Dixons, doen ze moeilijk met omruilen van de Xbox?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door TorLux, 6 mei 2003.

  1. TorLux

    TorLux Nerd with a Gun

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    goedenavond,

    doet Dixons moeilijk met het terugbrengen van een Xbox voor een andere??

    volgende de nederlandse wet, kan ik altijd mijn geld terug krijgen, echter wil ik die LE (en dus niet mijn geld terug), alleen dan wel met een GOEDE drive....

    iemand ervaringen met Dixons? en vooral ook: met andere filialen, dan waar je hem gekocht heb?

    ik zit nog ruim binnen de 8 dagen ;)
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ze doen er wel aan, maar niet met jouw reden. Want je wil de LE hebben. Nou dat doen ze niet. Tenzij er iets kapot aan is, maar dan krijg je nog steeds een gelijke xbox terug.
     
  3. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten denk ik wel, tenminste als er iets aan mankeerd. Maar eh de service van Microsoft zelf is ook erg goed, anders kun je daar natuurlijk altijd nog heen bellen.
     
  4. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Betekent het dat je Drive niet werkt?Dan valt het onder de garantie denk ik.Mischien moet je Darkwingduck van dit forum even Pm'en,hij werkt namelijk bij Dixons(is geen geheime info toch?:+)
     
  5. Flupke

    Flupke Terug van weggeweest

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb goede ervaringen met dixons. Ik koop er al m'n hardware.
    Mijn xbox was ook kapot, en ze hadden voor mij naar het bedrijf gebeld die je xbox maakt [ben alleen ff de naam van dat bedrijf vergeten] Ik kreeg m'n xbox dus weer een paar dagen later terug, maar hij ging weer kapot. En toen heeft dixons voor alles gezorgt. Nu werkt ie perfect!
     
  6. TorLux

    TorLux Nerd with a Gun

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    ho wacht....

    misschien tikte ik het niet goed....

    ik heb momenteel 2 Xboxen.....

    een zwarte, en sinds gisteren een groene :p

    die zwarte wil ik echter doorschuiven naar een goede vriend van mij, zodat ik straks alleen nog de groene heb...

    echter, die zwarte heeft een samsung drive....en is dus goed, en leest alles......

    die groene echter, heeft philips, en die is a) langzamer (ja dit merk je, heb vergeleken met mijn andere Xbox), en is b) minder goed in het lezen van verschillende formaten......

    kortom, ik heb een groene, en die wil ik terugbrengen, omdat ie niet aan de verwachting voldoet.......... ik heb het liefst een andere LE (groen) terug, maar dan wel met Samsung drive......

    als die niet aanwezig is bij Dixons, wil ik gewoon mijn geld terug (en over dit laatste zullen ze niet moeilijk doen).....


    edit: die zwarte die ik heb, is trouwens ook binnen 7 dagen na aankoop stuk gegaan (drive wilde steeds minder en minder lezen)........ die had ook een Philips drive, dus wat dat betreft, heb ik het ook al helemaal niet op een philips drive in mijn Xbox.....
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2003
  7. whoehaha

    whoehaha Wazupa

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    ik werk er bij ons is het omruil garantie.
     
  8. TorLux

    TorLux Nerd with a Gun

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, thanks...dat wilde ik even weten....

    tot morgen, als je precies bij de vestiging werkt, waar ik heen ga ;)
     
  9. focus

    focus Dr. Evil

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft :+
     
  10. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij bestaat er in Nederland nog altijd een wet, die consumenten de mogelijkheid geeft om binnen een bepaalde termijn een koop ongedaan te make als het product niet bevalt.

    Of geldt, dat alleen voor zaken, die je online bestelt?
     
  11. hattrickrulez

    hattrickrulez FootballFreestyler

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, als ik het goed begrijp wil je de LE xbox ipv de normale xbox en dan ook nog met een goede drive:confused:
    dat lijkt me een beetje moeilijk gaan want er is dus in principe niks kapot aan je xbox dus ik geef je weinig kans
     
  12. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Dixons, doen ze moeilijk met omruilen van de Xbox?

    lijkt mij ook, maar zoals iemand al hiervoor zei
    ( zie Dschadir ) klopt volgens mij ook
     
  13. TorLux

    TorLux Nerd with a Gun

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals ik al door kreeg, had niet iedereen begrepen wat ik bedoelde..... vandaar dus dat ik een paar replies hoger meer uitleg geef... ;)

    ik heb het over de Xbox LE die ik terug wilde brengen...

    het is echter gelukt......

    dus thanks voor alle info..... (heb gewoon mijn geld terug gekregen.........) de andere LE boxen bij dixons waren namelijk van dezelfde datum, en dus zelfde productie lijn, en dus ook met een philips drive uitgerust.......

    gisteren ook nog even gezocht naar info....en naast het feit dat philips meer moeite heeft met het lezen van diverse formaten, is ie ook nog eens langzamer..... dat heb ik dus effe getest.....

    (had hier gisteren dus 2 Xboxen staan. 1 met Samsung drive, en 1 met Philips drive(de LE dus)....)....

    DOA3 in de Samsung...alles vloeiend......

    DOA3 in de philips: schokken...als je je tegenstander bijvoorbeeld uit het raam trapt (of van de heuvel af), dan moet ie effe beeld versnellen..... de philips gaat dan als een gek laden...het beeld blijft ongeveer 3 seconden stil staan, en dan gaat ie weer verder....... de samsung had dit niet.......
    (heb het meerdere keren geprobereerd, om uit te sluiten, dat de samsung alle belangrijke dingen al van HD deed, en de philips niet)

    dit is niet alleen mijn test geweest, maar er is veel meer over te vinden op het net....... samsung drives zijn beduidend beter en sneller in een Xbox... er is 1 nadeel aan de samsung (voor mij niet, maar het kan belangrijk zijn(sterker nog, de philips heeft soms moeite met DVD-): de samsung heeft in het algemeen iets meer moeite met het DVD+ formaat (maar niet alle op de een of andere manier).,.......

    maar goed...ik ga zoeken naar een LE met samsung, ik weet dat ze erzijn....echter ik weet niet waar.....

    in ieder geval laat ik in de winkel voortaan wel effe de stroom er op zetten om de lade open te gooien...daaran kan je namelijk afleiden welke drive erin zit, zonder hem eerst aanteschaffen......
     
  14. Turismo

    Turismo Christie!

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Word heeeel moeiliijk hoor, meeste winkels hebben er maar 2 namelijk.
    Ik werk zelf bij dixons en wou ook de LE, maar ikzelf heb in december speciaal een xbox gekocht met de samsungdrive, van de 15 xboxes die we toen hadden staan hadden er maar 2 een samsungdrive.
    Jammergenoeg hebben de 2 xboxs LE's allebei een philipsdrive en zijn geproduceerd in februari 2003.
    Ik denk dus dat t een hopeloze zaak is hoor.
    De samsung drives kwamen heel eventjes in een periode voor (denk december2002), omdat philips niet kon leveren opdat moment, en volgens mij willen ze niet meer thompson hebben door die problemen, MS heeft toen bij samsung aangeklopt om tijdelijk toch xboxes te kunnen maken.

    Ikzelf wacht wel weer totdat er een kleinere minder luidruchtige enz enz. xbox is. ik hou tot die tijd toch lekker me xbox met samsungdrive :)
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2003
  15. TorLux

    TorLux Nerd with a Gun

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm.....misschien moet ik dan toch maar afzien van die LE Xbox.....

    ik ga ook wel wachten op de 1.5...... :p
     
  16. Supreme

    Supreme Code 47

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet je of er een Philips of een Samsung drive in je Xbox zit?

    Ik ging gister bij een vriend onze Xboxen linken, en toen zag ik bij hem dat het klepje heel anders was (waar de CD in moet), bij hem was hij helemaal dicht en bij mij zitten er allemaal gaten in, ronde gaten enzo... heeft dat ermee te maken?

    Die van hem is gekocht in December 2002 en die van mij in Mei 2003...
     
  17. Turismo

    Turismo Christie!

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
  18. AgentOOZ

    AgentOOZ Wanted

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten we je heb zoveel dagen om hem omteruilen.
    omruilen betekend gewoon dat je er iets anders voor wil ze zeggen het zelf
     
  19. Zexy.Poo.Maker

    Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben geen keuze, maar moeten hem terugnemen (als je hem ruilt binnen 8 dagen). Het is een service van Dixons. ;)
     
  20. PeaCock

    PeaCock Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Bart Smit deden ze ook een beetje moeilijk, maar was ook een paar sec optijd! Shenmeu 2 voor Kung Fu Chaos geruild...
     

Deel Deze Pagina