1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet / Nieuwsgroepen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 1 sep 2009.

  1. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    hehe 8)
    leuke antwoorden heel de tijd :+

    maare ik zie dat hij zonder ssl inderdaad stabieler is.
    ik weet niet of je hier ook over bestanden kan praten maar ik zoek seizoen 2 van prison break in 720p. heeft iemand een 'tip'? op ftd kan ik seizoen 2 niet vinden in 720. er staat er wel een gespot maar die is 'leeg'...
    als het niet mag in deze 'cryptische' taal, sorry :$
     
  2. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb een tijdje geen nieuwsgroepen meer gebruikt. Nu probeer ik weer iets te downloaden, maar hij geeft de volgende foutmelding: 482 Authentication Rejected (hint: username should be full e-mail adress.) Weet iemand wat er aan de hand is? Dank!

    Edit: ik heb even google gebruikt en daar staat uitgelegd dat mijn inlogggevens waarschijnlijk onjuist zijn. :/
    Edit 2: never mind, heb het al gevonden!
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2010
  3. Timo12

    Timo12 Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb XSNews in combinatie met UPC. Op de website van XSNews staat dat ik 585 dagen retentie hoor te hebben, maar als ik spellen zoals Crysis of FEAR 2 probeer te downloaden van 300 dagen oud komen ze allemaal hartstikke incompleet binnen terwijl anderen ze wel compleet kunnen binnen slepen. Ik heb hier ook nog maar een weekje last van.

    Hebben anderen hier ook last van of weet iemand waar dit aan ligt?
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt aan de server, XSNews dus.

    Als je complete dingen wil moet je een andere usenet provider nemen. Haal met Eweka alles compleet binnen ook hele oude posts.
     
  5. Timo12

    Timo12 Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat snap ik, maar het is toch vreemd als dat nu opeens zo is? Of zie ik dat verkeerd?

    Eweka neem ik sowieso niet, die heb ik in het verleden gehad maar heb nu te snel internet die Eweka niet volledig ondersteund.
     
  6. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat die retentie (vind 585 wel heel erg lang btw) ook verschilt per groep. Denk niet dat ze die 585 bij elke groep kunnen garanderen.
     
  7. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds dit weekend heb ik Sick Beard (http://www.sickbeard.com/) naast SabNZBD+ en Plex (op Mac Mini) draaien. Heerlijk! Alles gaat volautomatisch voor TV series... Enigste wat ik moet doen is 's avonds de TV aan doen en de nieuwe afleveringen te gaan kijken.

    Sick Beard zorgt er voor dat dat nieuwe afleveringen automatisch gevonden worden, in SabNZBD+ worden gegooid en vervolgens regelt hij ook nog de afhandeling van bestanden hernoemen en in de juiste map plaatsen. Een kind kan de was doen! Al kost het wel wat kennis/tijd om alles in te stellen, etc. :p Aanrader!
     
  8. Timo12

    Timo12 Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    1
    Wow dat lijkt me echt een super handig programma.. voor zover ik kan zien werkt het alleen met SABNZB+? Ik gebruik zelf Newsleecher dus het zou prettig zijn als deze ook ondersteund zou worden.

    Edit: Ik kan overigens alleen een download vinden voor 32 bit dus dat heeft sowieso geen zin. :emo:
     
  9. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik heb na de goede verhalen hier een abo genomen op lightning usenet. Mail met inlogcodes zou een uur kunnen duren, die is nu al ruim voorbij. Jammer genoeg geen mail gehad. Duurde het bij anderen hier ook zo lang? Heb al in mn spam gekeken, maar ook niks. De eerste mail kwam gewoon netjes aan.

    Edit:// zat vanochtend in de mail. Kennelijk worden de betalingen handmatig gecontroleerd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2010
  10. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    hallo,

    ik heb een abbo van ziggo 120mb down/ 10 mb up
    en een abbo bij voordeligusenet.nl van 30mb. met 12 verbindingen.
    en als newsleacher gebruik ik SABnzbd.

    volgens mij moet ik nu als een dolle stier kunnen downen. alleen kom ik maar niet boven de 3,5 mb/sec download uit.

    heeft iemand van jullie enig idee hoe dit kan.
    via ziggo staat de connectie ingesteld op 4 verbindingen. (zabnzbd gebruik ze ook)
    via voordeligusenet.nl staat de connectie ingesteld op 12 verbindingen ( worden ook gebruikt)
     
  11. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Draadloos?
     
  12. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    damn toch nog wat vergeten te melden:x

    uiteraard geen draad(waarde)loze verbinding:b:
     
  13. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Laatst bewerkt: 26 nov 2010
  14. Timo12

    Timo12 Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je een 120 mbit verbinding hebt en je neemt een abbonement van 30 mbit, dan zul je maar zo snel kunnen downloaden als 30 mbit. Je zult dus een abbo moeten zoeken van 120 mbit wil je de volledige snelheid kunnen behalen.
     
  15. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9

    30 mbit
    12 Connecties
    Actief 24/7
    Geen download limiet

    dit betekend max 3,6MB/s??


    volgens mij is het een 120MB/s verbinding dan.. ff checken
    ik heb een alles in 1 extra abbo.

    Internet:
    downloaden met 120 Mbit/s, uploaden met 10 Mbit/s
    e-mail: 10 e-mailadressen (500 MB)
    ruimte voor homepage: 250 MB
    nieuwsgroepen: ongelimiteerd


    mischien een andere vraag:confused:

    hoeveel mbit/s staat gelijk aan 1MB/s?
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2010
  16. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    We hebben hier thuis 2 providers, XS4ALL en UPC. Nu haal ik met XS4ALL de 0,6/0,7mb per seconde. De nieuwe provider die we hebben gekregen is UPC 60MB. Is er van UPC een server van de provider zelf, net als XS4ALL? Zou wel fijn zijn, vind die 0,6 beetje traag worden:+.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja, dat betekend een maximale snelheid van 30mbit/s verdeeld over maximaal 12 connecties zonder datalimiet (dus zoveel GB downloaden als je wilt)

    3,6 is echt de max voor 30mbit


    edit:// voordeligusenet.nl heeft ook een pakket van 120mbit , die moet je dus hebben
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2010
  18. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    maar je kan je ook afvragen of je uberhaupt wel je maximum snelheid (120mbit) kan halen.

    Ik heb een 20mbit verbinding, en die gaat volgens mij echt niet harder dan 1500-1600, terwijl hij 2400kb/s zou moeten kunnen.
    Daarom heb ik ook (al jaren) een 10mbit payserver, tweaknews, korting omdat ik tele2 klant ben = 4,95 p/m
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Je netwerk en je hardware moet het ook aankunnen inderdaad. Even een speedtest doen op het apparaat wat je voor het downloaden gaat gebruiken en daar je abbo op afstemmen
     
  20. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    even de test gedaan...
    [​IMG]server vanuit amsterdam.
    [​IMG]server vanuit eindhoven.

    welke payserver zouden jullie aanraden?
    liefst wel 1 met prepaid.
     

Deel Deze Pagina