DVD key opvragen met JTAG

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Timelessnl, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timelessnl

Timelessnl Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ja ik ben ervan op de hoogte dat er niet over modchips of andere illegaliteiten mag worden gepraat, maar aangezien ik dus niet van plan ben om Back-Up games te ga spelen aangezien dit toch al niet meer mogelijk is met mijn dashboard versie zoals later wordt uitgelegt, maar ik alleen maar de DVD key wil opgevagen en zo wil kijken of ik met mijn Xbox weer orginele games kan spelen. verwacht ik dat dit niet tegen de forum regels is.

Nu de rest van mijn verhaal:

Ik heb een ander topic lopen waar ik problemen heb met 1 van mijn xboxen dat hij de games niet meer herkent maar wel gewoon video's en muziek kan afspelen vanaf DVD of CD.

Ik neem aan dat de DVD key niet meer kan worden gevonden of corrupt is geraakt bij de vorige eigenaar. ik heb hem namelijk als RROD overgekocht en hem gerepareerd maar nu leest hij dus geen game disks meer. Ik kan hem natuurlijk gebruiken als luidruchtige DVD speler maar daar zit ik ook niet op te wachten.

Nu heb ik zelf wat zoekwerk gedaan en kwam ik op de JTAG hack uit. daarbij wordt meestal nadrukelijk vermeld dat je de dashboard of kernel 7371 of lager nodig hebt. nu ben ik zo stom geweest om nu juist van die kernel naar de nieuweste te updaten om te kijken of mijn games gewoon niet werkte op die oudere kernel maar tevergeefs, he had niet geholpen.

Maar nu had ik ook gelezen dat je de NAND kan uitlezen met de daarbij behorende CPU key, zonder dat je de Xbox hoeft aantezetten, maar wel een paar JTAG connections hoeft te maken. en wanneer je dan de CPU key hebt dat je dan in de rest van de NAND kan kijken wat je DVD key is.

En wanneer ik die dan weer op mijn DVD drive flash dat hij dan misschien weer gaat functioneren.

Nu weet ik dat het vast vaak is gevraagt met mijn dashboard versie: 12611. maar aangezien ik niet van plan ben backup games te gaan spelen maar gewoon alleen de DVD key uit te lezen vroeg ik mij af als dit wel mogelijk is met de recente kernel.

Mijn xbox is een Xenon dus 1 van de eerst geproduceerde xboxen uit 2006

Mvg,
    Timeless

Laatst bewerkt: 22 nov 2010
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Doe het dan ook niet...
    Je hebt zelf je Xbox omgebouwd dus je ziet maar of je weer normale games kan spelen!

3. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Als je weet dat er niet over gepraat mag worden, waarom doe je 't dan?

Anyway. Topic word nu toch wel op slot gezet. _0/

4. Timelessnl

Timelessnl Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat dit niet gebruit gaat worden om illegaal games te gaan spelen, maar om de xbox weer legale games te kunnen laten spelen, de volledige jtag is toch al niet meer mogenlijk door een te hoge dashboard versie. Ik wil enkel en alleen de dvd key uit het moederbord halen. Zodat de dvd weer werkent word

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Je hebt je Xbox ooit omgebouwd met als reden illegale games te spelen lijkt mij.
    Dan zul je nu ook de consequenties moeten weten.

6. Timelessnl

Timelessnl Member

Leuk Bevonden:
    0
    ...zoals in mijn forum start al vermeld staat heb ik deze xbox van iemand anders overgekocht. daarna heb ik de RROD weten te verhelpen door de koeling opnieuw te instaleren en de moederbord plaat te ondersteunen. tevends heb ik de kernel al geupdate naar de nieuweste versie waarvan bekend was dat deze niet met de JTAG Illegale games kan spelen.

Waarom zou ik in hemels naam een console update terwijl dat ik weet dat het toch niet gaat werken met backup games terwijl ik dat wel zou willen?

Tevends, als ik de JTAG toch al geinstaleerd had dan had ik het mijzelf toch kunnen testen niet? waarom zou ik het dan nog gaan vragen, aangezien ik het andwoord dan al wel kan uittesten.

Ik zie vaak genoeg dat mensen er op wordt verwezen dat ze eerst zich even wat verdiepen in het onderwerp alvorens ze gaan reageren op een questie. als u dat nu ook had gedaan dan had u uitgevonden dat met deze kernel geen illegale bezichheden zoals games copieren en back-up's kunnen worden uitgevoerd.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Toch moet je om deze actie te doen je xbox hacken en dat is niet in dit forum toegestaan. Ik vermoed dus dat je hier geen antwoord zal krijgen.

8. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Hier helpen we je helaas niet mee.

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Maar ipv je key te verwisselen zou je beter eerst kunnen proberen om de laser vd drive te vervangen. :) dat kan prima!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina