts. You also get Dolby Digital 5.1 as standard with the 360 version - oddly, the PS3 game only supports uncompressed LPCM 5.1 over the HDMI port, so no surround sound if you have your console attached to the amp with Toslink. Bizarre, frankly. "

    Inderdaad bizar, geen Dolby Digital 5.1 ondersteuning op de ps3. Dat zie je niet vaak meer.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    maar heb je dat nadeel ook als je hem op de 360 HDD installeerd?

    :mad: Ik heb mn ps3 via Toslink aangesloten, hoop niet dat dit een trend word
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Yep:

    Maar het installeren op de HDD heeft wel zijn voordelen:
    Dus als je de game op de HDD installeert heb je tussen in minder van die kleine laadtijden in de levels zelfs (zoals je het Halo soms ook had) en de laadtijden in het algemeen zijn ook gewoon beter.


    Voorkeur van DF gaat nog wel naar de 360 versie om dat performance belangrijker is dan dat occasioneel streaming probleem (dat in de PS3 versie ook nog zeer lichtjes aanwezig is).
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Tijdens de PS3 demo viel mij het al op dat mijn receiver gewoon stereo pakte en niet DD. Kwalijke zaak zeg, heel erg. Want qua geluid maakt dit zoooooo'n verschil uit niet normaal.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    eeeh wtf?! geen dd via optical? dat is toch niet te verdedigen?
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Gister eindelijk de demo gedaan; dit wordt toch wel een must buy.
    Alleen niet meteen.
    Heb er nu het geld niet voor, dus het zal moeten wachten....(net als Mafia 2:F:)
     
  15. Steadyrabby

    Steadyrabby ***

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik snap eigenlijk nooit wat mensen nog met die dingen moeten nu we het internet hebben. Ik weet nog goed dat ik vroeger ten tijde van de SNES enkel een guide kon gebruiken of kon bellen naar de Nintendo hotline (ja, dat heb ik ooit gedaan :+). Toen was het inderdaad superhandig, maar nu kun je alles sneller en net zo goed, zo niet beter, op het net vinden.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik heb er deze gen 3 geprobeerd: ME, GTA en Oblivion. Alleen die van Oblivion wel eens gebruikt. Nooit weer dus
     
  18. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er misschien wel 15 liggen. Gebruik ze zelden tijdens een game, maar vooral om nog eens (na ) te genieten van het artwork etc.

    Sommige zijn al verdomde zeldzaam. 1e druk van HALO 1 guide, Metroid Prime guide, zijn toch al verdomd duur als je ze nu moet aanschaffen.

    Mooiste guides vind ik persoonlijk van Piggyback: MGS4 is echt een parel van een guide.

    Kortom: je hebt er eigenlijk geen flikker aan ( in veel gevallen, want je kunt niet gamen met guide op schoot ), maar ik vind het heerlijk om erin te lezen.



    OT: Enslaved bevalt prima!! Brute combat en een mooi verhaal. Toch een soort road movie gevoel. Meest ben ik nog onder de indruk van de kleurrijke en soms echt prachtige graphics. Die maken die game echt uniek! Fok dat gedoe met bruin, groen en geel....Enslaved is kleurrijk en vet!;)
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Dat is de enige guide die ik heb, de Special Edition versie that is. Maar die is gewoon zo awesome dat je die niet kon negeren.
     
  20. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah...die heb ik ook. Echt een prachtige guide._O_
    Jammer dat Piggyback weinig guides uitbrengt. Brady is dan toch een stukkie minder.

    Snap ook niet echt dat Bungie voor Brady heeft gekozen bij het maken van de Reach guide...HALO 2 en 3 guide waren ook van Piggyback en ik vond ze beter/mooier
     

Deel Deze Pagina