1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HARD-DISK van X-BOX is onhandig!! Nintendo heeft iets VEEL beters!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door !!LUKE!!, 29 sep 2001.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    je hoeft tenminsten niet als je een Xbox koopt nog een memory card te kopen om te kunnen saven. Bij de GCN moet dat wel als je je game wilt opslaan. Xbox is gewoon handig dat je 2 opties hebt. Of saven op de HD of je saved op de memory card. Deze kan je dan gebruiken om files mee te nemen naar een ander die ze dan weer op zijn/haar Xbox HD kan opslaan en zo niet 50 mem cards nodig heeft.
     
  2. !LUKE!

    !LUKE! Guest

    PAK AAN!!!!!!!!

    Dit is wat IGN zegt..

    Bonuses of the SD card over built in hard drives.

    The SD cards are not just for save functions but act as a mini hard-drive. Nintendo represenatives state that the SD cards will double as the possibilities of the rewritable 64 DD. So features like making levels in F-Zero or downloading new Bots and levels for PD0 are very feesible indeed. The one thing it doesnt do is stream data to make faster loading times but as you can see Gamecube doesnt need that feature. And with the constant growth of the SD cards and continued drop in price, pretty soon late 2002 early 2003 1gig cards will be quite affordable. Within the next 3 years 4 gigabyte cards will be avaible for market also.

    So storage size and space is not a problem for you can buy as many SD cards as you like instead of being limited to as certain hardrive amount the entire consoles life span. The BEST feature of the SD card is its portability. So when you create a level or your custom animal forest world on the SD card you can easily transfer the information to ANY gamecube over your friends house or otherwise. The hardrives will not be transferrable at all from console to console. Many people over look the benefits of the portable hardrive like SD cards. Still not to mention its universal uses as a viable and portable MP3 medium.

    bron: http://cube.ign.com/news/36552.html
     
  3. !LUKE!

    !LUKE! Guest

    Maar Ugamer.. Op de Memory Cards kan je maar weinig zetten..
    Op SD-cards VEEEEEEEEELLLLL MEEEEERR!!!!! En je kan het in andere apparaten gebruiken..
     
  4. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Alleen ik vraag me dan af he.
    Stel je saved een game op je sd card. Dan denk je van hee ik gaan ffies een paar foto's nemen met me digicam. Doet je sd card erin. Herkent ie dan ook de savegame. Ik bedoel dus heeft ie door dat die ruimte al "bezet" is. Zometeen saved die je foto's over je savegame. Ik weet niet of het zo is maar dat lijkt me erg onhandig.
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    die HD wordt ook gebruikt om levels te laden etc
     
  6. !LUKE!

    !LUKE! Guest

    Daar kan je de SD card ook voor gebruiken.. Bijvoorbeeld levels die je in THPS3 hebt gemaakt met de editor kan je dus op de SD-card saven.. En dan ook nog bij iemand ANDERS opladen.. Dan kunnen je vrienden dus ook van JOUW levels genieten, en overzetten op HUN SD-CARD!! zo volgende argument wouteR
    En het lijkt me wel dat je foto's en save-games er op kan doen..
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    wat ik bedoel : Halo Levels worden geleidelijk op de HD geladen, en dan in het geheugen, snappie? dus niet levels die je zelf hebt gemaakt..
     
  8. !LUKE!

    !LUKE! Guest

    Ohhh zo bedoel je.. Wat is daarvan het voordeel dan??
    Snellere laadtijden?
    Ik heb al bij een filmpje van Luigi's Mansion en van Wave Race gezien dat de laadtijden extreem kort zijn..
     
  9. !LUKE!

    !LUKE! Guest

    Is natuurlijk wel HEEL VEEL relaxeder he.. als je wel 3 seconden minder hoeft te wachten..
    En wat nou als je HD vol is?? Dan heb je een probleem.. Dan kan je nog heel lang gaan wachten..
     
  10. !LUKE!

    !LUKE! Guest

    EN je moet eerst alles uploaden naar de HD zelf.. Dat zijn wachttijden op zichzelf al..
     
  11. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    bijvoorbeeld bij halo heb je enorm grote levels, die level wordt dan gedeeltelijk geladen in het ram geheugen, de rest op de HD, en dan wordt zo vanaf de HD weer geleidelijk de troep in het ram gegoten als je naar een andere kant van het level gaat
     
  12. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Als die figuren bij M$ gewoon een veel snellere RAM hadden gebruikt was dat helemaal niet nodig geweest. Een nadelen van een hardrive is dat er van die patches komen, de makers raffelen het spel effe af om de deadline te halen, en dan moet je achteraf nog alle patches gaan afhalen van het ‘internet’ (want de X-box kan ook online, maar dat wisten jullie al).

    Verder wordt een harddrive trager wanneer ie steeds voller wordt, dus zal je er ingame ook last van gaan krijgen (in het begin niet, maar later wel).

    Bij mijn weten ken ik geen hardeschijf die eens in de zoveel tijd niet gedeframenteerd zou moet worden, hoi, hoi, hoi, krijg je ineens tijdens het spelen een bericht, dat je schijf nodig aan een defragmentatie beurt toe is.......

    En je krijgt ook nog op de speldoos "systeem-eisen", met minimaal 500MB hardeschijf ruimte voor de swapfiles. Je zal maar net te kort hebben..... Koop je het spel dan wel of niet.....??
    En een nieuwe of extra harde schijf erin zetten... kan dat??

    Hardeschijven zijn kwetsbaar, het kwetsbaarste onderdeel van de hele console/pc. Zo'n ding gaat het minst lang mee, korter dan een gemiddelde levensduur van een console (5 jaar), zeker als je elke dag dat ding gebruikt... En hoor ik daar iemand al het woord 'crashen' roepen...?

    Wat gebeurt er als je de console zomaar ineens uitzet (en dat doe je nou juist zo vaak met een console, effe uitzetten en ander spel erin, en spelen maar weer), de swapfiles van tijdens het spelen zitten er dan nog op. Dan moet er een schijfcontrole worden gedaan, anders raak je gedeeltes van je hardeschijf onbruikbaar..... “Wat zei je,” Blauwscherm???” Misschien wordt dat wel een groen scherm bij de X-box, afwisseling moet er wezen nietwaar?

    De eerste spellen zul je nog wel niet hoeven te installeren... maar zodra de makers nog wat uit de machine probeert te persen, krijg je van die installatie procedures vooraf....En dat in tegenstelling tot het gewoon meer tijd besteden aan het programmeren en met zo weinig mogelijk zoveel mogelijk eruit te halen.

    Dit klinkt allemaal een beetje pc achtig, en je koopt toch juist een console om van dat soort geklier te wezen....

    SD-cards raken ook een keer vol natuurlijk, maar daar staan alleen maar save-games op of zelf gemaakte levels. Die vreten niet zoveel geheugen, dus kan je er lang mee doen.. En als ie vol is, koop je gewoon simpel een nieuwe.
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    MS is echt niet dom, en die zijn echt uit op een console, voor games, en niet op een apparaat waar je shit op moe tinstaleren, ga jij een spel ontwikkelen dat je moet installeren op de hd van de xbox krijg jij gewoon geen rechten van MS om dat spel op de xbox uit te brengen, klaar. ook is MS tegen patches en heeft ze volgens mij ook verboden..

    Als die figuren bij M$ gewoon een veel snellere RAM hadden gebruikt was dat helemaal niet nodig geweest

    de HD is gewoon een extraatje en niet een 2e soort van ram gebeuren
    En je krijgt ook nog op de speldoos "systeem-eisen", met minimaal 500MB hardeschijf ruimte voor de swapfiles. Je zal maar net te kort hebben..... Koop je het spel dan wel of niet.....??

    dat is dus sowieso dikke bull
     
  14. wateenkloteding

    wateenkloteding Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    gezeik

    Ik weet niet wat iedereen nou zo zeurt hoor over die grote van de xbox en de groote van de memorycards(hoewel die klein genoeg zijn)
    niet zeuren maar gamen=( =( =( ]:- ]:- 8) 8) :mad: :mad: :mad:
     
  15. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry WouteR, maar ik dacht dat je zo'n hekel had aan schelden en niet beargumenteerde uitspraken??? Vertel me dan ook wat er zo :r aan is.

    En de rest blijft zoiezo staan:

     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2001
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    dat van die systeemeisen vind ik dikke bull, dat zou je net zo goed ook kunnen krijgen bij die SD cards, je had bij sommige DC games (volgens mij een een american football game) dat een savestuk 175 'blocks' besloeg, 200 blocks was het maxiumum van de officiele memcards, dit kan je ook bij de NGC krijgen
     
  17. Bill Gates

    Bill Gates Now known as Vegeta

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je de Xbox ook eerst afsluiten? Of kan je net als bij een echte console ook gewoon 'spel eruit pleuren en op de uit-knop te drukken. Of krijg je dan een blauw schrem of een ander interessant kleurtje? Zit er ook een CTRL-ALT-DEL knop bij? Of is die exlusief, dus moet je die los kopen voor honderd piek? of zit die ik een special Xbox premium pakket? :D :D :D :D
     
  18. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    maar dan koop je gewoon een nieuwe......

    en kijk voor de rest van de problemen even twee posts naar boven
     
  19. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1

    ]:-
     
  20. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm..Weet niet meer wie het zei maar hij zei dat je beter af was bij de Xbox omdat je daar de memcard niet bij moetk open want je hebt toch de HDD...

    Dan vraag ik me af...De HDD kost geld, is inbegrepen bij prijs van XBox, kun je niet veranderen
    Gamecube: SD kaart kost geld, kun je kiezen: duur of goedkoop, niet inbegrepen bij prijs-->Gamecubeprijs veranderbaar...En ja, dat wordt herkend door de digicam of Gamecube..ik hoop zelfs dat je je pics op je tv kun bekijken via je gamecube...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina