De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar je moet wel goed vergelijken en kijken wat je het beste uitkomt. Kan zijn, goedkoop is duurkoop
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    3de van de wereld? Damn. Echt heel goed, man :)

    Die verbetering die je zag bij mij, was geen verbetering trouwens. In die potjes waarin jij ook zat, ging het juist ontzettend slecht met mij. Zelfs 1 potje dat ik negatief eindigde met 5 kills maar zelf 7x dood(!) Geen idee meer wanneer dat voor het laatst was.

    Toen ik de eerste potjes deed toen ik de TV net had, speelde ik gewoon mijn eigen spel, en dat ging prima, maar 'savonds toen jij in die potjes zat, was ik iets te overmoedig geworden, en was de tegenpartij ook veel beter, dus dat ging niet best. Ik deed opeens 'domme' dingen zoals een beetje in de jeep scheuren enzo... 8)

    Later ben ik toen gequit na die potjes met/tegen jou, en even een nieuwe groep opgezocht, en toen ging het al weer een stuk beter. Deed ik weer een beetje mijn eigen ding enzo...

    Over die drop-outs: ben nog even op zoek naar extra HDMI-kabeltjes, die ergens moeten liggen hier in huis, maar was vandaag de hele dag weg dus ik zoek morgen wel weer even verder. Moet ook even nieuwe firmware erop zetten die wellicht het probleem oplost, en heb ook nog geen andere HDMI-poorten geprobeerd.

    Ach, ik heb hem sinds vrijdag, dus ik heb nog even tijd om het te proberen om op te lossen, en als het niet lukt dan kan ik altijd nog omruilen voor een nieuwe.

    Qua beeldkwaliteit ben ik in ieder geval vrij tevreden. TV heb ik nog niet geprobeerd enzo, maar met games een hele verbetering. Ik zit nu ook allemaal games uit te proberen die ik eerst liet liggen omdat ik wou wachten op die HDTV, zoals GRID en Shadow Complex enzo :) En vooral Street Fighter 4 vond ik er schitterend uitzien.

    Momenteel het contrast en de brightness wat omlaag gezet, dus nu is het wel iets minder mooi als toen ik hem eerst aansloot, maar zodra straks de inspeelperiode voorbij is zoek ik wel even alle goede settings op en kan er weer wat meer kleur bij enzo... :)

    Ik ben in ieder geval redelijk blij dat ik zolang gewacht heb, want nu een prima TV voor maar 300 euro, terwijl mijn originele budget op ong. 1000 euro lag.
     
  3. dead eyes

    dead eyes Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
  5. jasperav

    jasperav Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik heb vandaag een HD tv gekocht (eigenlijk 2), maar nu ik mijn kabel (oude xbox 360) heb aangesloten (5 componenten, op hdtv stand) en de xbox heb opgestart heeft het hele beeld een gele gloed. Ik speel PES en het nederlands elftal heeft gelige shirts. Weet iemand waar dit aan ligt?
     
  7. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk heb je of de rode audio RCA omgedraaid voor de rode video tulp of je heb blauw en groen verkeerd om zitten.
     
  8. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    daar moet je je niet zo blind op staren op die Hz. Was met de oude beeldbuizen erg belangrijk, met de nieuwe LCD/LED/Plasma schermpjes niet echt.
    En ja je kan er FullHD op kijken.
     
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hey guys,

    Ik ben al een tijdje opzoek naar een 50" plasma/LCD scherm
    Nu zie ik dat de LG50PK350 plasma 579,- kost.

    Maar ik vroeg me af of dit wel een goed scherm is?
    Vind het toch wel goedkoop voor een 50" fullhd tv.

    Of leef ik nog teveel in het verleden en zijn deze tv,s nu eenmaal zo afgeprijsd?
     
  10. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.466
    Leuk Bevonden:
    884
    Minpunt voor mij zou zijn dat hij slechts 2 HDMI poorten heeft (echter dit kan je makkelijk opvangen door een HDMI hub aan te schaffen).

    Ik zou wel even langs een winkel gaan om te kijken hoe hij de kleuren weergeeft...(vooral zwart).

    Sommige user-reviews (niet altijd even betrouwbaar natuurlijk) waarschuwen wel voor inbrandigsgevoeligheid, om dit op te lossen dien je het contrast wat lager te zetten.
     
  11. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal!

    Op het moment speel ik op een 40inch full hd tv van samsung..noodgedwongen moet ik verplaatsen naar de bijkeuken (vrouwen...!) dus heb ik wat advies nodig.

    Ik zoek een monitor 26/27 inch is denk ik genoeg...puur en alleen voor te gamen.

    Eisen.

    Full hd (liefst 1920x1080 echt zodat het klopt..)
    Audio passthrough (aansluiting sennheiser hoofdtelefoon)
    HDMI aansluiting.

    Budget; 400 euro

    Zelf heb ik dus de samsung syncmaster 2770fh en de acer s273i (led) in mijn gedachten. Meer gefocused op computermonitoren wegens de lage ms, wat nooit kwaad kan natuurlijk..
    Overigens hangt mijn keuze nu richting de acer omdat die op papier een beter contrast heeft door de led techniek..

    De keuze van maat heb ik gebaseerd op een uur rondhangen in de mediamarkt, hangend voor 26/27 en 32 inch schermen. Ik denk dat 32 te druk is op een afstand van +-1.5 meter.
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Inmiddels ook andere HDMI-kabels geprobeerd, en andere poorten, en die geven hetzelfde probleem, namelijk audio drop-outs.

    Zowel de 360 alswel de PS3 geven die drop-outs.

    UPC-box sinds zojuist aangesloten via HDMI, maar het probleem daar nog niet geconstateerd... dus dat hou ik nog even in de gaten.

    edit: geluid valt ook weg bij TV/UPC

    Wel heel vreemd allemaal, en jammer, want wil de TV niet omruilen.
    Moet nog proberen of het met het installeren van nieuwe firmware valt op te lossen.

    Wel is het TV-signaal erg zwak en dus blokkerig, dus waarschijnlijk moet ik op zoek naar een signaalversterker!? Iemand enig idee?
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2010
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    op 1,5 meter is 32 juist ideaal!!
    Ik heb altijd op 1 meter, 1.25 meter max gespeeld op een 32 HD-ready tv.
    zou lekker voor 32" gaan. aan het budget zal het iig niet liggen.
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Inderdaad, kleiner dan 32" zijn ik sowieso niet gaan.
     
  15. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Mocht je heel toevallig in de buurt van Heerhugowaard (Noord-Holland) wonen?! Die zijn net open en hebben hele goede aanbiedingen deze weken. Heb zelf een 32" Full HD LG gekocht voor 300 euro :)
     
  16. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Een nog betere aanbieding bij de Saturn Heerhugowaard is de Samsung 40C550 voor €441 of de LG 50PK350 voor €539.
     
  17. tijmsja

    tijmsja Tijmen

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben opzoek naar een nieuwe tv voor op me kamer, nou zoek ik een 26 of 32 inch. Ik vond op tweakers deze; Samsung LE32C530 voor een mooi prijsje. Nou vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze tv. En hebben jullie verder nog suggesties?
     
  18. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank jullie wel voor advies tot nu toe. Ik kan zelf varieren in zit afstand van 10cm tot 1meter. Groter als 32 inch wil ik niet gaan omdat het echt puur voor gamen is en in de bijkeuken op een bureau komt te staan.. moet ergens grenzen trekken. Ondanks jullie reacties blijft de twijfel bestaan. Als ik voor een 26 inch ga dan heb ik betere ms, wat natuurlijk voor gamen top is. Ook staat deze mooier op het bureau dan een 32 inch. Voordeel van de 32 inch is dat hij 32 inch is. Meer kan ik me niet bedenken. Ga binnenkort gamen op een 32 inch bij een maat van me. Zal is op een meter van de tv gaan zitten om een beetje ervaring ermee op te doen. Heb het idee dat het net wat te groot wordt...? Thnx for reading again!
     
  19. dead eyes

    dead eyes Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 28 okt 2010
  20. BlueEyedBandit

    BlueEyedBandit Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag de samsung LE32s81b gekocht en zojuist aangesloten. Iemand vertelde me dat je bij nieuwe LCD tv's voorzichtig moet zijn en de contrast en helderheid niet te hoog moet zetten ivm mogelijke inbranding.

    Kan iemand me vertellen of dit waar is? En zo ja, moet ik dan de instellingen langzaam opvoeren zodat de tv ''went'' aan de kleur intensiteit?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina