[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij misschien vertellen waarom ik met mijn Sitecom wl-341 (300n) alleen de poorten van mijn PC open kan zetten? Als ik de statische ip invoer van mijn 360 gebeurt er niks. Zie ik iets over het hoofd?
     
  2. gizmozz

    gizmozz Bierdoos

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    1
    Eindelijk heb ik mijn NAT open kunnen krijgen met mijn KPN Experiabox (Siemens Gigaset SX 551)! Na veel gedoe met het openen van poorten, Upnp aanzetten en bellen met KPN is het dan toch gelukt!

    Het is mij gelukt met de optie Exposed Host. Het is mij gelukt zoals het hier beschreven staat.

    http://basdegroot.eu/index.php/home/artikel/17/Open-NAT-op-Siemens-Experiabox-KPN-en-Xbox-live-/

    Het "MAC adres" kan je via het netwerk menu van de XBox vinden. Het "gewenste IP adres" dat ik heb invoerd is het adres dat hij weergeeft als ik de xbox automatisch hier na laat zoeken. Mijn firewall van de router staat uit (hij noemt dat die eventueel ook open kan blijven). Na dat ik de instellingen had gedaan heb ik mijn router en xbox 5 min uitgezet. Daarna weer aanzetten en verbinden. Een open NAT als gevolg.

    Ik ben nu net nog even door mijn settings heen gelopen. Ik zie dat ik UPnP nog steeds aan heb staan. Ook de poorten die ik geopend heb (zoals genoemd in de startpost) heb ik aan staan. Het conflicteert dus niet bij mij icm de exposed host. Ik heb echter nog niet geprobeerd om te kijken wat die doet als ik UPnP en de poorten uit heb staan. Ook moet ik het nog proberen met de firewall uit. Maar het werkt nu eindelijk dus ik laat het even zoals het is.

    Hopelijk hebben andere Experiabox gebruiker hier wat aan mochten die dit nog niet geprobeerd hebben. Ik ben zelf heel lang aan het zoeken geweest voor de oplossing. Ik lees dat er onder anderen ook veel problemen zijn met deze box. Dus succes!
     
  3. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Volg het filmpje wat ik je via pm gestuurt heb...
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.584
    Heb een raar probleempje. Wil mn NAT van Moderate op Open zetten, maar als ik mijn ip adres intik in de adresbar gebeurt er niks, i.e. hij vind niks! Hoe kan ik anders mijn poorten openzetten?

    Edit: ik zit er nu in. Ports staan open, UPnP is enabled.. Nog steeds Moderate. Iemand?
    Heb een Sitecom Wireless 300N...

    Edit2:
    Is dat het? Ik heb UPnP aanstaan en ports geforward. Is dat echt een probleem?
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja dat kan zeker een probleem zijn.

    Heb je net nog settings aan zitten passen of stonden ze allebei al aan?

    Indien dat laatste het geval is zou ik de specifieke portforwarding wegehalen , dus alleen Upnp aan laten staan.

    Dan de router even herstarten en even een connection test doen op de xbox
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.584
    Ok vreemd, probeer ik dat nog wel.
    Alleen wat betekend Moderate precies?
    Open en Closed begrijp ik nog, maar waarom kan je NAT moderate zijn?
     
  7. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Hè,

    Ik heb een extra Xbox 360 boven op mijn slaapkamer staan, nu wil ik mijn gamertag eropzetten zodat ik ook online kan gamen, dan kan ik tog gewoon Recover gamertag doen?

    En kan dat wel op 2 xboxen mijn gamertag? Of kan je dan alleen online gamen als er 1 xbox uit staat? Of op 1 Xbox mijn gamertag niet ingelogt is
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.584
    Nog steeds Moderate...
    Hoe los ik dit op?
    Ik kan alle games goed spelen behalve PES... Echt kut dit want ik weet niet waar het aan ligt.
     
  9. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus geprobeerd om mijn gamertag boven op mijn andere Xbox te recoveren, dat lukt alleen als ik naar beneden ga er op mijn xbox wil lukt niet, zegt ie dat ie op een andere Xbox ingelogt ook al staat die andere Xbox uit?

    Iemand weet hoe dit wel kan?
     
  10. FreakinDell

    FreakinDell Reflex Prime

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja,dit is inderdaad erg lastig.
    Ik heb zelf ook altijd 2 xboxen in het gebruik en vroeger was het gewoon even accountje op een memorycardje zetten en je kon op beide xboxen spelen.
    Nu heb ik er een slim bij en nu is het afgelopen aangezien die geen memoryslot heeft.
    Nu zou je denken dan maar op een usbstickje zetten maar dat kan volgens mij niet met je oude xbox of zit ik er nu langs?
     
  11. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geprobeerd om met een USB stick mijn gamerprofiel de kopiëren maar dat lukt niet.... Lukt wel maar dan zet ie de gamerprofiel op de USB stick en gaat ie van de HDD af :confused:.

    Iemand????
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.584
    [​IMG]

    Weet iemand wat ik waar precies bij DMZ moet invullen?
     
  13. Barriesjaan

    Barriesjaan Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ook dit werkt niet, ik kende het filmpje al... :mad:

    Werkte dit bij jou wel bij de Zyxel 2602HW-D1A?
     
  14. Buddha

    Buddha Ohm Mani Padme Hum

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Opgelost: Een Linksys modem/router gekocht, supermakkelijk is te stellen en werkt geweldig :)
     
  15. Buddha

    Buddha Ohm Mani Padme Hum

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Je Xbox een Statisch IP geven (als ie nu op automatic staat, dit nummer handmatig invullen in de xbox), dit kan in het netwerk gedeelte van het dashboard.

    Dit vaste ip nummer in vullen bij DMZ en router instellingen opslaan en resetten (paar min van stroom af)

    Voorbeeld:

    Staat nu IPadres: 192.168.1.102 in xbox op automatisch, vul dit nummer in als manueel (subnetmask en gateway blijven hetzelfde). Vul de laatse 3 cijfers in je router bij DMZ.

    Succes :)
     
  16. Barriesjaan

    Barriesjaan Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de linksys achter je Zyxel gezet of je zyxel volledig weggehaald? Als het probleem met een 2e router erachter opgelost kan worden ga ik dat ook proberen. Als de zyxel weg moet, wordt het lastiger. Die wil mijn vader eigenlijk niet weghalen|:-
     
  17. Buddha

    Buddha Ohm Mani Padme Hum

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Zyxel totaal weggehaald en een Linksys WAG160N geplaatst. Kost € 80,- bij Alternate.

    Succes met je vader ompraten ;)
     
  18. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn NAT poort staat momenteel op Moderate. Zou graag willen dat hij op Open komt.

    Heb dit al eens eerder gedaan alleen ik kom nu niet meer in mijn router? Is toch standaart 192.168.1.1 of 192.168.0.1.

    Bij beide kom ik er niet in, iemand anders nog een idee hoe het moet ? Zou graag wat minder lag willen hebben en met andere mensen gamen.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.584
    192.168.2.1 proberen? :p
    Doe anders Run, CMD, ipconfig en je weet je IP.
     
  20. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat in ipconfig /all staat heb ik ook al geprobeerd. Krijg niks.
     

Deel Deze Pagina