welke xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door joostjeg, 22 nov 2010.

1. joostjeg

joostjeg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoi allemaal,

Ik heb dus de oldschool xbox maar die heeft al een tijd keuren dus ik zit er al langer over na te denken om een 360 te kopen maar welke moet ik kiezen en waarom die met 4 gb en hoe snel is die ongeveer vol of de 250 gb.
    En waarom moet ik een xbox kopen en waarom niet de ps3. Want daar zit ik ook nog over na te denken.

Groetjes

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik zou die van 250 GB kopen, omdat je dan ook games op je 360 kan installeren (dan is deze nog stiller en laad sneller) je moet dan wel de dvd in je xbox stoppen.

In deze draad wordt trouwens heel veel uitgelegd: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=121508

Laatst bewerkt: 22 nov 2010
  3. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    4gb wil je niet hebben. Daar kan je amper demo's op installeren en als je wat games hebt dan kan je op den duur niet meer opslaan.

En voor de Xbox of PS3. Wat wil je met je console? Meer Adventure (PS:cool: of meer Shooters (xbox360). En wil je online of niet? Games/ Muziek/ etc.

4. joostjeg

joostjeg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil meer shooters en race games vind ik ook wel tof :).

5. joostjeg

joostjeg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had trouwens nog een ander vraagje kunnen oude controllers op de nieuwe 360 van de oude xbox of dat niet ?

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee de oude controllers werken niet op de xbox 360

7. joostjeg

joostjeg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is minder ....
    ik wil wel online spelen en muziek hoeft niet persee

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Oude controllers van de 360 wel, mocht die dat bedoelen..

En inderdaad, 250gb kopne!

9. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Als je voor de xbox 360 gaat raad ik het je ten zeerste aan om de 250 GB te kopen, 4GB zit heel erg snel vol.

Xbox 360 vs PS3 is vooral heel persoonlijk.
    - Zul je gebruik maken van de Blue-Ray feature op de PS3 of maakt dat je niets uit?
    - Vind je het vervelend om per jaar zo'n 50 euro te betalen om een uitstekende online service te hebben of ga je liever voor de gratis online service van de PS3?
    - Welke exclusives trekken je meer aan?(Heel belangrijk!)
    - Heb je meer interesse in Playstation Move of Microsoft Kinect, of maakt dat je niets uit?
    - Ben je van plan om de spellen die je voor de originele xbox hebt ook te spelen op de xbox 360? (Niet alle Xbox-spellen zijn speelbaar op de 360, voor een lijstje check: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_games_compatible_with_Xbox_360 )
    - Heb je vrienden die een 360 of PS3 (of allebei) hebben?

Denk er nog even goed over na zou ik zeggen, want dit product houd je waarschijnlijk nog wel een tijdje. Vooral exclusives lijken mij heel belangrijk, omdat je deze vanzelfsprekend echt alleen op de desbetreffende console kunt spelen (soms ook op de PC in het geval van de 360). Wat vaak gedacht/gezegd wordt is dat de PS3 grafisch beter is, maar dit is niet (altijd) waar. Sommige spellen zien er beter uit op de 360, anderen zien er beter uit op de PS3. Dit geldt ook voor bugs, glitches etc. Ook bij nieuwere spellen is dit het geval, zo heb ik gehoord dat Call of Duty: Black Ops er op de xbox 360 beter uitziet dan op de PS3. Succes met je keuze in ieder geval!;)

Even kort mijn pro's en cons:
    Waarom xbox 360:
    - Mass Effect!(Mass Effect 2 kan binnenkort ook op PS3 gespeeld worden en ME3 zal ook voor de PS3 uitkomen)
    - Gears of War-reeks
    - Halo-reeks
    - Fable-reeks
    - Forza Motorsport-reeks
    - Splinter Cell
    - Alan Wake
    - Kinect
    - Bredere collectie games (360 is namelijk eerder gelanceerd)
    - Controller ligt beter in de hand(persoonlijk)

Waarom PS3:
    - Killzone-reeks
    - God of War-reeks
    - Gran Turismo 5
    - Metal Gear Solid (MGS: Rising komt overigens ook naar xbox 360)
    - Final Fantasy(sommige delen zijn ook te spelen op de xbox)
    - Little Big Planet
    - MAG
    - Heavy Rain
    - Playstation Move
    - Blue Ray-speler
    - Gratis online
    - Betere controller voor fighting games zoals Mortal Kombat etc.(Dit omdat de pijltoetsen gewoon normaal zijn, bij de xbox is het D-pad niet goed geschikt voor ingewikkelde combo's. Er komt wel een nieuwe controller uit binnenkort met een verbeterd D-pad.)

Ik heb vast wat over het hoofd gezien, dus kijk ook vooral zelf wat rond. Een ding is wel zeker, wat je ook kiest, je zult ongetwijfeld blij zijn met je aankoop! ;)
    Tenzij je voor de 4GB gaat, want dan kun je meteen een externe harde schijf erbij kopen. :9

Laatst bewerkt: 22 nov 2010
  10. joostjeg

joostjeg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    blue ray hoef ik niks aan als ik al dvd's kijk is het of gedownloaden zooi.
    Of gewoone dvd's en ik heb toch geen hd tv. Mij persoonlijk maakt het niet uit om 50 euro per jaar te betalen liever niet natuurlijk. maar de ps3 is ook 50 euro duurder in de aanschaf. die knicket lijkt me persoonlijk niks. De meeste vrieden hebben een 360. En die spelen ook online. Dus denk ik geen ps3 voor mij :)

11. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    In dat geval lijkt de Xbox 360 250 GB in jouw situatie inderdaad de beste keuze.

Deel Deze Pagina