Spel gekocht, maar...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Almere, 31 okt 2010.

  1. Almere

    Almere Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    In de advertentie stond dat het het originele spel was, nog in seal. Ik heb hem nog gevraagd of het ook incl. boekje was en dit werd bevestigd.

    Vervolgens ontvang ik het spel, maar op de cover stond dat het een promotional copy was. Dit was nergens vermeld door hem, dus dit vond ik niet zo netjes. Ik dacht dat het een losse sticker ofzo was, dus vond het niet zo heel erg. Toen ik de seal eraf haalde bleek dit echter vast op de cover te zitten en ook het boekje bleek niet in de doos te zitten...

    De waarde van het spel is 38 euro en ik heb er 35 incl verzenden voor betaald en was hier dus nogal telleurgesteld over, te meer omdat hij zei dat het een originele versie was incl. boekje. Ik heb dit dus gezegd tegen hem en vervolgens zegt hij dat ik lieg dat het boekje er niet bij zit, terwijl als ik op internet zoek er staat dat het boekje bij promo's er vaak niet bij zit...

    Ik heb mijn hele aankoopbedrag teruggevraagd en dat ik het dan terugstuur of dat ik een gedeelte van het geld terugkrijg, maar hier gaat hij niet mee akkoord...

    Wat vinden jullie van de handelswijze van hem en zijn jullie het met mij eens dat ik mijn aankoopbedrag terug wil?
     
  2. smisser

    smisser Girlpower!

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad puur genaait, gaat het om iemand van xboxworld of marktplaats?
     
  3. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is weliswaar niet zo netjes nee, en als hij er ook nog eens over gaat liegen....

    Maar om dan je aankoopbedrag terug te vragen en je game weer terug te sturen, dat is iets teveel van het goede denk ik dan...

    Komop man, de CD zit erin, je hebt een hoesje. Oké, boekje zit er niet in, but so what? Je kijkt er 1x in om er vervolgens niet meer in te kijken.

    Ik zou het hier gewoon bij laten en hem in de Trusted List droppen bij Matige Deals of dergelijk. ;)
     
  4. Almere

    Almere Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit gaat om iemand van marktplaats. In de advertentie stond 'origineel in de seal etc'. Ik vroeg nog voor de zekerheid per mail of het in seal was incl boekje etc en hij zei dus ja...
     
  5. Almere

    Almere Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar gaat het in mijn ogen niet om. Ik koop wat en vraag letterlijk of het product volledig is, want een andere excl. boekje heb ik laten lopen. Spellen zonder boekje en een rand op de voorkant met 'not for sale, promo' verkoopt minder snel en dus vind ik niet dat ik bijna de hele winkelwaarde heb moeten betalen. VOORAL omdat ik hier vantevoren niet over was ingelicht.
     
  6. smisser

    smisser Girlpower!

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vertrouw Marktplaats echt weinig om dingen te kopen... daarom koop ik het meestal hier en nooit daar, tenzij ik het kan ophalen :/
    Heb je foto's gezien voor bewijs?
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.582
    Leuk Bevonden:
    8.680
    Misschien wist diegene niet dat bij promotional copies geen boekje zit? De kans is klein, maar het kan wel degelijk zo zijn.

    Ik begrijp je frustratie, maar ga je echt al die moeite doen om hem weer terug te sturen en geld terug te vragen, terwijl je gewoon een goed werkende game hebt gekregen?
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ik snap het heel goed, ik zou een deel van het geld terug willen.

    Het punt is dat een promo game veel minder waard is dan een normale game. Minimaal 10-15 euro minder bij een spel dat afgelopen maand is uitgekomen
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Foto's zijn helaas ook geen bewijs want wie zegt dat hij/zij die game gaat opsturen.

    Als de aanbieder het geld niet terug wil betalen dan zit er maar 1 ding op en dat is aangifte doen bij de politie van oplichting.
    Zorg er wel voor dat je alle emails in bezit heb en als het mogelijk is een ook een kopie+foto van de advertentie.

    Als de aanbieder in de zelfde plaats/regio woont zal je sneller resultaat hebben , maar de kans is heel klein als de aanbieder aan de andere kant van Nederland woont.
     
  10. Almere

    Almere Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zou best kunnen en zo'n foutje kan gebeuren. Maar als vantevoren wordt gesteld dat het er absoluut bij zit en achteraf blijkt dat het er niet bij zit, dan vind ik dat ik het spel moet kunnen terugsturen of een deel van het geld terug kan krijgen. Ik zeg ook niet dat diegene liegt, maar diegene stelt nu dat ik lieg over het boekje dat er niet bij zit... En het had voorkomen kunnen worden als diegene mij gelijk had verteld dat het een promo was.. zoals iemand anders al zei is het spel dan eenmaal een stuk minder waard
     
  11. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit lijkt mij ook het beste. Als jouw verhaal waar is, dan ben je opgelicht en is de aanbieder strafbaar.
     
  12. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    De politie ziet je al komen :emo:

    Het was een promo zonder handleiding ik ben opgelicht!

    Uhu, de politie weet geen eens wat het is, en ze hebben wel wat beters te doen.
     
  13. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou niet overdrijven, maar OT: Vergeet dat boekje en wees blij dat je überhaupt het spel heb gekregen.
     
  14. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is geen overdrijven, politie heeft echt wel wat beters te doen.
     
  15. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals wat? :+
     
  16. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Achter de geraniums op hun luie kont zitten :+
     

Deel Deze Pagina