vraagje Creative Labs Inspire 5.1 5500

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door XForce1, 8 mei 2003.

1. XForce1

XForce1 Guest

ik krijg morgen eindelijk mijn Creative Labs Inspire 5.1 5500 binnen maar nu las ik dat ik volgens mij nog een apart kabeltje daarbij nodig heb. Nu was ik net in de Gameshop en daar zeiden ze dat dat helemaal niet nodig is.

Kan iemand mij misschien vertellen waarom ik dat kabeltje nodig heb en wat er gebeurt als ik die niet heb.

Bvd

2. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    Zo een kabeltje heb je waarschijnlijk nodig om het aan te sluiten :cool:

Nee, ff serieus. O-). Ik denk dat als je zo een set koopt, dat de goede bekableing er heus wel bij zit.

3. Major Payne

Major Payne Drunkenmaster

Leuk Bevonden:
    0
    zit er ook een advanced scart cable bij?

4. XForce1

XForce1 Guest

ik heb geen idee maar waarom heb ik die advanced scart cable nodig dan,is dat die kabel die 30 euro kost??

5. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van mij(xboxworld user: blokkie15) gaat die set ook halen(morgen dacht ik) en hij zij tegen mij dat er een advanced scart cable nodig was om de set (goed) aan te sluiten ofzo. Ik weet het ook niet precies, PM hem anders even hij weet er wel meer over.

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    koop gewoon zo'n advanced skart kabel, als je dan fantastisch geluid kan krijgen moet je het gewoon doen, dan is 60 euro toch ook niks meer..

7. XForce1

XForce1 Guest

60????
    hij is toch 30

8. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Je hebt de advanced scart nodig om dolby digital 5.1 te krijgen en ik neem aan dat je daarom die set hebt gekocht.

Okee ik ga je even wat dingen vertellen wat je niet moet vergeten. Als je die advanced scart hebt zit er in het midden van die kabel een blokje. In dit blokje moet je de digitale kabel duwen die je bij je creative 5.1 krijgt (klein kabeltje wat erg dun is met "rare" uiteinden. Dan set goed zetten and stuff.

Nu komt het belangrijkste, als je namelijk de advanced scart kabel aansluit krijg je extra opties in het sound menu van de xbox dashboard. Ga hier na toe en zet dolby digital en DTS op aan. Ga nu bv. Halo spelen multiplayer pak level prisoner. Pak een granaat gooi die weg en ga gewoon ronddraaien en check out hoe het geluid langs alle boxxen loopt. HEERLIJK :D

BTW: advanced scart is 30 euro

9. Z3R0

Z3R0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij die set zit een decoder met een digitale uitgang, je hebt dan een digitale ingang nodig (de advanced scart kabel heeft die) om ze dan te verbinden. Pas dan heb je echt 5.1 digitaal geluid.

request aan Xboxworld: zou het niet iets zijn om hier een pagina voor te maken waar alles in staat dat de mensen moeten weten om 5.1 aan te sluiten etc etc. Want steeds maar weer een nieuwe thread over 5.1 :confused: |:-

edit: Wixx was iets sneller :)

10. XForce1

XForce1 Guest

thanks Wixx, ga er morgen gelijk een halen

11. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Niet om te zeiken ofzo maar de 5500 heeft de digitale ingang en de advanced scart heeft de digitale uitgang :D

voor de rest klopt het :D

12. Z3R0

Z3R0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol, zat al te twijfelen, maar toch blijft het een kwestie van inpluggen en klaar 8)

13. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6

Ik heb de set ook, maar je kan bij instellingen hem niet op DTS zetten simpelweg omdat hij dat niet ondersteund....het is trouwens ook wel leuk om UC te spelen en de kogels voorbij je te horen gaan....heerlijk!! :9

14. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil die ook gaan kopen hoeveel kost ie ongeveer???

15. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Als je nu eerst eens even verder dan je neus kijkt:p :p :p

greetz iversonfan88

16. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Het valt me trouwens wel op dat als je via je xbox muziek er vanaf speelt, dat je dan alleen uit de 3 front en sub komt, en niet uit allemaal. (dan staat ie op stereo) maar verder is het wel toppiej!! alleen de wat oudere dvd's ondersteunen alleen 2.0...da's echt slecht geluid!! :mad:

17. NL Apex

Leuk Bevonden:
    1
    Is dat bij alle nummer(dat je rear speaker niets doen)????

Laatst bewerkt: 13 mei 2003
  18. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ja dan staat je xbox gewoon op stereo. Maar het is niet echt storend, het zal zo wel horen denk ik dan...:cool:

19. NL Apex

Leuk Bevonden:
    1
    Maar waarom zou je je xbox op stereo zetten als je een 5.1 setje hebt??
    Of mis ik dan iets ofzow:confused: :p .

20. impact

impact Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan dit ook met de Advanced AV cable/connector

En word ie dan met een optical kabel aan je speakers verbonden.

Deel Deze Pagina