1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Vandaag is bij ons thuis aangekomen de Philips 40PFL5605H.

    Als ik thuis kom van het werk dan ga ik de boel installeren.
    Ik heb nog een ouderwetse Xbox 360 (geen slim met HDMI bedoel ik hiermee). Hoe kan ik het beste de xbox op de tv aansluiten als ik thuis kom? Op mijn oude HD ready tv deed ik dit door middel van een vga kabel (ook omdat deze geen component had :+). Iemand advies of ik weer VGA kabel of nu voor de component kabels moet gaan (heb beide, dus anders test ik het wel)?

    Alvast bedankt voor het advies.

    Specificatie van de tv
    Beeldscherm Type (resolutie) : LED
    Beelddiagonaal : 40 inch (102 cm)
    Full HD : Ja
    Schermresolutie : 1920 x 1080 pixels
    Beeldverversing : 100 Hz
    Kijkhoek : 176°
    Contrastverhouding : 500000:1
    3D : Nee
    24p compatible : Ja
    Geluid
    Luidsprekers : 2
    Uitgangsvermogen : 2 x 10 W
    Extra mogelijkheden
    Teletekst : Ja
    Internetdiensten : Nee
    DLNA : Ja
    Ambilight : Nee
    Tuner/ontvangst
    analoge tuner(s) : 1
    Digitale tuner : Ja
    DVB-T : Ja
    DVB-C : Ja
    DVB-S : Nee
    Common Interface : Ja, CI+
    AVC-HD tuner : Nee
    Aansluitingen
    Scart-aansluitingen : 1
    Component ingangen : 1
    USB : Foto, Muziek, Video
    Ethernet aansluitingen : Nee
    HDMI-ingangen : 3
    RCA aansluitingen : 1
    PC-ingang : Ja
    Digitale Audio Uitgang : Ja, coaxiaal
    Hoofdtelefoon aansluiting : Ja
    24p compatible : Ja
    Kenmerken
    Afmetingen met standaard (b x h x d) : 97.7 x 64.9 x 23.6 cm
    Afmetingen zonder standaard (b x h x d) : 97.7 x 60.5 x 8.6 cm
    Gewicht met standaard : 16
    Gewicht zonder standaard : 14
    Gewicht : 16100.0
    Energieverbruik : 94 W
    Energieverbruik in stand-by stand : 0.15 W
    Service en garantie : 2 Jaar Nederlandse fabrieksgarantie
    Kleur : Zwart
     
  2. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Kunnen jullie het laten weten als dit ook bij jullie zo is?
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    had je niet beter een Samsung kunnen kopen, aangezien die wèl 1080p over componenten en vga accepteert?

    Zou me verbazen als de Philios dat ook kan. Laat maar ff weten ;) En vertel meteen hoe je t beeld vindt.
    Veel plezier ermee!
     
  4. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik sluit hem waarschijnlijk met VGA aan, was op de HD ready tv ook al erg strak beeld. Laat wel even weten wat de bevindingen zijn. Gebruik hem verder alleen om (HD) tv te kijken, mijn vriendin speelt nog wel eens met de Wii en verder sluiten wij alleen de xbox 360/ dvd speler aan.

    Weet niet hoe je precies kunt zien of hij 1080p over componenten/VGA accepteerd?

    Vond via google wel deze specificaties nog als dit je wat zegt. 1920 x 1080 is 1080p dacht ik.

    Admitted computer resolution 1024 x 768 (XGA) , 640 x 480 (VGA) , 800 x 600 (SVGA) , 1280 x 768 (WXGA) , 1280 x 1024 (SXGA) , 1600 x 1200 (UXGA) , 1360 x 768 , 1920 x 1080
    Video format input 1080/24p , 1080/60i , 480/60p , 720/60p , 1080/50i , 720/50p , 576/50p , 1080/50p , 1080/60p , 1080/30p , 480/60i , 1080/25p , 576/50i

    PC input yes
    PC interface VGA (HD-15)

    Weet iemand dan wat dat HD-15 betekent?

    Alvast bedankt,
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    die vga stekker met de 15 pinnetjes? ;)


    aan de gegevens te zien lijkt t alsof hij 1080p over vga accepteert.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
  6. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik bevestig hierbij dat hij met componenten aansluiting 1080p speelt. Mijn kaak viel echt open na het aansluiten. Denk niet dat ik de vga kabel nog ga testen ziet er erg goed uit allemaal.

    Tv kijken in HD is toch nog echt een wereld van verschil vergeleken met de HD ready tv die ik had. Vooral Discovery channel HD en Nat geographic vallen hier in goede aarde. Kan ook HD films selecteren via film 1. Tv bestempel ik hierbij als goede aankoop (gekocht voor 600 euri ;-))
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is mooi dat die componenten ook in 1080p pakt. Persoonlijk vond ik componenten altijd mooier dan vga.
     
  8. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand nog?
     
  9. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Even tussendoor, excuses mocht ik een gaande discussie verstoren.

    Ik heb de samsung LE 32C530 in huis, voor 350 euro bij de MM.
    Als je je inleest over dit model dan kom je erachter dat samsung verschillende panelen in hun tv's stopt. Zelf heb ik dit meteen nagekeken doorwijze van het service menu thuis en ik heb dus een paneel van samsung zelf erin, volgens het internet de beste uitvoering.

    De tv bevalt super, ik zit er op +- 1 meter vanaf. Twijfelde van tevoren erg over het formaat, bang dat het te groot zou zijn. Dit is het niet. Wel heb ik overigens de backlight van 10 naar 5 gezet. Anders was het wel vermoeiend voor de ogen.
    Ik zou de tv zeker een aanrader noemen.

    Ben van een 40inch naar een 32inch overgestapt maar heb er geen spijt van. Had hiervoor een tv met hogere input lag, heb dan ook het gevoel dat ik beter speel als hiervoor.
    Mochten er vragen zijn over dit model stuur me dan even een pm of post hier.
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Beeldinstellingen zijn verschrikkelijk belangrijk. Heb je je tv wel van de afgrijselijke stand Dynamisch afgehaald.

    Je tv op Dynamisch zetten is de snelste manier om het beeld totaal te verkloten :F: (eh, van 40 naar 32 inch?? Dat had ik nooit gedaan!)



    Richard, ik heb het ff voor je getest en ik dacht het al: het ligt aan deze games want ik heb het ook. Als ik snel van links naar rechts kijk dan gaat de lantaarnpaal niet mooi mee, maar lijken er 3 heel kort naast elkaar te verschijnen.

    Dat is een reden waarom ik al lang roep om een upgrade van de xbox of in ieder geval de mogelijkheid krijg om dat te kunnen doen. Dus dat je een xbox zou kunnen aanpassen. Je besteld dus een Slim en daarbij krijg je de mogelijkheid tot 3 videokaarten: onboard, medium of een high end. Ik ben bereid om een stuk meer voor mn xbox te betalen hoor, want hij wordt alleen maar goedkoper, terwijl die grafisch weinig vooruitgang boekt.

    Nou is GTA4 gewoon bekend om zn niet heel scherpe hd graphics zoals ik al zei, maar ik zie dit ook bij Battlefield1943. Daar is het de AA die gewoon afwezig is. De kartels zijn behoorlijk zichtbaar als je erop gaat letten. Tijdens het gamen zie je het niet echt, maar als je het eenmaal weet....
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2010
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Welke instellingen gebruik jij met de VT20 voor games en films als ik vragen mag? Die 48Hz/96Hz instelling is trouwens zeker alleen voor het Amerikaanse model? Kan er namelijk nergens iets over vinden in de handleiding en het menu.

    Heb afgelopen week een Panasonic BT300 Blu-ray speler gehaald, maar die heeft moeite met het afspelen van Blu-ray films. Maakt niet uit welke film ik erin stop, dat ding speelt niks af. Het lijkt erop dat ie blijft hangen op het punt dat het uitgangssignaal zou moeten veranderen van 1080p/50Hz naar 1080p/24Hz. Vreemd genoeg maakt het niet uit als ik 24p uitschakel in het menu van de speler, dan blijft ie alsnog hangen. Na een tijdje geeft ie aan dat de disc niet kan worden afgespeeld door compatibiliteitsproblemen. DVD's speelt ie wel moeiteloos af.

    Alleen als ik de speler reset naar de fabrieksinstellingen, en vervolgens alles weer opnieuw heb ingesteld speelt ie ze wel af. Zodra de spanning eraf is geweest moet ik het bovenstaande herhalen. De tv springt na het opstarten op 1080p/24Hz, en blijft daar op staan tot het menu van de film is opgestart. Van alle trailers en filmpjes die daarvoor zitten krijg ik alleen het geluid te horen, en geen beeld.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De USA modellen deden bij t vorige model 24p inderdaad oo 48 hz afspelen en dat was n drama.

    Waarom ruil je de blu-ray niet om voor n nieuwe? Sluit m sowieso ff aan op n andere hdt, bijv eentje in de winkel waar je m kocht.
     
  13. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Hee,

    Super bedankt dat je het even getest heb ben ik echt blij mee man bedankt:thumbs: Nu nog iemand die even fifa kan testen?:+

    Nogmaals bedankt!:thumbs:
     
  14. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand?*)
     
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    De instellingen zijn in principe hetzelfde. Ik kan je wel mijn Witbalans en CMS geven maar of dit goede resultaten geven op jouw TV laat ik in het midden. Standaard doet de VT20 96Hz (4:4) bij 1080p24 content.

    Witbalans
    R-Gain: 0
    G-Gain: -1
    B-Gain: -3
    R-Cutoff: -1
    G-Cutoff: 0
    B-Cutoff: +3

    CMS
    R-Hue: 0
    G-Hue: -2
    B-Hue: 0
    R-Saturation: 0
    G-Saturation: -5
    B-Saturation: -1

    Ik heb ook nog wel wat 3D instellingen voor je. Hiervoor kan je het beste de "Dynamic mode" voor gebruiken vanwege de hogere lichtopbrengst.

    Dynamic mode
    Contrast: 48 (42 voor de eerste 200 uur)
    Brightness: -1
    Color: 22
    Sharpness: 0
    Kleurtemperatuur: Warm
    Vivid color: Uit
    Eco mode: Uit
    P-NR: Uit
    Advanced settings
    R-Gain: -14
    G-Gain: -11
    B-Gain: -2
    R-Cutoff: -6
    G-Cutoff: -5
    B-Cutoff: 0
    Gamma: 2.2

    24p 3D Smooth Film: Uit
    24p Smooth Film/IFC: Uit
    Super resolution: Uit

    Heb je wel de firmware van de speler geupdate naar 1.42 (dat is geloof ik de nieuwste versie). Mijn broer heeft namelijk dezelfde speler en heeft ook al behoorlijk wat problemen ondervonden. Sowieso is het in mijn opinie geen topspeler aangezien de speler enorm langzaam is qua laadtijden en slecht/traag reageert in de Blu-ray menu's. Toegegeven de speler geeft wel erg mooi beeld en 24p beelden ogen een stuk scherper qua motion resolution dan mijn PS3 slim. Ook qua 3D heb je netjes volledig 3D (3D menu's) met HD audio formats in 3D content (Dolby True HD en DTS HD MA). Dit is iets wat een PS3 niet kan.

    Maarja ik dwaal af. Probeer het opnieuw met de nieuwste firmware en als dat geen oplossing brengt ruil dan je speler om.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2010
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt voor de instellingen, zal ze morgen eens proberen! :) Ik ben erg benieuwd naar de 3D instellingen, want de THX mode vind ik toch wat aan de donkere kant.

    De speler is voorzien van de laatste firmware. Op een andere tv geeft de speler hetzelfde probleem. Volgens mij heb ik ondertussen de boosdoener gevonden, namelijk de HDMI color mode. Standaard staat deze op YCbCr 4:4:4 ingesteld, en dan start dus geen één Blu-ray film op. Als ik 'm op YCbCr 4:2:2 instel starten ze wel op. Zet ik 'm vervolgens terug op 4:4:4 dan werken nog maar een paar films.

    Edit: Mijn verhaaltje over de HDMI color mode gaat vandaag niet op. :+ Lijkt ondertussen meer op een HDMI handshake probleem tussen de speler en de tv. De klantenservice van de winkel komt er maandag op terug, dus tot die tijd kloot ik nog wel even verder. 8)
     
  17. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand die fifa nog even na kan kijken? :D
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zal even kijken op mijn 40" Bravia FullHD.
    Je hoort zo van mij !


    Zelfde "problemen" als bij Ferry maar ik vind het niet storend !!!
     
  19. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    en fifa?:+
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Persoonlijk vind ik Fifa op mijn 23" er mooier uitzien dan op de 40" Bravia.
    Merk dat de monitor (2ms) de snelle beelden beter kan verwerken dan mijn Bravia (8ms).

    Wil tijdens het kijken naar een BD wel eens letten op de kleine oneffenheidjes in een film maar tijdens het gamen doe ik dat helemaal niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina