1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. lausie007

    lausie007 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb pas geleden de KPN Eperia Box aangesloten.
    Het is de nieuwste versie, namelijk de 'Arcadyan ARV7519' met
    Firmware Version:01.01.108

    Ik heb nu problemen met NAT op mijn Xbox360, hij is namelijk strict of moderate, terwijl hij open zou moeten zijn.
    Ik heb via het menu 'DATA', dan NAT bij Port Mapping een aantal poorten geopend die nodig zijn om je NAT te openen. Dit zijn voor de Xbox360 TCP/UDP 3074 , TCP/UDP 53 , TCP 80 en UDP 88. Zie http://yfrog.com/morouter1j , [​IMG]

    Maar dit heeft niet geholpen.
    Kan sommige mensen niet joinen en kan hierdoor niet optimaal gamen.
    Heb al een beetje op het internet gezocht, maar omdat dit model nog heel nieuw is nog bijna niks geen dingen kunnen vinden als walktroughs of dergelijken.

    Heeft iemand hier misschien ook problemen mee en eventueel oplossingen?
     
  2. Mac Chickgun

    Mac Chickgun Active Member

    Berichten:
    452
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb hetzelfde probleem maar ik heb het gewoon maar toegegeven dat mijn NAT strict blijft...is rot maar ik kan in ieder geval nog wel aardig wat mensen joinen....schijnt een common probleem te zijn met de experia box helaas :mad:
     
  3. lausie007

    lausie007 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopen dat er binnenkort wat meer hulp beschikbaar komt en dat we het als nog kunnen verhelpen.
     
  4. Platvoet

    Platvoet Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook een Thomson 787v en heb net zoals jullie ook problemen met dit nutteloos ding. Heb eerst OPEN NAT gehad maar dit veranderde opeens naar STRICT. Nu heb ik weer alle poorten open gezet, Dynamic IPadres en UPNP enabeld en toegewezen aan mijn Laptop, aangezien de XBOX (door draadloos netwerk?) er niet tussen staat. Toch geeft de XBOX bv. op Halo Reach aan dat ik STRICT NAT heb. Ik begin er nu langsamerhand schijtziek van te worden dat ik mensen niet kan joinen etc. Nu was ik aan denken of een rechtstreekse kabel meer zin heeft? Of misschien een andere router, maar welke Thomson dan omdat Pa niet van provider wil veranderen?
     
  5. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    En de afbeelding van tausie, dat is een soort van control panel?
    Waar vind ik die? Zo niet eens weten waar ik instellingen van m'n router zou kunnen aanpassen...
     
  6. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Wat me een beetje opvalt in dit forum is dat een hoop mensen lopen te klagen over de experiabox dat ze met nat strict zitten of moderate en dit terwijl de klagers simpel een paar pagina's terug kunnen gaan om hier de antwoorden weg te halen....
    Die Arcadyan is overigens nieuw voor mij, maar de modellen hier voor zijn geloof ik al meerdere malen genoemt en hier zijn ook al meerdere oplossingen voor genoemt (mede door mij zelf!).
    En ja de experiabox is in vergelijk met andere routers en k*t ding! maar je nat op open krijgen is niet een hele grote issue
     
  7. Foeki

    Foeki Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een probleem met de Experiabox, maar deze is anders dan een strict NAT. Die kan ik ondertussen wel fixen. Het probleem is als volgt:

    De xbox heeft een lange tijd prima met de draadloze xbox router gewerkt en doet dat nog steeds. Echter als ik een Cat-5 kabel wil gebruiken (van de xbox direct na de KPN Experiabox 780W) krijg ik een melding dat de MTU minstens 1364 moet zijn. Deze stond op 1500. Ik heb hem veranderd na 1364 en 1365, beide kreeg ik nog steeds dezelfde melding.

    Ik heb gehoord dat hier mensen rondlopen met verstand van zaken wat betreft de xbox en verbinding. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb de Experia na elke wijziging ook opnieuw opgestart ??
    Dat is namelijk heel belangrijk want anders laat hij de nieuwe instelling niet !!

    Even het modem ±30 seconden van de spanning halen !!
     
  9. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    heb ook experia box van KPN online werkt het wel goed na upnp aangezet te hebben, poorten zijn open.. MAARRR.. Als ik updates download draadloos gaat het super langzaam. Met kabel doe ik er 1 min over en draadloos 30 min? hoe kan dit? zelfde probleem op PC

    Kan dit aan WPA2 liggen? dat ik hier WEP van moet maken?
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2010
  10. Pax

    Pax Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraag van een totale NOOB.

    Maar heb sinds kort een xbox en maak al een tijd gebruik van ADSL via zo'n draadloze experia router. Het moet toch mogelijk zijn om via een kabel mijn xbox aan te sluiten? Ik heb wel een kabel achterin de model/router en in de de xbox maar kan het maar niet voor elkaar krijgen? Als ik inlog op router via laptop word de xbox ook niet weergegeven?
     
  11. JohandeJong94

    JohandeJong94 Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey allemaal,
    Ik zit te denken om zo'n wireless adapter om XBOX Live te spelen op mijn XBOX.
    We hebben beneden zo'n KPN Experia Box, kan ik dan met die adapter online?
    Trouwens heb ik ook een computer boven met draadloos internet Lyksys Cisco, maar daarmee kan je niet online ofwel?
     
  12. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb een nieuwe xbox gekocht met wifi erop omdat ik geen kabel kan trekken naar mijn xbox. in het nieuwe huis hebben we dus ook experia box, ik heb poorten wel open door upnp aan te zetten maar ik heb hele slechte verbinding, vaak 1 of 2 streepjes... waar kan dit aan liggen? security is WPA/WPA2. Dit maakt niets uit neem ik aan? verder heb ik channel op 9 gezet ipv automatisch. Waar dient dit voor?

    [​IMG]

    zo zien mijn instellingen wireless eruit.. goed zo?
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  13. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Nu doet hij het ;)
     
  14. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    Wpa/wpa2 is dus geen probleem?
     
  15. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Je plaatje deed het niet, en dat heb ik 'opgelost':+
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    LET de komende weken goed op !!!

    KPN stopt met een aantal abonnementen en gaat deze omzetten naar het Internetbellen abonnement !!
    Dat betekend dat de modems worden geupdate en geschikt gemaakt zal worden voor de nieuwe internetsnelheden !

    Mijn ouders kreeg vorige week een brief dat hun abonnement vanaf 25 November gewijzigd gaat worden.
     
  17. TheEreaser

    TheEreaser Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik ga het dus maar weer proberen met de experia box.

    Ik heb mijn UPNP aangezet en de poorten niet open gezet. Halo reach geeft nog steeds aan dat mijn NAT op Closed staat. Ik neem aan dat ze strict bedoelen.

    Ik ga het nu proberen met de poorten open en UPNP uit

    Edit: Nogmaals de router instelling terug gezet op Fabriek, UPNP aangezet en alles op automatisch en het werkt. Nu nog maar zien of hij het doet met draadloos

    Edit2: Te vroeg gejuiched. Nu disconnect hij om de 2-3 minuten. Alles weer op manual gezet op hoop van zege

    Edit3: Werkt ook al niet. Nu heb ik geen problemen meer met mijn NAT en dan heb ik problemen met het vinden van de xbox live servers :confused: Weet iemand of het misschien verstandiger is om een kabel naar mijn kamer te trekken?
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2010
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Krijg je na de test geen melding , dan is de NAT Open !

    Disconnecten kan ook veroorzaakt doordat de Xbox360 eventjes de verbinding verliest met de Experia.
    Wat je nog proberen is door handmatig het uitzendkanaal (Broadcast) te veranderen naar kanaal 1.

    Ik merk dat veel draadloze netwerken hier in de buurt uitzenden op kanaal 6 of kanaal 11.
    Daarom heb ik maar voor kanaal 1 gekozen !

    Werkt het nog steeds niet dan is UTP of Homeplugs (netwerk via stopconact) de enige oplossing.

    Heb je geen andere tv direct in de buurt van de Experia ?
     
  19. TheEreaser

    TheEreaser Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had de tv bij ons van zolder gehaald, die word niet zo vaak gebruikt. En die had ik in de gang neergezet (waar onze meterkast en dus de router is).

    Bij de test krijg ik nu bij de laatste check, tussen internet en xbox live, dat het ICMP is mislukt en soms dat hij geen verbinding kan maken met de xbox live servers.

    En wat houd UTP of homeplugs verder precies in? en wat moet ik daarvoor verder doen? Lijkt me wel een goede oplossing aangezien live wel werkt als hij direct op het modem is aangesloten
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    UTP = Ethernet = RJ-45 = standaard 8 polige netwerkkabel.

    Met Homeplugs maak je een netwerk via het stopcontact.
    Je maakt altijd gebruik van minimaal 2 Homeplugs.
    Je sluit de 1e aan op de modem/router via een utp-kabel en druk de Homeplug in het stopcontact.
    De 2e Homeplug sluit je aan de op de Xbox360 via een utp-kabel en drukt volgens deze ook in het stopcontact ( bijv op zolder ).

    De Homeplugs maken dan een verbinding via de elektrische kabels in huis !
    Een 2 set van 2 Homeplugs beginnen vanaf € 50.
     

Deel Deze Pagina