Hoe lang gaat een TV mee?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Shcaap, 22 jun 2004.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    LCD TFT of plasma zijn nog steeds niet meesterlijk .... plasma komt redelijk in de buurt ... maar ik heb toch liever mijn pixelplus tv'tje of straks een HDTV

2. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    HD tv hoogstens, weinig geld :D nee zelfs als ik een miljoen win doe ik eerst andere dingen :D

3. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Mij zie je niet zo snel een plasma tv kopen of een andere vage tv(komt niet op de naam... nee nog steeds niet)... Vooral met alleen een moedeer die schonmaakt... Dan koop ik maar een normal tv(450 hoogstens 600)

4. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik had vroeger de oude TV van m'n ouders op m'n kamer staan, dat was een Siemens van 70cm denk ik, dat ding is 23 jaar oud geworden.

Tegenwoordig gaat alles veel korter mee, het heeft gewoon een economische levensduur. Over 10 jaar wil je toch wat anders..

Een TV uit '92 die ineens vlekken geeft zal wel aan het overlijden zijn. Repareren is altijd duurder dan een nieuwe kopen. En wie weet hoe lang hij nog meegaat na een reparatie?

Hoe zit dat met HDTV, wordt dat nou wat, of niet? Het is er al heel lang, maar niemand heeft het volgens mij...?

5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Volgens de wet heeft electronische apparatuur een verwachte levensduur. Voor een Tv is dat geloof ik 8 jaar. Dit houdt in dat als je Tv eerder kapot gaat de winkelier verplicht is om deze te repareren of een ander apparaat aan te bieden.
    Veel winkeliers weten dit niet of willen dit niet weten. Voor jouw tv uit '92 is er dus geen hoop meer....afscheid nemen en begraven...maar voor anderen in deze thread met een nieuwere tv...surf even naar de consumentenbond en laat je informeren over de mogelijkheden en bereid je voor op de strijd met de winkelier.....ik heb op een gegeven moment enorm heibel gehad met een winkelier omdat deze mijn tv niet goed liet repareren en schoof de schuld naar de leverancier, terwijl volgens de wet de afspraak geld met de winkelier, dus die moet het ook oplossen. Uiteindelijk heb ik gelijk gekregen en is mijn oude tv ingenomen en heb ik met €100 bijbetaling en heel wat betere gekregen.
    even over wat voor tv je nu moet kopen: ik zou voor de normale tv gaan en niet voor plasma of lcd....zolang deze prijzen nog zo hoog zijn heeft het geen nut om die te kopen. Het contrast van een normale beeldbuis is nog steeds beter dan een lcd of plasma eb de levensduur is ook erg hoog. Je hebt al een goede 100Hz breedbeeld voor €700. En als de Tv puur voor het gamen is, zweren de kenners bij een gewone 3:4 ipv breedbeeld en ook een niet al te groot beeldscherm....hier komen de games grafisch beter tot hun recht.....ik doe hier trouwens niet aan mee, ik heb een 100Hz breedbeeld en ben hier meer dan tevreden mee.

6. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    we hebben ong half jaar geleden een nieuwe gekogt
    die ouwe was ong 15 jaar geloof ik, die tv was een hel want hij was zonder afstandbediening (ja die zijn er ook gewees)
    de tv die we nu hebben is perfect (100Hz en breedbeeld:p)

en die vlekken zijn denk ik overlijdingsverschijnselen

7. murdock1

murdock1 Member

Leuk Bevonden:
    0
    is het niet zo dat de levensduur van de lampen in een lcd tv goed ik voor 60000 uren bedraagt? dus als je tv 10 uur per dag aanstaat dan heb je 36500 speeluren opgebruikt.
    ik heb een 46 inch sony bravia 200hz lcd .

klopt dat van de opgegeven speeluuren? want nu zou men bang zijn als je u tv teveel gebruikt,met die speeluren die ze ons naar ons hoofd gooien. bij een crt tv had je toch niet?

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.232
    Zo he! Anders bump je een topic van meer dan 6 jaar oud 8)

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    kolere, ik dacht hetzelfde ;)

Maak je geen zorgen over de houdbaarheid van je tv. Dat ding moet je gewoon lekker gebruiken!

En hoewel zo'n hdtv 8-12 jaar mee zou kunnen gaan, is er tegenwoordig niemand die dat ook echt gaat doen (behalve opa en oma misschien ;) )
    De ontwikkelingen gaan zó hard dat de liefhebber of gamer allang n betere en grotere heeft gekocht.

10. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Nouja, ik heb er een :D(Full HD alleen kweet niet waarvoor die full is :p)
    alleen nog nooit HD op xbox gespeeld maar het is wel veel mooier :D

11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Leuk, oude topics kicken (en mensen die er serieus op reageren :+).
    Maar TV's gaan langer mee dan dat je er zelf mee doet.

12. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Als je er met een bijl oplos hakt niet lang.

13. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Gast... wtf reageer je even op een 6 jaar oude post.

14. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Ow lol, had niet gezien

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Je belandde per toeval in een topic van 6 jaar oud? 8)

16. Drzapper

Drzapper Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is niet de eerste, gast.

17. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Maar gast, hij reageert op een post die specifiek zegt dat HDTV's nog niet veel voorkomen, komt hij 6 jaar later aan: Ik heb een HDTV. Ik vond het nogal droog :+

18. Drzapper

Drzapper Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah ja :lol: goed gezien gast :b:

Deel Deze Pagina