1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Web ontwikkelaars Topic [deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Distoration, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Humor!

    Wat ik zoek is zoiets wat ook in Facebook wordt gebruikt. Wanneer je inlogged zie je ook wie van je vrienden zijn ingelogged. Zoiets zou ik graag willen bouwen. Geen stomme java chat applicatie. Java zuigt trouwens hard, de gebruiker moet daarvoor bepaalde software downloaden. Dit is absoluut niet de bedoeling.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2010
  2. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Close denk ik. Maar het gaat er meer om de techiek dat er achter zit. Het idee is dat de gebruiker live contact heeft met de server zodat ik kan zien we er online is. Hiermee kan ik een live berichten systeem bouwen en een systeem om te zien wie er allemaal online zijn. Ik heb op dit moment nog geen script nodig. Dat komt later allemaal wel.
     
  4. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    dat kan je toch gewoon met php en jquery maken?!

    btw kennen jullie www.jqueery.com al xD lekker droog die gasten..
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Die site is wel cool ja.

    Ik weet niet zeker of het kan met php. Aangezien jij een pro bent met php geloof ik je wel. Die feature van live contact met je vrienden is niet essentieel voor m'n website maar wel erg handig. Het is gewoon fijn om met iemand te praten zonder je page steeds te refreshen.

    Je moet het niet zien als een chatbox. Maar het systeem zoals in google wave. Best lastig inderdaad maar ik ben bereid om hulp in te schakelen wanneer het nodig is. Daarnaast wil ik wel weten hoe het allemaal werkt. Is altijd wel fijn hoor wanneer je iemand inhuurt. Dan weet je ook wat ie aan het doen is.
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    (Site check) www.boardculture.nl

    Yo gasten,

    sinds vorige week ben ik samen met een vriend een blog gestart, vanaf aankomende vrijdag gaan we het blog "bekend" maken in ons eigen netwerk. Voor die tijd willen we nog wat extra advies inwinnen, eerder vanavond al op een ander forum gepost en daar kreeg ik goede feedback. Het inspireerde me nog een check door de XBW gasten uit te laten voeren ;)

    Het blog zal vooral gevuld worden met surf/skateboard/snowboard gerelateerde films (liefst in HD):

    http://www.boardculture.nl

    "Board Culture brengt de board cultuur in hapklare brokken op je beeldscherm. Foto’s en video’s met aandacht en respect geproduceerd en getoond, voornamelijk in High Resolution en High Definition! Op gezette tijden vind je hier beeld materiaal dat je tussen de bedrijven door tot je kunt nemen om weer even “dat gevoel” te beleven.
    Je eerste drop-in, je eerste keer door de branding komen om plaats te nemen in de line-up, je eerste off-piste ride naar beneden… Dat gevoel! Proberen we met dit blog op je beeldscherm te krijgen… Of je nu een board veteraan bent, een rookie die zijn of haar eerste drop nog moet maken, of gewoon een liefhebber van de scene’s."

    De komende dagen gaan we ons vooral focussen op het plaatsen van meer content.

    Basis Wordpress, aangevuld met het On Demand theme.

    Thanks voor jullie inzichten!
     
  7. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ik zie nog niet echt het thema in je design doorkomen. Het lijkt nu op een fotografie portfolio. Met surfen/skaten denk ik eerder aan grunge ala O'neil of Brunotti. Die grijze achtergrond vind ik persoonlijk not done in dit thema. :)
     
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dank voor je inzicht, de stijl is een bewuste keuze. We willen het blog juist een cleane style geven. Het gaat ons meer om het "gevoel" en "stijl" in de films die je ziet. Het draait dus minder om de actie of nieuwste tricks die geland worden. Het doel is eigenlijk om mooie footage te tonen aan liefhebbers van de verschillende "board culturen" ;)

    Voor ons is het blog een soort etalage van zaken die we elkaar vaak toe sturen via de mail/chat. Het is dus een hobby project waarvan we hopen dat het ook nog wat bezoekers aan zich weet te binden ;)
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Een leuk logotje kan ook geen kwaad. :+

    Voor de rest ben ik het met Shortbull eens. Waarom neem je niet gewoon een kickass achtergrond?

    zoals dit:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2010
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Logo is in de maak en zal (hopelijk) deze week geplaatst worden maar kan over de kerst getild worden...

    Dank voor de overige tips heren, we gaan er naar kijken!

    Groet.
     
  11. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Je moet denk ik de tekst even anders uitlijnen in het 'waarom Board Culture?' gedeelte, justify?
    Vind ik persoonlijk wat professioneler staan. :)

    Heeft iemand nog een/wat boek(en) voor Javascript, PHP.
    Ik zoek vooral boeken die zich op de praktijk richten, dus met veel opdrachten die je eventueel bij de theorie zou kunnen doen. (Ik zoek geen websites zoals w3schools)

    Ik heb hier nog een boek over Javascript liggen van 2 jaar geleden ofzo, maar toen besefde ik volgens mij niet echt dat het een kut boek is. (Ontzettend veel tekst + je begint middenin lijkt het wel)
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2010
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Volgens mij zijn de boeken Javascript en PHP leren zonder stress wel goed. Zelf heb ik alleen de Javascript bijbel. Echt een kut boek. :+
     
  13. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat een toeval, ik had het over Javascript zonder stress. :+
    Misschien moet ik hem nog maar is door gaan kijken, de laatste keer was 1.5 jaar geleden. :9
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Het heeft goede reviews geloof ik.

    Het enigste boek dat ik ooit handig vond is deze:
    [​IMG]

    Het heeft me goed geholpen toen ik 0,0 verstand had van webdesign

    Misschien moet ik maar eens de php versie proberen.

    Pro tip, maak je eigen achtergronden met je eigen foto's. Zo voelt je blog meer aan als je eigen ding. Mensen die je bezoeken kennen je waarschijnlijk of willen iets van je weten. Dus waarom zou je achtergrond geen verhaal kunnen vertellen gerelateerd aan je blog?
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2010
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Goede tip, gaan we binnenkort mee aan de gang!
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb nu dit boek:

    [​IMG]

    Ben er best blij mee. Dit is volgens vele het beste boek voor PHP en MySQL. Het zit hem vooral in de voorbeelden en theorie. Ieder hoofdstuk begint met wat theorie en uitleg over wat je gaat leren, en vooral waarom je het gaat leren. Daarna word de theorie laten zien aan de hand van een voorbeeld. De voorbeelden geven een goed beeld van wat je moet doen. Dit gebeurt door middel van afbeeldingen(screenshots) en iedere keer wanneer er nieuwe code word toegevoegd is het dik gedrukt afgebeeld. Daarnaast staan er veel tips en nuttige informatie bij ieder hoofdstuk.

    De kracht zit hem vooral in dat het veel leuker is om met dit boek te leren dan met andere boeken. Daarnaast is alles zo duidelijk uitgelegd met voorbeelden dat je niet eens verplicht bent om het uit te proberen op je pc. In principe kan je gewoon lezend PHP leren. Neemt niet weg dat het nogal een pain in the ass is om alle schrijfregels van PHP uit je hoofd te leren op die manier. Dat was me bij Javascript ook nooit gelukt.
     
  17. Cinion

    Cinion Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort ook dat boek maar eens aanschaffen.

    Wat is het ISBN nummer? :)
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
  19. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    oke, zoals bekend is er een bug in IE 8 met z-index.

    ik ben dus voor een website een aparte ie style aan het maken
    maar het lukt me niet om 2 plaatjes omhoog te krijgen met z-index.

    voorbeeld:

    <div id="header">
    <div id="plaatje1">
    </div>
    <div id="plaatje2">
    </div>
    </div>

    de z index van de header is 1 en die van de plaatjes 2 maar dit werkt obviously niet.

    iemand een truukje hier voor?
     
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Heb je de position ingesteld?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina