Hallo, ik ben nieuw op de site, ik heb een vraag. ik heb een HD tv en de oudste xbox 360. Als ik de xbox aanzet en de tv dan heb ik wel beeld maar niet echt scherp. Ik had gedacht om een HD kabel te kopen, welke HD kabel zou ik dan moeten kopen, of kan ik ook zonder HD kabel ervoor zorgen dat ik scherp beeld heb. Als ik de xbox op 60 Pal zet dan heb ik wel scherp beeld maar kan ik geen game spelen. (LCD TV LG) alvast bedankt,
Hoi Jesper, welkom op het forum. Als het goed is zit er bij je xbox 360 een HD componentkabel. Op de kant die je op de 360 aansluit zit aan de zijkant een klein schakelaartje. Hiermee schakel je tussen SD en HD. als je de schakelaar op HD zet kun je vervolgens onder display instellingen in het dashboard de resolutie instellen. (Met een componentkabel is de maximale resolutie 1080i)
samsungs en sommige Sony's kunnen gewoon 1080p ontvangen via componenten hoor LG weet ik niet. Zo niet dan xbox oo 720p zetten
Ik heb ook een LG LCD tv en deze kan ook 1080p ontvangen via de HD Componentkabel die al bijgeleverd was bij je xbox. Zoals Delphiki al zei moet je dan alleen wat wijzigingen aanbrengen via het dashboard en de SD-HD-knop op de kabel verschuiven. Moet je zelf maar kijken wat je mooier/fijner vind, 720p of 1080p. Hangt namelijk af van de grootte van je beeldscherm en je persoonlijke voorkeur, zo heb ik mijn xbox altijd op 720p staan.
Serieus? Mijn ouwe samsung (le32a450 of zoiets) kon maar tot 1080i, op mn nieuwere panasonic heb ik wel die optie maar als ik die selecteer krijg ik geen beeld
zo'n beetje àlle full hd lcd's en plasma's van Samsung accepteren 1080p via componenten en vga. Geen enkele Panasonic plasma accepteert 1080p hierdoor en dus alleen via hdmi. ontopic: Bij die xbox arcade zit geen hd kabel (volgens mij bij de Slim ook niet). Koop dus n hd componentenkabel in jouw geval, want jouw xbox zal geen hdmi uitgang hebben? Zo ja, koop dan n hdmi kabel van n tientje (geen discussie graag over dure/goedkope hdmi kabels )