X box op 12 Volt

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door moonshine, 22 apr 2003.

  1. Atmoz

    Atmoz TECHNO !!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    116
    Het ligt aan een aantal factoren. De meeste UPSsen geven idd ook geen zuivere sinus. Maar wel een zuiver signaal omdat ze gemaakt zijn om JUIST met PC's enzo te werken. Zo'n camping omvorm ding is niet gemaakt om met gevoelige apparatuur te werken maar meestal om magnetron/lamp/frituur/andere campingzooi mee te voeden. En daar maakt het al helemaal niets uit. Maar m'n pa zegt dat het allebei goed gaat, dus eigenlijk mag dat geen probleem zijn hoor ik net ;)

    De duurdere uitvoeringen van UPSsen hebben wel een bijna perfect uitgangssignaal. Maarja die zijn wat te groot/duur.
     
  2. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    kun je me dat even uitleggen, ik ben niet zo slim.
    dus een slechte sinus kan een zuiver signaal opleveren?

    kan niet wachten op antwoord :)
     
  3. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    En dat gaat allemaal in je gare panda? (of wat heb je).

    Als ik samen met je rijd mag ik niet harder als 110 omdat dat ding het niet trekt en nu ga je allemaal die shit inbouwen hahaha :D
     
  4. gaming4ever

    gaming4ever bla bla bla

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraagt me af wat jullie doen de hele dag....
     
  5. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    He Atmoz in wat voor auto heb je dit allemaal ingebouwd....
    En wederom petje af hoor, tering, hoe krijg je het elke keer voor elkaar om zoiets prachtigs te bedenken...
     
  6. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds ik deze topic heb gelezen erg veel respect voor Mr atmoz ;) *geeft applaus*
     
  7. Atmoz

    Atmoz TECHNO !!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    116
    Ja, ik weet het ook niet precies. In ieder geval: een UPS geeft een "beter" signaal dan zo'n bokkiewokkie omvormer. Is toch ook logisch...


    Ja hoor, natuurlijk ik ga dit allemaal in de auto van mam inbouwen (is trouwens geen Panda, maar een Alto). Duh, natuurlijk niet he. Dat ding loop nog geen 100 meer :)

    Ik heb sinds deze week een eigen auto. Een Golfje ;)
    Hier komt alles in. Zodra het klaar is post ik wel pics ofzo.
     
  8. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    dan moet je wel oppassen dat ze je pc'tje niet uit de auto jatten. ik weet dat er veel mensen zijn die grijpgraage handjes hebben en zo even dat autootje met dat pc'tje willen jatten. ik zal er mee oppassen iig
     
  9. Atmoz

    Atmoz TECHNO !!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    116
    Ja, daar heb je gelijk in. Maar omdat ik niet vies ben van wat klussen/hobby-en komt er natuurlijk ook een zelf gemaakt alarm in he ;) Met alle benodigde functies....

    :+
     
  10. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    rofl, jij maakt een "air force one" voor op de weg :D
     
  11. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    een "bokkiewokkie" omvormer (goede kwaliteit) kost het vijfvoudige (of meer) van een ups. dus waarom logisch?
     
  12. Atmoz

    Atmoz TECHNO !!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    116
    Wat kost een UPS dan? Ik dacht dat die dingen erg duur waren?

    Zo'n omvormer bevat geen accu, en werkt daarom meteen op de spanning van de accu. Maar omdat de accu meteen aan de dynamo van de auto hangt kan die ook wat ruis veroorzaken. (of je moet het goed filteren).

    Maarja hoe dan ook: ik wil alleen maar zeggen dat een UPS en een autoaccu beter is om je xbox op aan te sluiten dan een omvormer.
     
  13. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    ieder zijn mening. maar ik was benieuwd naar het "hoe" en "waarom" van jou mening.
    een heleboel mensen weten niet dat b.v. omvormers gebruikt worden op schepen (groot en klein) voor b.v. verlichting computersystemen, radar enz. dus uitermate geschikt voor een simpele pc.

    een ups kost vanaf 100 euro (denk ik)
     
  14. Atmoz

    Atmoz TECHNO !!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    116
    Ja er zullen idd zeker omvormers zijn die geen problemen opleveren, maar je moet altijd rekening houden met het feit dat de xbox uit kan vallen als je de auto start. Maar dit kun je waarschijnlijk (zeker bij bepaalde types) oplossen met een dikke condensator.

    Ik ben in ieder geval blij dat ik niet teveel problemen heb met mijn config ;) :)
     
  15. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    laat je nog even weten wat voor elco je daarvoor gebruikt. ik wil wel eens weten welke elco een spanningsval van 12v naar +/- 4v voor een 2 seconden kan opvangen. startmotor maakt soort van kortsluiting, vandaar dat alles in de auto even dimt/uitgaat.

    waarom maak je geen gebruik van relais in combinatie met accu's in de ups, als de motor uit is of start worden de interne accu's gebruikt, bij draaiende motor de auto accu. zo kan je accu nooit perongeluk leeglopen en krijg je geen spannings pieken en dalen rechtstreeks op de elektronica van de ups.
     
  16. Atmoz

    Atmoz TECHNO !!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    116
    Ik ben nu niet thuis, maar ik meen dat het een 68000nF is. 36 volt ofzo. En dat idee met die accu's had ik ook, maarja als het niet nodig is....
     
  17. The Doctor

    The Doctor I KILL SROTAREDOM

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook al heb je de motor lopen zul je toch je dynamo en accu moeten checken, deze kunnen namelijk een bepaald vermogen aan en als je daar boven komt helpt de motor laten draaien niet meer.
     
  18. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Komaan je weet toch dat:

    - De batterij opgeladen wordt terwijl je rijdt.
    - Dat de stroom als de motor draait van je dynamo komt

    ps: er zijn nog vele grotere stroomverbruikers die in elke auto aanwezig zijn dan een PC en een paar schermpjes hoor.... denk maar aan je achteruit verwarming, airco,.... Je weet zeker niet hoeveel stroom een motor van een auto levert! Je kan er een heel huishouden of meer van voorzien!
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2003
  19. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    uhh, jah ik weet dat de accu word opgeladen als de auto rijd, maar ik bedoel: een accu levert 12 volt a ?? Ampere, een apperaat werkt met Watt (een formule U=I*R) dus

    U= 12
    R= Watt apperaat (zeg maar 200 W)
    I= (ik weet zo niet hoeveel Ampere een accu heeft)

    12=I*200
    I= 200/12
    I= 16,66..........7

    dus als je apperatuur aansluit dat een totaal heeft van 200 W dan moet de accu 16,7 Ampere leveren. (maar ik weet niet hoeveel hij levert)

    p.s. misschien is de formule wel verkeert, heb het vrij lang niet meer gehad. Als dit fout is, sorry daarvoor. Maar ik hoop dat je het snapt.
     
  20. The Doctor

    The Doctor I KILL SROTAREDOM

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ook overdrijven!

    Per auto is het vermogen van de dynamo en accu verschillend.
    Je moet het zo zien : meer electronica aan boord (el. ramen, climate control) hoe hoger het vermogen.
    : hoe zwaarder de motor ( V6 V8 W8 V10 W12 enz.) hoe hoger het vermogen.

    ps. als je een zwaardere accu gebruikt kijk dan ook even na of je dynamo het dan nog aan kan.
     

Deel Deze Pagina