Gamen aan een bureau?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door 5tefan, 26 okt 2010.

1. 5tefan

5tefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allen!

Ik zit met een twijfel..
    Op het moment staat mijn xbox aangesloten op een 40 inch 100hz full hd met 6ms response tijd en een contrast ratio van 50.000:1 (Samsung LE-A656).
    Als ik ga gamen zit ik een kleine 2 meter voor het scherm en dit speelt fijn in mijn beleving.

Nu ga ik mijn plek om te gamen verhuizen, aangezien ik sinds kort samenwoon en dus niet altijd maar naar hartelust de tv in kan nemen om te gamen.
    De ruimte waar ik heen ga verhuizen is beperkt (1.60 breed en 2.60 lang) ik zit eraan te denken om:

Optie 1;
    Een vogel vloerstandaard met een 26 of 32 inch scherm te plaatsen met daar dan op ong 1 meter afstand een fatboy of comfortabele stoel te zetten.

Optie 2;
    Een bureau, kamerbreed, aan het einde van deze ruimte te plaatsen met daarop een samsung syncmaster 2770fh deze heeft maar 1ms. Hierbij dan een comfortabele luxe bureaustoel, ( aanraders welkom, tot 300 euro...)

Nu staat optie 2 me meer aan, maar twijfel ik enorm of gamen vanuit een bureaustoel wel fijn kan zijn? Hoewel ik nu game vanaf een eetkamerstoel die na een uur of anderhalf echt niet meer fijn aan de billetjes voelt maar alsnog blijf ik zitten...

Ervaringsdeskundigen? Ben ook bang dat het terugstappen op een kleiner scherm niet gaat bevallen.

Als men dit toch leest en misschien nog scherm aanraders heeft, 26/27 of 32 inch...graag! Tot 400 euro wil ik eraan uitgeven.
    Zelf heb ik dus de samsung syncmaster 2770fh en de acer s273i (led) in mijn gedachten. Meer gefocused op computermonitoren wegens de lage ms, wat nooit kwaad kan natuurlijk..
    Als ik voor een 32 inch ga dan kan ik niet zo kieskeurig zijn aangezien ik maar tot uiterlijk 400 euro budget aan een scherm wil uitgeven, 2ehands MAG.
    Ik heb al in de mediamarkt gekeken en kwa mijn te verwachten kijkafstand voor de tv gehangen, het leek me dat 26/27inch fijner keek maar dit is natuurlijk anders kijken dan dat ik echt zit te gamen...

In het kort,

Vraag #1. Optie 1 of 2 kwa set up?
    Vraag #2. Gamen vanuit een bureaustoel fijn?
    Vraag #3. Terugstappen op een kleiner scherm maar ook kijkafstand verkleinen, plan om uit te voeren of om op te passen?
    Vraag #4. Advies op aanschaf monitor/tv? (26 tot 32 inch)

Als er mensen dit allemaal gelezen hebben, hartstikke bedankt alvast! :D

Laatst bewerkt: 26 okt 2010
  2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik ben zelf een optie 2 gebruiker. Game op een bureaustoel met 24" monitor, zit er max. een meter vanaf. Maar ik gebruik mijn (Game)PC er ook op dus heb een 2-in-1 oplossing. Werkt prima, ben er aan gewend :).

Edit: Bespaar zeker niet op een bureaustoel en ga naar een meubel/kantoor winkel waar je gewoon op de stoelen kan zitten. Er zijn namelijk enorme kut stoelen maar ook enorm relaxte stoelen :).

Pics:

Laatst bewerkt: 26 okt 2010
  3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    #1 Ik zou absoluut voor optie 1 gaan. Enige nadeel van die optie is dat je met optie 2 er ook nog een werkplek/studeerplek van kunt maken en met optie 2 het echt alleen voor games kunt gebruiken (of als je iets wilt zien op tv dan je vriendin :+)

#2 Ik had vroeger toen ik nog veel op de PC speelde geen problemen met gamen in een bureaustoel maar dan zit je vaak voorover met je handen op het toetsenbord/muis. Met een controller lijkt me minder. Ik zou als ik de keuze had tussen een bureaustoel of een lazy boy niet lang na hoeven denken :+

#3 Ik denk dat je wanneer je +/- anderhalve meter van het scherm af kunt zitten je prima een 32 inch LCD kunt nemen. Kleiner vind ik toch echt minder leuk spelen.

#4 Voor dat formaat tv's raad ik eigenlijk altijd aan om eens de range van Samsung van die grootte te bekijken. Ik heb er zelf 1 gehad en het speelt prima. De prisj kwaliteit verhouding is bij dat formaat tv's bij Samsung altijd dik in orde heb ik het idee

4. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    966
    Ik heb zelf lange tijd gegamed op een 24inch full hd pc scherm. Vanachter mijn bureau op een hele fijne leren bureau stoel. Dat is echt prima.

Ik vindt zelfs dat je wat meer de game in wordt "gezogen" als je op een klein scherm, dichterbij, gamed dan op'een groot scherm, veraf. Ik zit nu op een 42inch Philips, prachtig beeld hoor, maar een bureau set-up werkt echt prima!

5. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Klopt, met een bureausetup kun je prima gamen. Ik zit nu op een 50" plasma, maar tijdens de verbouwing op mijn 27" monitor met hoofdtelefoon. Ging prima, uitstekend beeld en je zat inderdaad wat dichter op het scherm en voor je gevoel wat meer in de game.
    Heb Red Dead Redemption er met veel plezier op uitgespeeld. Ikea heeft trouwens heerlijke stoelen die zowel als bureaustoel als relaxstoel gebruikt kunnen worden, ik gebruik deze zelf ook al 3 jaar naar volle tevredenheid!

6. 5tefan

5tefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste, hartstikke bedankt voor de reacties, keep em coming! :)
    Tweede, ik zie 2 reacties van mensen die vroegah ook op een monitor hebben gegamed maar nu op een groot scherm gamen. Zou je het als een uitdaging/marteling zien mocht je nu weer achter de monitor moeten gaan gamen?

Op het moment denk ik voor de bureausetup te gaan, net even gegamed op de eetkamerstoel en daarbij gelet op hoe ik zit, denk dat een bureaustoel zonder armleuningen wel een must zal zijn.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.649
    Ik ben juist naar de console overgestapt zodat ik niet meer van een bureaustoel hoef te gamen.. Gewoon lekker vanuit je bed/luie stoel, dat is voor mij de essentie van console gaming.

8. 5tefan

5tefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    '
    \
    Ik hoor dat wel vaker, maar ik denk dat ik mezelf een 'actieve" gamer kan noemen..
    Als ik al game vanaf de bank dan zit ik op het puntje van de bank, ipv lui achterover.. vanaf bed gamen vind ik al helemaaaaaal niks! 8)

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.649
    Klopt, maar er zit een essentieel verschil tussen op het puntje van de bank en het puntje van de bureaustoel ;).

10. ---Diablo---

---Diablo--- Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf heb de Xbox naast mijn bureau op een ladeblok staan. De Xbox is aangesloten op een 24 inch beeldscherm en ik game dus gewoon van achter mijn bureau. Gaat prima en is absoluut niet vervelend. Een groot scherm is natuurlijk ook mooi, maar zoals iemand hier al zei word je door een wat kleiner scherm en omdat je er dicht op zit wat meer in de game ''gezogen''.

11. Rubinioow

Rubinioow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier sluit ik mij echt bij aan.
    Ik zit zelf op 3 verschillende plekken te gamen.
    Op een barkruk als ik lekker dichtbij wil zitten.
    Op een luie stoel als ik lui wil spelen.
    Op de bank als er vrienden op bezoek zijn.

12. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    966
    Ik zou het geen enkel probleem vinden om terug te gaan naar het kleine scherm. Meer detail omdat je er dichterop zit.

Ik had overigens een bureaustoel met leuningen, werkte prima!

13. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Met armleuningen kan ook heerlijk zijn! Lekker steun voor je armen terwijl je je controller vasthoudt. :)

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja man, je moet juist mét armleuningen, dat is relaxed. En dan kan je lekker achterover hangen in je bureaustoel :)

15. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Zit er wel fcking nice uit man:thumbs:

16. johnnybt

johnnybt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik game zowel met de PS3 als de Xbox op een full HD TV van 24" die ik in een kast heb staan... dat werkt echt prima. Ik mertk echter wel met schietspellen dat een vriend van mij sneller iets ziet. of dat nou komt door de kleine TV of door hemzelf dat weet ik niet :)

vooral "spannende" games zijn juist perfect in kleine ruimte. koptelefoon op en gaan met die banaan

17. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    vanaf n 40 inch hdtv met luie stoel/bankstel terug naar n 24 inch monitor met bureaustoel???
    Nevernooit dat ik dat deed!

Vroeger veel gegamed op n bureaustoel achter n bureau en daarboven n 30 inch lcd hdtv op ooghoogte, maar ik ben blij dat ik nu lekker op n bankje kan zitten.
    Ikzelf heb n aparte kamee omgebouwd tot gameroom en zo heeft mn vrouw geen last van me (meer andersom haha!).

18. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb sinds kort (september) een nieuwe kamer en heb daar dus mijn game-kamer van gemaakt.

Bureau in elkaar gezet met een 32 Inch LED tv aan de muur gehangen. Het is een tv/console/pc monitor in 1 . Een hele lekkere bureaustoel gekocht met armleuningen en dat je lekker achterover kan hangen, ik moet alleen nog een voetensteun kopen en dan zit ik nog heerlijker

19. 5tefan

5tefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klaar met mijn gamehok!

Het is een bureau geworden met 32inch full hd tv, daarbij een heerlijk luxe bureaustoel die duurder was als de tv:p..zit op minder dan een meter van de tv af en het speelt gewoon top. De stoel zit ook heerlijk!
    Ben enorm blij met mijn keuze. Dank jullie allemaal voor de reacties in dit topique!

20. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    pics or it didn't happen !!

Deel Deze Pagina