1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Slim / Kinect en aanverwante vragen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Gakkie, 17 nov 2010.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik hoop dat het goed is dat ik ff een eigen topicje start, omdat ik wat vragen heb die met elkaar verband houden en anders een beetje het overzicht kwijt is als ik de vragen in de verschillende topics stel.

    De situatie:
    Ik ben een happy 360 gamert, met sinds een jaartje een 360 elite met 120GB HD, nadat mijn launch box kapot was gegaan na 3 1/2 jaar. Ik game in de huiskamer op een eigen (2e) TV vanuit een lekkere luie stoel, vanuit mijn knusse hoekje.
    Kinect trekt mij niet zo erg, maar de twee dames waarmee ik leef, moeder en dochter, denken daar heel anders over en zouden dit graag in de woonkamer zien komen. Ik ben dus gezwicht. Maar omdat het niet handig is Kinect op 'mijn' 360 te hebben, moet er dus een tweede 360 komen. Dat wordt dus een Slim!

    Nu wil ik dan graag de Slim gaan gebruiken als mijn eigen 360 en de elite bij de grote TV neerzetten voor Kinect en andere local MP games.

    Hierover heb ik dus de volgende vragen:

    1) Ik wil dus een Slim maar geen arcade (4GB), maar met HD van 250GB. Klopt het dat er modellen zijn met interne EN externe 250GB HD? Zoja, hoe herken ik ze, want ik wil een interne 250GB HD!

    2) Als ik een bundel koop (Slim 250GB + Kinect), bevat de Kinect dan ook een aparte voedingkabel die ik nodig heb om Kinect met de Elite te kunnen gebruiken?

    :cool: Is er een transfer kit om de data van mijn elite 120GB naar de Slim 250Gb over te zetten, of is er een andere manier? Is die kit meegeleverd of moet ik die los kopen/aanvragen ?

    4) Ik wil dan graag op BEIDE 360's gamen met mijn eigen GT (Gakkie). Kan ik mijn GT op een USB stick zetten en de USB stick inpluggen en gebruiken op beide 360's? Kan ik dan wel saves op de lokale HD (van de Slim voornamelijk) zetten?

    Meer vragen weet ik ff niet, als ik me er nog meer bedenk (heb het gevoel dat ik wat vergeet) dan update ik mijn post!

    Vast bedankt! :b:
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  2. HIM

    HIM Active Member

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Enigste vraag waar ik antwoord op kan geven. De voeding zit er niet bij het is alleen de usb kabel voor de slim 360.

    deze:
    (plaatje hier onder is de links de gene die in je xbox slim gaat en die verbinding zit bij het pakket)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ok thanks! Dat betekent dat ik dus een losse slim moet kopen en een losse Kinect. Wel jammer, scheelt toch best veel in prijs...
     
  4. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit klopt, maar dit staat als het goed is aangegeven bij het product als je in een webwinkel koopt en/of anders kun je het navragen bij de klantenservice of bij de kassa in een traditionele winkel.
    Voorbeeld van Xbox Slim 4 GB intern geheugen en 250 GB extern geheugen:
    http://www.bol.com/nl/p/games/xbox-360-slim-4-gb-250gb-externe-hdd/1004004009990008/index.html Lees goed de productinformatie door om te kijken of het echt 250 GB intern geheugen heeft! Vraag zoals ik al eerder zei anders na.

    Deze transferkabel is meegeleverd bij aankoop van een Xbox 360 Slim, de HDD van de Slim is namelijk anders dan die van de Elite. Met de transferkabel kun je alleen bestanden overzetten, je 'verliest' dan alle gegevens op je 'oude HDD'. Alternatieve zijn gebruik maken van USB-stickjes of memory-cards, maar dat is een enorm gedoe. Omdat de HDD's verschillen kun je ze niet gewoon verwisselen. De transferkabel kun je ook los kopen, maar het hoort gewoon bij het pakket van de Xbox Slim te zitten dus ik raad je aan om die gewoon te gebruiken voor het overzetten van data.

    Ik heb nooit met gamertags op USB sticks gewerkt, dus ik weet het niet zeker. Het lijkt mij dat het gewoon moet werken en bepaalde save games die je gaat gebruiken zet je dan ook gewoon op dezelfde USB-stick. Dan lijkt mij dat er geen probleem is, maar nu spreek ik niet uit ervaring.


    Succes en vooral veel plezier ermee, zal vast lukken! :)
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    @gerowniko : Thanks! Tof dat die kit bij de slim zit!

    Als iemand nu nog kan bevestigen dat ik mijn GT op usb stick kan gamen op 2 360's en dat de saves NIET op de usb, maar op de hdd kunnen, dan kan ik op naar de shop ;)
     
  6. The Crow

    The Crow Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een 4GB Slim + Kinect bundel gekocht en daar zit geen transferkabel bij. Weet niet of dat ook voor de 250GB bundel geldt maar vanwege de usb update wordt de transferkabel zover ik weet niet meer meegeleverd.
     
  7. CrispyMule

    CrispyMule -No Guts No Glory-

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook bij mijn Slim zat de transferkabel er niet bij, staat ook niet in de handleiding dat deze erin zou zitten!
    Ik heb mijn 4GB bij ToysXL gekocht, hier had men geen 250GB bundel meer. Wel koste de 250GB schijf maar € 50,00 waardoor ik net zo duur uit was, de schijf druk je gewoon aan de zijkant van de Slim naar binnen. Klepje er overheen en je ziet er niks van. Enige verschil is volgens mij dat de 4GB matzwart is en de andere glimmend.
     
  8. CrispyMule

    CrispyMule -No Guts No Glory-

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik weet is dit niet mogelijk, je zal elke keer een GT recovery moeten uitvoeren.
     
  9. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, ik heb namelijk een Xbox Slim met 250 GB intern geheugen gekocht en daar zat de kabel netjes bij. Er zat echter geen Component HD- of HDMI-kabel bij dus als je twee HD-tv's hebt zul je zelf een andere kabel moeten gebruiken wil je in HD kijken. Er zit alleen een AV-kabel bijgeleverd die maximaal 480p ondersteund.

    Op zich wel begrijpelijk dat bij de 4GB-versie geen transferkabel zit, 4GB aan data is voor zo'n xbox natuurlijk niet zoveel en zou je makkelijk met memory cards of USB-sticks kunnen overzetten.

    Ik neem aan dat de kabel dus alleen is bijgevoegd bij 250 GB (intern geheugen). Zo niet dan ben je zo'n 20 euro extra kwijt voor de kabel.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Weet je dit zeker, zou het voor mij wel onwerkbaar maken ... Kan iemand dit bevestigen of ontkennen ? Zou toch mogelijk moeten zijn, usb erin, load profile, hops ??


    @rest, thanks, ik ga voor een 250GB model, niet een 4GB+ (arcade), dus dan begrijp ik zit de kabel er wel bij ...
     
  11. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan gewoon hoor, dat doe ik ook. Je moet je niks wijs laten maken ;)
     
  12. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Een vriend van mij gamet boven op een beamer en beneden op de tv en dat doet hij met een stickie waar zijn GT op staat. Werkt prima.
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dan zou ik gewoon die Elite in je hoekje laten staan en die Slim voor die dames zetten. Scheelt een hoop moeite en gezeik met kabels. Natuurlijk wil je dan die Slim enzo omdat die nieuwer is, maar ik denk als je heel eerlijk bent, dan is die Elite gewoon even goed ;) Maar ja, zelf kijken of je die extra doekoes en moeite het waard vindt natuurlijk!
     
  14. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb maandag een Xbox slim 250gb met Kinect gekocht en daar zat geen transfer kabel bij....helaas
     
  15. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb kinect even bij iemand anders geprobeerd, maar daar zat een behoorlijke vertraging in de registratie van m'n bewegingen. (spelletje met die bal en die muur was praktisch onspeelbaar).
    Nou vroeg ik mij af of dit een standaard probleem met kinect is, of dat het aan de instellingen daar lag.

    Heb er op zich wel interesse in, maar als die vertraging standaard is haak ik echt af.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2010
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Top! Leek mij ook! Ben ik echt blij mee. Als ik al die doekoes aan een slim en Kinect ga uitgeven wil ik de games ook op mijn GT zien :)

    Ik betaal het, dus dan wil ook de nieuwe, mooie slim met 250GB... laat de dames maar modderen met dat 'oude' ding :)
    En zoveel moeite is dat niet hoor die data overzetten. Al twee keer eerder gedaan ...

    Hmmm, das minder. Kun je natuurlijk ook niet aan de buitenkant zien.
    Hopelijk zit die er bij mij wel bij. Anders moet ik hem zeker bij MS aanvragen ?

    Bij de bundel met Kinect zal die niet bij zitten, maar wel bij de losse Slim gok ik ....

    Final question:
    Maar als ik het goed begrijp kan ik dus mijn GT via usb stick op 2 360's gebruiken. Kan ik dan ook niet de saves via usb overzetten? Ik hoef natuurlijk alleen maar de saves van de games die ik jog speel over te zetten. EN ze blijven staan op de 'oude' HD, dus kan ik ze als het nodig blijkt ook later nog weer ophalen terugzetten, right ?
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2010
  17. jaapkrullebol

    jaapkrullebol Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik word sinds gistermiddag constant van XBOX LIVE afgegooid, soms lukt het weer wel om te connecten en soms niet. Ik dacht dat het aan mijn KINECT lag aangezien ik die wireless adaptor moest connecten met zo'n verlengsnoertje voor de voorkant van de xbox, dus ik vreesde dat het daar aan zou liggen. Maar nu ik zie dat heel veel mensen problemen hebben met XBOX LIVE connecties. Ik heb 2 laptops thuis en 2 pc's en die kunnen ALLEMAAL zonder problemen connecten met internet , dus het kan NIET liggen aan mijn router of internet verbinding.
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Uhmz, wrong topic ?:):
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Final question:
    Maar als ik het goed begrijp kan ik dus mijn GT via usb stick op 2 360's gebruiken. Kan ik dan ook niet de saves via usb overzetten? Ik hoef natuurlijk alleen maar de saves van de games die ik jog speel over te zetten. EN ze blijven staan op de 'oude' HD, dus kan ik ze als het nodig blijkt ook later nog weer ophalen terugzetten, right ?

    Iemand die dit kan bevestigen ?
     
  20. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Gamertag werkt 100% zeker. Savegames ook, probleem is alleen dat je ze dus één voor één moet verplaatsen/kopiëren. Dus het kost wat tijd, maar het kan wel. :)
     

Deel Deze Pagina